Ärsyttää kun ystävä ei lue viestejä!
Vastaa sit kun lukee. Voi mennä parikin vuorokautta. Jos meil on whatsappkeskustelu voi lopettaa yhtäkkiä ja lukea loput seuraavana päivänä.
Mä olen useimmiten se joka jonnekin pyytää, lähtee sit jos lähtee. On sanonut ettei ystävät kauheasti merkkaa. On sosiaalinen ja puhelias mutta silti erakkomainenkin...aika uudehko ystävä. On sanonut olevansa huono yhteydenpitäjä. Kuitenkin sanoo että olen rakas ja tärkeä.
Äh en tiedä kuinka toimia. Haluaisin kokea vähän sellasta vastavuoroisuutta että näkisin että hänkin haluis minua treffata
Kommentit (32)
Minäkin olen passiivinen viesteilyssä ja soittelussa, ja tiedän että se on toisesta ihmisestä ikävää. Musta vaan tuntuu, että viestien näpyttely ja chattailu on vähän kuin yksi kotityö, sitoo hirveästi aikaa ja senkin ajan voisin tehdä muuta, jotain jota oikeasti pitääkin saada aikaiseksi. Tykkäsin jotenkin enemmän lankapuhelinajasta, se oli selkeää, joko olit puhelimassa ja saatavilla tai et, eikä niin että koko ajan pitäisi olla valmiina sosiaaliseen vuorovaikutukseen.
Minulle kaikkein luontevinta olisi nähdä ihmisiä ihan naamatusta. Näen paljonkin vaivaa että näen kavereitani, enkä välitä mistään fb:stä.
No toi ei ole vielä pahakaan. Mulla "ystävä" käy whatsapissa ja facebookissa, mutta juuri minun viestit saattaa jättää lukematta. Voi jopa ensiksi itse kysyä kuulumisiani, sitten minuutissa kadota ks. viestipaikasta, ja ei enää avaa vastausviestiäni jopa kuukausiin, vaikka käy ks sosiaalisessa mediassa ja näkyy useinkin online tilassa. En keksi mitään muuta tällaiselle käytökselle, kuin että toisella menee niin päin peetä ettei halua oikeasti tietää toisen kuulumisia. Siis ettei ihan konkreettisesti halua avata sitä viestiä, koska ei halua kuulla että toisella menee hyvin. Suokaa anteeksi vainoharhaisuuteni, mutta mitään järkeenkäypää selitystä en tähän keksi. Minä itse luen sellaistenkin viestit joista en edes niin välitä, sillä uskallan vastata kyllä lyhyestä tms. jos en halua enempää viestitellä. Uskallan jopa olla vastaamatta viestiin, jos ei kiinnosta. Mutta kyllä pääsääntöisesti luen aina viestit, mitä minulle lähetetään. Niin kai normaalit ihmiset tekevät, kun huomaavat itselleen viestin tulleen.
Mutta siis pointtini nyt meinasi unohtua, on ihan normaalia vielä tuollainen ystäväsi käytös. On normaalia olla vastaamatta viestiin somessa pariinkin vuorokauteen. Sitten jos näet että toinen on online tilassa jatkuvasti, eikä edes lue viestiäsi/vastaa johonkin kysymykseesi viikkoihin, niin voit jo miettiä että haluaakohan toinen edes olla yhteydessä. Mutta kyllä sen viestittelynkin voi yhtäkkiä lopettaa, ja vastata seuraavana päivänä, sekin on ihan normaalia yhteydenpitoa.
17
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:13"]
Älä laita minulle viestiä puoli kaksitoista yöllä, olen perheellinen työssäkäyvä, haluan nukkua siihen aikaan. Myöskään töissä en ehdi kulkemaan puhelin kädessä. Töiden jälkeen on käytävä kaupassa, haettava lapset hoidosta, mentävä kotiin ruuan laittoon, siivotakin pitää, jos ei suursiivousta, niin ainakin ruuan laitosta ja syönnistä tulleet astiat on pestävä. Lastenkin kanssa on mukava touhuta, pyykkiäkin kertyy nopeasti. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi vastata tai olisin ei-aktiivinen, mutta joka hetki en millään pysty olemaan puhelimen äärellä. Aina en edes tiedä missä koko puhelin on! Vastaan sitten, kun minulla on aikaa. Ja mielelläni vastaankin.
[/quote]
Muuten olen samaa mieltä, mutta kyllä minä pidän kaikki viestipalvelimet äänettömällä varsinkin yöaikaan. Mulle saa kyllä laittaa vaikka keskellä yötä viestiä, en siitä yöuniani menetä, ja vastaan kun hyvä hetki tulee. Suosittelen samaa toimintapaa sinullekin. Kyllä ne ihmiset soittaa, jos on esim. hätätapaus.
Juu on se käytös ihan normaalia, olen vain itse yleensäkin aktiivinen yhteydenpidossa ihmisten kanssa. Ja ihan suoraan sanonutkin ettei aktiivinen. No täytyy vaan kestää meinaan tykkään hänestä. Toivon vaan että hänkin pyytäis mua jonnekin
No jos hän on kerran itsekin sanonut, ettei ystävät paljon merkkaa, niin siinähän sinulla on vastaus. Pidä toki yhteyttä, mitä sitä välejä poikki laittamaan, mutta ehkä hän on enemmänkin tuttu kuin ystävä.
Joo kyllä minustakin ihmissuhteissa pätee vastavuoroisuus. Ihmettelen et aina puolustellaan niitä jotka haluavat olla "rauhassa" tai "yksin"
Jos alat vaatimaan luonteenvastaista käytöstä niin menetät ystävän.
Älä laita minulle viestiä puoli kaksitoista yöllä, olen perheellinen työssäkäyvä, haluan nukkua siihen aikaan. Myöskään töissä en ehdi kulkemaan puhelin kädessä. Töiden jälkeen on käytävä kaupassa, haettava lapset hoidosta, mentävä kotiin ruuan laittoon, siivotakin pitää, jos ei suursiivousta, niin ainakin ruuan laitosta ja syönnistä tulleet astiat on pestävä. Lastenkin kanssa on mukava touhuta, pyykkiäkin kertyy nopeasti. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi vastata tai olisin ei-aktiivinen, mutta joka hetki en millään pysty olemaan puhelimen äärellä. Aina en edes tiedä missä koko puhelin on! Vastaan sitten, kun minulla on aikaa. Ja mielelläni vastaankin.
On eri asia antaa tilaa ja olla vastaamatta. Mullakin on muutama ystävä, jotka kertovat omia kuulumisiaan, mutta voivat pokkana olla vastaamatta jos kerron heille omia kuulumisia.. Ihan isojakin juttuja on tullut kerrottua, mihin en ole saanut vastausta koskien vauvansaantia, kummiksi tuloa jne.
Jotkut ihmiset ovat vain sillä tavalla yksinkertaisia, että heidän maailmassaan He ovat ykkösiä ja muut tulevat kaukana perästä. Se ei kuitenkaan ole varsinaista ystävyyttä vaan epämääräistä, merkityksetöntä netissä chattailua. Ehkä sinunkin ap kannattaisia suhtautua kaveriisi sellaisena hyvin pinnallisena nettituttuna?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 09:37"]
Ei kaikki ihmiset jaksa kokoaikaa sättäillä ja serustella. Elämässä on paljon muutakin. Älä roiku hänessä anna hälle tilaa jota hän tarvitsee. Jos et anna tilaa karkoitat hänet kokonaan. Hän ei ole läheisriippuvainen eikä nettiriippuvainen
[/quote]
Tarkista mitä tarkoittaa termi läheisriippuvainen.
"Suomenkielinen käännös englanninkielen sanalle codependency on aiheuttanut huomattavan paljon väärinkäsityksiä. Läheisriippuvaisuus ei varsinaisesti tarkoita riippuvuutta läheisestä ihmisestä, päinvastoin kuin käännöstermi antaa ymmärtää. Sellainen sairaalloinen takertuminen toiseen ihmiseen, jossa takertuva henkilö kokee ettei tule toimeen ilman toista, ei ole läheisriippuvaisuutta. Oireet ovat vastakkaisia: Takertuja asettaa omat tarpeensa etusijalle, päinvastoin kuin läheisriippuvainen. Lapsi tai aikuinen joka kaipaa normaalia enemmän hoivaa ja huolenpitoa ei siis ole läheisriippuvainen. Kuitenkin läheisriippuvaisuuden yksi oireista on kontrollin tarve [7][8] ja siksi läheisriippuvainen usein takertuu sillä tavalla toiseen ihmiseen, että läheisriippuvainen tarjoaa apua ja huolenpitoa toiselle liikaa. Esimerkiksi äidin kyvyttömyys irtautua ainoasta pojastaan ja liiallinen sotkeutuminen pojan parisuhteeseen ja perhe-elämään saattaa johtua läheisriippuvaisuudesta."
Ärsyttää, kun ei ole aikaa lukea kaikkia viestejä heti.
No olen tietenkin iloinen hänestä. Meillä on hauskaa yhdessä, vaikka oltais melkein missä.
Kaipaan vaan enemmän vastavuoroisuutta
ap
No sano tuo sille. Kyllä ystävälle pitää pystyä puhumaan suoraan ikävistäkin asioista. Tuskin on muuta keinoa kuin se, että kerrot ystävällesi suoraan, miltä susta tuntuu.
aloita lause sanomalla "Musta tuntuu, että...", näin ei tuu syyttävää sävyä. Tsemppiä! Kaikki järjestyy!
Olen itsekin aikamoinen passiivi-pete ystävyyssuhteissa. Jotenkin yksinolo on se oletustila johon aina tyytyy, ja en osaa tehdä aloitteita aktiviteeteista.
Pahoitteluni kaikkien passiivi-ihmisten puolesta. Olemme mälsiä.
Oon ite ihan samanlainen ja välillä hävettää :( haluaisin pitää kodin sellasena paikkana missä voin vaan nauttia ja latailla akkuja, mut se on vaikeeta, kun kokoajan joku kaipaa somessa... Ystävien tapaamisesta kyllä nautin, se on vaan se, kun ne olis läsnä puhelimen välityksellä 24/7 ja vielä hirveä vaiva vaihtaa kuulumisia näpyttelemällä, kun samalla vaivalla vois sopia tapaamisen ja oikeesti puhua ja pitää hauskaa.. :D
Ei kaikki ihmiset jaksa kokoaikaa sättäillä ja serustella. Elämässä on paljon muutakin. Älä roiku hänessä anna hälle tilaa jota hän tarvitsee. Jos et anna tilaa karkoitat hänet kokonaan. Hän ei ole läheisriippuvainen eikä nettiriippuvainen
En roikukaan. Minulla on paljon ystäviä kyllä joiden kanssa saan olla aktiivinen. Silti...en voi sille mitään että ärsyttää tietty epäaktiivisuus...saa ite kysellä aina kun haluaa nähdä tms :(
Ehkä se on yksipuolisuuden merkki
ap
No ei tässä nyt mistään takertumisesta ole kyse vaan ihan normaalista ystävien yhteydenpidosta. En todellakaan tauotta pidä yhteyttä mutta joskus tuntuu kurjalta pitää ollenkaan kun en tiedä vastaako joskus vai jouluna, kun ei lue koskaan puhelinta...
Eikä mulle tarvi aina vastata tai pyytää minnekään, mut olis kiva kun joskus olisi aloitteelisempi!