Ihmisillä turhaa panikointia.Asumistuki leikkaukset ovat pieniä.
Ihmetyttää ihmisten panikointi asumistuen muutoksista, vaikka loppujen lopuksi omavastuu osuus nousee hyvin malittillisesti.
Työttömällä asumistuen leikkaus on keskimäärin vain 73 euroa kuussa, yksin asuvilla 70 euroa kuukaudessa, yksinhuoltajalla 111 euroa kuukaudessa ja työssä käyvillä ruokakunnilla 133 euroa kuukaudessa.
Summat ovat todella pieniä suhteutettuna valtion siitä saamiin säästöihin.
Esimerkiksi työttömällä korotus on vain 2,40€ päivää kohti. Kahvikupin hinnan verran.
Kommentit (120)
Jos kuukaudeksi jää ruokiin esim 200 euroa, niin 70 ei tunnu missään? Selvä.
Olen työssäkäyvä yh ja meiltä leikataan seuraavassa tarkistuksessa 200 euroa. Kahden viikon ruokarahat siis. Se on ihan älyttömän iso raha!
Kahden lapsen yksinhuoltaja perheessä korotus on todella pieni, vain reilun euron per nenä. Jättää vain murot ostamatta ja keittää sen sijaan puuroa aamuisin.
Suojaosan poisto on se pahempi osa-aikatyöstä ei jää käteen mitään ja sitten vielä päälle tulee toi asumistuen leikkaus. Minun kohdalla puhutaan jo +350e/kk summista
Asia korjaantuu kun kipität töihin
Ap ei oikein ymmärrä matikkaa, eikä empatiaa, eikä todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukaudeksi jää ruokiin esim 200 euroa, niin 70 ei tunnu missään? Selvä.
Se on vain hyvä, että tuntuu niin voi sitä työintoa alkaa löytymään ja eihän sitä ruokaa niin paljoa edes kulu kun ei mitään teekkään.
Vierailija kirjoitti:
Johtopäätös: ap on persu.
Tutkimusten mukaan erittäin hyvin toimeentulevilla empatiavaje on yleistä.
Suomessa kahvikuppi maksaa 15 euroa.
Vähän taas paistaa läpi kuinka ap ei ole ikinä joutunut ansaitsemaan omia rahojaan tai käymään töissä.
Ootko ap kamadiileri vai nepovauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtopäätös: ap on persu.
Ehkä Britanniassa kahvikupin voi saada 2,50 punnalla, mutta Suomessa se on 15 egee.
Meikältä lähtee vaan 40 euroa. Nämä joilta lähtee kuulemma satoja euroja, ovat tehneet elämässään jotain väärin. Minusta tuntuu hyvältä osallistua talkoisiin, vaikka enhän minä varsinaisesti edes osallistu koska eipä nämä minun rahojani ole alunperinkään. Minä olen tajunnut että olen hyveellinen, nöyrä, kiitollinen ja epäitsekäs ihminen. Näistä leikkauksista valittavat ovat jotain muuta.
Ap on näitä kultalusikka pyllyssä syntyneitä, jolla ei oo mitään tajua elämästä.
Ei jumala laiskoja ruoki.
Ken ei töitä tee,sen ei syömänkään pidä.
Kelalomakkeen täyttöä ei lasketa työksi, eikä oman navan kaivelua.
Vierailija kirjoitti:
Vähän taas paistaa läpi kuinka ap ei ole ikinä joutunut ansaitsemaan omia rahojaan tai käymään töissä.
Ootko ap kamadiileri vai nepovauva?
Nepovauva, toi neropatti on doxannu ittensä jo useaan otteeseen, se käy töissä täälä vauvalla valehtelemassa aamusta iltaan joka päivä.
70€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse.
Mikä asumistuesta leikataan ,sen saa muuna tukena takaisin. Ei rajaa mikä pitää jäädä leikata mihinkään.
Juu, pieniä on leikkaukset, eikä vaikuta kuin todella pieneen ryhmään ihmisiä, mutta Suomen talous pelastuu vuodessa, kun säästöt ovat kuitenkin satoja miljardeja, vai miten se nyt oli?
70e on pois koko kuun ruuasta. On se paljon köyhälle