Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi miestä synnytykseen

Vierailija
03.07.2015 |

Odotan esikoistamme. Kaikille on itsestäänselvää, että mieheni osallistuu synnytykseen.

Paitsi minulle.

Älkää kysykö, miksi, mutta en vaan halua häntä sinne. Olen aina pärjännyt omillani ja siellä on pätevä henkilökunta. Kaikkein mieluummin synnyttäisin yksin, mutta se nyt ei taida tulla kyseeseen. :)

Sairastaessanikin haluan käpertyä omaan olooni. Yksin. Jotenkin synnytyskin on niin intiimi tilanne, että haluaisin vain kuunnella rauhassa omaa kehoani. Toki tiedän, että monitorit ym. ovat siinä ympärillä, mutta pystyn aika hyvin rentoutumaan ja sulkemaan asioita ulkopuolelle.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Paitsi norsut, jotka menevät yksin johonkin koloon kuolemaan.

Miehelle ei voi asiaa edes ehdottaa. Hän on jo varannut lomansa synnytyksen ympärille. :(

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olisin mieluummin jättänyt miehen synnytyssalin ulkopuolelle. Tuo kuitenkin ehdottomasti halusi mukaan, ja olihan kyse myös hänen esikoisestaan. Kompromissina sovittiin että hän saa olla paikalla, mutta pysyy hiljaa ja mielellään myös näkymättömissä. Kokemuksen jälkeen olen yhä sitä mieltä, ettei se ole miehen paikka, ellei sitten synnyttäjä niin koe ja halua. Vaikka eipä siinä miehen läsnäoloa niin tullut mietittyä, oli muuta puuhaa..

Vierailija
42/42 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että lapsemme syntymä oli hienoin kokemus mitä hänellä koskaan on ollut. Miksi veisit sen häneltä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi