Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hyville tyypeille löytyy aina töitä"

Vierailija
03.07.2015 |

Mutta mitäs me, jotka ollaan ihan tavallisia työntekijöitä? Eikö meitä tarvitse palkata lainkaan?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku kaikki tuolla työelämässä ei ole hyviä tyyppejä ja joidenkin kohdalla miettii oikeasti, että onko tuo joku sukulainen vai mikä, kun pahimmat eivät osaa antaa edes rahasta oikein takaisin ilman huomautusta. Sekä työpaikalla tehdyt rikokset tuntuvat olemaan yleistymään, ovatko nämä hyviä tyyppejä? Osalla ei ole minkäänlaisia asiakaspalvelutaitoja, vaikka asiakas olisi itse ihan asiallinen ja ystävällinen hankkimassa jotain normaalia asiaa, eli suurinpiirtein muristaan kun maksaa ostoksensa. 

Vierailija
42/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos työnantaja on esim. urheilumies, voidaan olettaa, että hänen mielestään "hyvä tyyppi" voi olla joku joka pelaa esim. paikallisessa futis/jääkiekkojoukkueessa. Tällöin valitaan naaman perusteella, eikä saavutusten. Itse tiedän muutaman tyypin, jotka ovat pelkillä yo-todistuksilla ja ilman tarvittavaa työkokemusta päässeet yhteen firmaan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:45"] Ne hyvät tyypit lähettää usein myös kymmeniä ja kymmeniä hakemuksia, soittaa perään, ja pysyy positiivisena. Käyttävät senkin ajan cv:n hiomiseen, hakemusten viilaamiseen ja muiden vaihtoehtojen tutkimiseen. [/quote] Tuota tekee kaikki muutkin. Nekin, jotka ovat ylipainoisia, finninaamaisia, ujoja, huonohampaisia 7 ällän ylioppilaita. [/quote] Enpä usko. Tai sit he lähettelee hakemuksia vääriin paikkoihin. Esim eräs av-mamma ei pysty seisomaan pitkiä aikoja eikä hänellä ole työkokemusta, silti hän haki sisustusliikkeeseen töihin, ja ihmetteli kun ei paikkaa saanut.

[/quote]

Tai öhöm, sitten meillä on tässä lama ja massatyöttömyys ja vain vähän auki todellisia työpaikkoja. Kunnat, yrittäjät ja yhdistykset on jo tottuneet siihen, että suuri osa työstä voidaan teetättää ilmaisilla tai puoli-ilmaisilla työntekijöillä. Monien yhdistysten rahoitus käytännössä perustuu siihen, että myydään tukityöllistettyjen palveluita, ja kun palkkaa ei juuri tarvitse maksaa, jää voitto lähes kokonaisuudessaan yhdistykselle.

Ei nää tällaiset tahot vahingossakaan palkkaa ketään josta ei saa tukea. Se on ihan sama oletko hyvä tyyppi, jos työttömyyttä ei ole riittävästi takana.

Vierailija
44/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:58"]

No jos työnantaja on esim. urheilumies, voidaan olettaa, että hänen mielestään "hyvä tyyppi" voi olla joku joka pelaa esim. paikallisessa futis/jääkiekkojoukkueessa. Tällöin valitaan naaman perusteella, eikä saavutusten. Itse tiedän muutaman tyypin, jotka ovat pelkillä yo-todistuksilla ja ilman tarvittavaa työkokemusta päässeet yhteen firmaan töihin.

[/quote]

Ja sinua vituttaa kun ovat työssään myös kuin sinä, tuttu laulu monien akateemisesti itseään jalustalle nostavien virsissä. Byää minulla on viisi yliopisto/korkeakoulututkintoa enkä siltikään pärjää. Pitää osata tehdä myös itse kukaan opettaja ei tule antamaan niitä aiheita.

Vierailija
45/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit käy kuten minulle. Valmistuttuani sain lopulta paikan, jota olin hakenut ensimmäisten joukossa ja siksi, että olin 1. varalla, eka valittu peru, koska häntä ei lomatettukaan toisesta työpaikasta. Se oli määräaikainen homma. Seuraavan sainkin sitten avoimella netticv:llä helposti, ennen kuin tuo määräaikainen loppui oli jo valinta tehty. Ei sillä väliä tekeekö sata hakemusta vai yhden, sillä tuuri on suurimassa osassa merkityksessä. joku hyvä tyyppi voi tehdä satoja, mutta silti ei ole oikeassa paikassa oikeaan ja aikaan kun taas minä keskinkertaisuus satuin vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja sain nykyisen työni vähällä vaivalla. 

Vierailija
46/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksissa on vaatimustasoina tietty koulutus yms. yms. asioita.

Yksityinen työnantaja palkkaa kuitenkin aina sopivan ehdokkaan. Meillä on niin pienet piirit alakohtaisesti, että pätevät tyypit tunnetaan ja tiedetään laajasti.

90 luvun laman aikaan minut irtisanottiin, kuten niin monet muutkin. Ehdin olla työttömänä 3 kuukautta, kun puhelin alkoi soida. Lopulta sain valita kolmesta tarjouksesta. Lamoja on senkin jälkeen tullut ja mennyt, mutta työttömänä en sen koommin ole ollut. Tai siis nyt olen, koska olen eläkkeellä.

Verkostoituminen on tärkeää, jos töitä haluaa tehdä. Ammattitaito ja hyvät sosiaaliset taidot ovat ensisijaisen tärkeitä ominaisuuksia, niillä jäädään ihmisten (työnantajien ja ennenkaikkea asiakkaiden) mieleen.

Vierailija
47/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:45"] Ne hyvät tyypit lähettää usein myös kymmeniä ja kymmeniä hakemuksia, soittaa perään, ja pysyy positiivisena. Käyttävät senkin ajan cv:n hiomiseen, hakemusten viilaamiseen ja muiden vaihtoehtojen tutkimiseen. [/quote] Tuota tekee kaikki muutkin. Nekin, jotka ovat ylipainoisia, finninaamaisia, ujoja, huonohampaisia 7 ällän ylioppilaita. [/quote] Enpä usko. Tai sit he lähettelee hakemuksia vääriin paikkoihin. Esim eräs av-mamma ei pysty seisomaan pitkiä aikoja eikä hänellä ole työkokemusta, silti hän haki sisustusliikkeeseen töihin, ja ihmetteli kun ei paikkaa saanut.

[/quote]

Tai öhöm, sitten meillä on tässä lama ja massatyöttömyys ja vain vähän auki todellisia työpaikkoja. Kunnat, yrittäjät ja yhdistykset on jo tottuneet siihen, että suuri osa työstä voidaan teetättää ilmaisilla tai puoli-ilmaisilla työntekijöillä. Monien yhdistysten rahoitus käytännössä perustuu siihen, että myydään tukityöllistettyjen palveluita, ja kun palkkaa ei juuri tarvitse maksaa, jää voitto lähes kokonaisuudessaan yhdistykselle.

Ei nää tällaiset tahot vahingossakaan palkkaa ketään josta ei saa tukea. Se on ihan sama oletko hyvä tyyppi, jos työttömyyttä ei ole riittävästi takana.
[/quote]
Kyynel. Itsekin olen ollut syksyllä hetken työttömänä ja töitä sain, vaikkei mitään kunnon koulutusta mihinkään järkevään ole. Mulle vaan kun kelpaa/on kelvannut aina myös ne vähemmän hohdokkaat duunit.

Vierailija
48/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:58"]

[/quote]

Ja sinua vituttaa kun ovat työssään myös kuin sinä, tuttu laulu monien akateemisesti itseään jalustalle nostavien virsissä. Byää minulla on viisi yliopisto/korkeakoulututkintoa enkä siltikään pärjää. Pitää osata tehdä myös itse kukaan opettaja ei tule antamaan niitä aiheita.

[/quote]

Ei vituta kun pelasin samassa joukkueessa muutama vuosi sitten. Ne on edelleenkin mun kavereita. Ajattelin nyt vain kommentoida mitä se hyvä tyyppi voi tarkoittaa.

Vierailija
49/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereissa jonkin verran näitä hyviä tyyppejä. Ja he ovat sellaisia sosiaalisia, avoimia ja heistä saa heti ensijuttelulla mukavan ja reippaan kuvan. Heillä ei ole ollut koskaan ongelmia työnsaannissa, enkä usko, että tuleekaan.

Mutta uskon, että tuossa on kyse luonteesta ja sosiaalisen kanssakäymisen luontevuudesta. Kaikilta se ei käy yhtä helposti, ja pitäisi heidänkin jostain löytää töitä. Sosiaalisia taitojaan voi tietysti kehittää, mutta en usko, että tuo luonteva avoimuus, joka paistaa ihmisestä heti kättelyssä, on mahdollista oppia jos se ei tule selkäytimestä.

Vierailija
50/50 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu samaan kastiin kuin ''kaikki blondit on bimboja'' tai ''kaikki laihat sairastaa anoreksiaa''. Tyhmää yleistämistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi