Odotan kuin kuuta nousevaa, että lapsi muuttaa kotoa pois
Tänään myöhänen aamu ja koko päivän pyörinyt tiuskimassa tuossa. Eilen lintsasi. En jaksa kotona tuollaista kiukuttelijaa joka lisäksi sotkee, ei koskaan siivoa ja syö kaiken minkä löytää.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä ootellaan ja samaan aikaan minä ainakin kaipaan jo etukäteen.
Hassua, kun ei koskaan tullut mieleen itselle teininä ettei vanhemmat välttämättä kauheasti nauti meistä
ApNiinpä :D
Kotonani asuu ihminen joka tietää kaikesta kaiken ja osaa kaiken, mutta ei tee mitään eikä kykene mihinkään.
Lisätään listaan vielä, että kun täyttää 18v, on pelkkiä oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia omasta mielestään. Voi sitä silmien pyörittelyä. Katsovat ja kuuntelevat vanhempiaan ihan uudella tavalla. Kaikki mitä vanhemman suusta tulee, on ihan tyhmää, pukeutuminen noloa. Se ärsyttävä itseriittoisuus.. 3 lasta on ja kaikki omillaan jo ja on oikein hyvät välit. Muistissa kuitenkin on, että välillä kävi kyllä hermoon, vaikka ymmärsikin että kuuluu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten soittele ja puutu sen elämään kun vihdoin muuttaa pois.
Mitä ihmettä? Kyllä meillä soitellaan puolin ja toisin vaikka ovat jo pitkään asuneet poissa kotoa. Jopa rakas miniäni soittelee ja ja haluaa jutella kanssani!
Sama, onneksi jo ensimmäinen vuosi takana!
1. Lapsia kannattaa tehdä vain jos lapsia – eli myöhemmin myös teinejä ja aikuisia – oikeasti haluaa elämäänsä. Se vauva tai leikki-ikäinen ei ole vauva tai leikki-ikäinen ikuisesti.
2. Lapsia, myös niitä teinejä, pitää kasvattaa ja opettaa elämään maailmassa parisen kymmentä vuotta eikä hommaan pidä ryhtyä jos siihen ei riitä kyvyt/resurssit (en tarkoita että esim. tukea ei saisi hakea tarvittaessa, tämä nimenomaan on järkevää vanhemmuutta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä ootellaan ja samaan aikaan minä ainakin kaipaan jo etukäteen.
Hassua, kun ei koskaan tullut mieleen itselle teininä ettei vanhemmat välttämättä kauheasti nauti meistä
ApMinulle se kyllä silloin kerrottiin. Ja moneen otteeseen sekä isoon ääneen. Ei jäänyt epäselväksi.
Ja yhtään kertaa et miettinyt, että vikaa voisi olla sinussakin?
Käyttäydytkö itse aina sävyisästi ja vanhempiesi mielen mukaisesti? Minä en ja kyllä on kasvatettu.
On niin autoritäärisiä koteja, että lasten murkkuikä alkaa vasta kotoa muuton jälkeen.