Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vl vertaistukea

Vierailija
02.07.2015 |

Löytyisikö täältä muita vl uskoon liittyviä asioita pohtivia..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vl, mutta luen parhaillaan Taivaslaulu-kirjaa. Siinä on pohdintaa vl-elämästä ja uskosta. Pauliina Rauhalan palkittu kirja.

Vierailija
2/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy.. mikä tilanteesi on ja mitä pohdit ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä haluat puhua?

Vierailija
4/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:48"]

En ole vl, mutta luen parhaillaan Taivaslaulu-kirjaa. Siinä on pohdintaa vl-elämästä ja uskosta. Pauliina Rauhalan palkittu kirja.

[/quote]

Mä luen myös, hyvä kirja! Olen itkenytkin sitä lukiessa.

t. ihan tavallinen ev. lut. uskova

Vierailija
5/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap. Mutta mun rakas ystävä kuoli jonkin aikaa sitten, epäuskoinen. Tuntuu ihan äärettömän pahalta, kun ei voi edes lohduttautua sillä, että pääsi perille tai joskus tavataan. Tämä on tähän asti pahin paikka, en osaa luottaa Jumalaan tässä asiassa tai saada lohtua mistään.

Vierailija
6/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:08"]En ole ap. Mutta mun rakas ystävä kuoli jonkin aikaa sitten, epäuskoinen. Tuntuu ihan äärettömän pahalta, kun ei voi edes lohduttautua sillä, että pääsi perille tai joskus tavataan. Tämä on tähän asti pahin paikka, en osaa luottaa Jumalaan tässä asiassa tai saada lohtua mistään.
[/quote]Mistä voit tietää ettei "päässyt perille" tai ette tapaa? Kuka sulle on kertonut, kenet Jumala pelastaa ja kenet ei? Eihän Jeesuskaan ollut vl....

Vierailija
7/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:08"]En ole ap. Mutta mun rakas ystävä kuoli jonkin aikaa sitten, epäuskoinen. Tuntuu ihan äärettömän pahalta, kun ei voi edes lohduttautua sillä, että pääsi perille tai joskus tavataan. Tämä on tähän asti pahin paikka, en osaa luottaa Jumalaan tässä asiassa tai saada lohtua mistään.
[/quote]Mistä voit tietää ettei "päässyt perille" tai ette tapaa? Kuka sulle on kertonut, kenet Jumala pelastaa ja kenet ei? Eihän Jeesuskaan ollut vl....
[/quote]
Jatkan vielä... Katsopa mitä Raamatussa sanotaan.
Matt. 24: 14 evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan
Matt. 28: 19 tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni
1. Tim. 2: 4 Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuu.
Näiden Raamatun kohtien valossa on ristiriitaista väittää, että pääsääntöisesti vain Suomessa vaikuttavat vanhoillislestadiolaiset olis ainoita jotka pelastuu. Kumpi sinulle on isompi auktoriteetti Raamattu vai lahkon saarnamiehet?

Vierailija
8/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ristiriita? Jumala tahtoo että kaikki pelastuu, siksi evankeljumia tulee levittää jotta ihmiset tulisivat opetuslapsiksi ja pelastuisivat.

Vierailija
9/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:38"]Mikä ristiriita? Jumala tahtoo että kaikki pelastuu, siksi evankeljumia tulee levittää jotta ihmiset tulisivat opetuslapsiksi ja pelastuisivat.
[/quote]
Kuinka innokkaasti vl:t tekevät lähetystyötä? Kuinka moneen maahan olette saaneet uskonne levitettyä? Kuinka paljon ihan täällä kotosuomessa kääntyy ihmisiä teidän uskoonne?
No sitähän minäkin: ainoa kasvu lahkoonne tulee syntyvyyden kautta.

Vierailija
10/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:38"]Mikä ristiriita? Jumala tahtoo että kaikki pelastuu, siksi evankeljumia tulee levittää jotta ihmiset tulisivat opetuslapsiksi ja pelastuisivat. [/quote] Kuinka innokkaasti vl:t tekevät lähetystyötä? Kuinka moneen maahan olette saaneet uskonne levitettyä? Kuinka paljon ihan täällä kotosuomessa kääntyy ihmisiä teidän uskoonne? No sitähän minäkin: ainoa kasvu lahkoonne tulee syntyvyyden kautta.

[/quote]

kyllä ihmisiä jonkin verran liittyy ihan itsestään, tiedän itse pari tällaista. ja tavallinen luterilainen menee naimisiin vl-ihmisen kanssa, ja koko perhe elää vanhoillislestadiolaisten oppien mukaan...

Vierailija
11/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähetystyötä tehdään. Suviseuroissa on niiden maiden liput lipputangoissa, missä sitä tehdään. Itse en ole perehtynyt missä ja kuinka paljon.

Vierailija
12/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnen myös vl:ksi kääntyneitä ihmisiä.

Vierailija
13/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:38"]Mikä ristiriita? Jumala tahtoo että kaikki pelastuu, siksi evankeljumia tulee levittää jotta ihmiset tulisivat opetuslapsiksi ja pelastuisivat. [/quote] Kuinka innokkaasti vl:t tekevät lähetystyötä? Kuinka moneen maahan olette saaneet uskonne levitettyä? Kuinka paljon ihan täällä kotosuomessa kääntyy ihmisiä teidän uskoonne? No sitähän minäkin: ainoa kasvu lahkoonne tulee syntyvyyden kautta.

[/quote]

kyllä ihmisiä jonkin verran liittyy ihan itsestään, tiedän itse pari tällaista. ja tavallinen luterilainen menee naimisiin vl-ihmisen kanssa, ja koko perhe elää vanhoillislestadiolaisten oppien mukaan...
[/quote]
Itsestään liittyneet miinus lahkosta eronneet niin miinukselle jäädään. Pointtini on se, että lahkon opetus että vain vl:t pelastuu, on Raamatun valossa väärä. Tän uskonnon pitäisi olla maailman laajuinen, jotta Raamatun ennustus kaikista kansoista toteutuisi.

Vierailija
14/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:08"]En ole ap. Mutta mun rakas ystävä kuoli jonkin aikaa sitten, epäuskoinen. Tuntuu ihan äärettömän pahalta, kun ei voi edes lohduttautua sillä, että pääsi perille tai joskus tavataan. Tämä on tähän asti pahin paikka, en osaa luottaa Jumalaan tässä asiassa tai saada lohtua mistään.
[/quote]
Jatkan vielä... Katsopa mitä Raamatussa sanotaan.
Matt. 24: 14 evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan
Matt. 28: 19 tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni
1. Tim. 2: 4 Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuu.
Näiden Raamatun kohtien valossa on ristiriitaista väittää, että pääsääntöisesti vain Suomessa vaikuttavat vanhoillislestadiolaiset olis ainoita jotka pelastuu. Kumpi sinulle on isompi auktoriteetti Raamattu vai lahkon saarnamiehet?
[/quote]
Se, että kuuluu kyseiseen liikkeeseen, ei takaa pelastumista. Vanhoillislestadiolaiset (tai ainakin suurin osa heistä) kyllä tajuavat sen. Pelastumiseen riittää henkilökohtainen usko, eli voi kuulua muuhunkin uskontokuntaan tai olla kuulumatta mihinkään. Lestat kokevat kuitenki kai että elämällä heidän oppiensa mukaan Jumalan tahdon noudattaminen on helpompaa.

Vierailija
15/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi käsittää miten nyt tasa-arvon hypetyksen aikana aate ei ulotukaan kaikille. Miksi homojen jne. vähemmistöjen kritisointi on ehdottoman väärin, mutta esim. kunnollisia lestadiolaisia on ihan ok haukkua?

Vierailija
16/16 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 01:19"]En vaan voi käsittää miten nyt tasa-arvon hypetyksen aikana aate ei ulotukaan kaikille. Miksi homojen jne. vähemmistöjen kritisointi on ehdottoman väärin, mutta esim. kunnollisia lestadiolaisia on ihan ok haukkua?
[/quote]
Kunnollisia lestadiolaisia ei pidäkään haukkua, mutta näen aina punaista jos joku sanoo että se ei nyt pääse taivaaseen tai ei pelastu tai jotain uskonnollista diipadaapaa koska se on vääräuskoinen. Me ihmiset ei sitä tiedetä kuka pelastuu. Me ei voida eikä saada olla toistemme tuomareita siinä kenen usko on oikeaa / aitoa / riittävää. Se on vain ja ainoastaan Jumalan käsissä se asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi