Miten miehet on yrityänyt käyttää teitä hyväksi?
muuten kuin seksuaalisessa mielessä?
Minulla on kokemusta joistakin tyypeistä, jotka ovat yrittäneet elää siivellä. Eivät onnistuneet kovin pitkään, kun tajusin mistä on kyse.
Näistä jutuistahan ei välttämättä puhuta ystävienkään kesken, kun häpeä on niin suuri. Olisi kiva kuitenkin kuulla muidenkin kokemulsia. Millä tavalla teitä on yritetty käyttää hyväksi, ja mistä voi mielestänne tunnistaa vaaran merkit jo alkuunsa?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 06:19"]Mä inhoan köyhiä miehiä. Köyhyys ja pihiys pahimmat jutut. Jos väkivaltaisuutta ynnä muuta sellaista ei lasketa. [/quote]Lassukka on sarjapeukuttanut taas itseään.
[/quote]
Höpsistä. Minä nainen yläpeukutin, koska koen samoin. Köyhyys ei ole Suomessa niinkään materiaalista (tai on pitkäaikaisella tt-tuen asiakkaalla, mutta ei useimmilla "köyhillä" kumminkaan), vaan henkistä. Ei nähdä mahdollisuuksia, ei viitsitä/jakseta enää yrittää, tulkitaan kaikki negatiivisesti ja yritetään aina hyötyä toisista, kun niillä menee aina muka paremmin kuin itsellä. Se on henkistä köyhyyttä ja sellaisia ruikuttajia inhoan. Ja pihiys on todellakin sietämätön ominaisuus ihmisessä, se tekee kaikesta kanssakäymisestä vaikeaa.
On lainattu rahaa tai jotain tavaraa, ja sitten jätetty palauttamatta. Asunnoton on yrittänyt saada ilmaisen majapaikan/ruoat/kaljat.
Tapailin varattua (en tiennyt siis), ihastuin aika kovaakin ja asia laitahan selvisi sitten muuta kautta.
Sama kuin no 15:sta. Yksi manipuloi luulemaan paljon enemmän, vaikka pillun perässä vain oli.
Kolmas olikin aika temppu. Olen tosi tarkka ehkäisystä ja vaadin kumia aina. Jonkin aikaan oli ollut uusi mies ja olin yötä siellä. Yöllä herään siihen, kun mies on sisälläni - tietenkin ilman kumia. Se juttu loppui siihen ja luojan kiitos säästyin taudeilta.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:15"]Työpaikoilla on aina niitä miehiä, jotka yrittää vierittää omia tehtäviään jonkun kiltin tunnollisen naisen hoidettavaksi. Omallekin kohdalle osunut.
[/quote]tämä!!!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:39"]
Rahallisesti. Huomaamatta sitä kokkaa paljon omilla varoilla ja mies ei tarjoa koskaan mitään. Olen paljon kyydinnyt autolla kauaskin ja mies ei juuri koskaan. On lainattu autoa ja toisinpäin ei koskaan. Onhan näitä. Olen liian avulias ja tyhmä.
[/quote]
Entä jos miehellä ei ole autoa, eikä ole varaa hankkia, onko niin, ettei suhde tule silloin kysymykseenkään? Kuitenkin usein naiset sanovat persoonallisuuden olevan tärkein.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:51"]
Minua harmittaa eniten että kuppasin ÄITIÄNI loismiehen elättämiseksi :( Seurustelin Kosovon albaanin kanssa, ja hän oli hädissään äitinsä pärjäämisestä Kosovossa. Ensin oli kyse siitä, ettei äidillä ole varaa lääkkeisiin, ja koska summakin oli aika pieni, autoin asiassa. Mutta mies kävi ahneemmaksi, mitä en rakastuneena tajunnut. Lopulta mies esitti tarinan, jonka mukaan tarvitsi äkkiä 5 000 euroa tai menee henki. Ei minulla ollut sellaisia rahoja, mutta menin itkemään äidilleni asiaa mies mukanani, ja äiti heltyi lopulta, kun mies vielä lupasi että taatusti maksaa velan takaisin. Mies lähti aika pian saatuaan rahat eikä koskaan todellakaan maksanut velkaansa äidilleni. Eikä minullakaan ole ollut sitä varaa lyhentää.
[/quote]
Maksat äidillesi vähitellen, vaikka viisikymppiä kuukaudessa. Tai vitosen, kunhan maksat.
Toinen asia, minkä voit tehdä äitisi hyväksi on tehdä rikosilmoitus tästä rahankuppaajasta. Ehkä oikeusteitse saat osan omistasi takaisin. Sitäpaitsi teet palveluksen yhteiskunnalle (ja muille kaltaisillesi hyväsydämisille naisille), kun pistät sen sian vastuuseen teoistaan lain edessä.
Miehet ovat käyttäneet minua hyväksi ja leikkinyt legoillani.
Kahdesti olen ollut naimisissa ja molemmilla kerroilla on käytetty hyväksi. Eka aviomies ei koskaan auttanut kotitöissä eikä lastenhoidossa. Minulle lankesi kaikki laskut ja vuokrat vaikka molemmat olimme töissä. Minä kuljin rikkinäissä kengissä samalla kun miehellä oli varaa bilettää ja tarjota kaverillekin....
Toka aviomies aika samanlainen. Ei apua kotitöissä eikä lastenhoidossa. Mies maksaa omaa talolainaa ja autolainaa ja vaatii minua maksamaan sähköt, kiinteistöverot ym maksut mistä ei kerry omaisuutta.
Enää en aio koskaan mieheen luottaa. Minua on aina kohdeltu paskasti ja enää en pysty. Sitä paitsi ihan taloudellisesti ei jaksa enää kertaakaan aloitaa uudestaan taas nollasta
Yksi ja sama mies, henkisesti tuhat kertaa, fyysisesti ja taloudellisesti. On muuten äärimmäisen noloa tajuta että sua on manipuloitu kaikennäkösiin sähläyksiin vuosia :) Sitten tullaan x ajan kuluttua sepostamaan ummet ja lammet ja pyyteleen anteeks kun on ollut sitä ja tätä..roskaa. Ehkä tästä lähtien
osaan olla oman elämäni nro 1
Oleskeluluvattomat mamumiehet (yleensä muslimeita) ovat yrittäneet uskotella heti että rakastavat palavasti että pääsisivät naimisiin ja saisivat sitä kautta oleskeluluvan, näitä on siis tullut vastaan myös nuorempana julkisissa kulkuvälineissä ja kaupoissa. Kerran yksi maistraattiin matkalla ollut (en tiedä minkä maalainen) mies tarttui käteeni ja pyysi voisimmeko mennä naimisiin, arvatenkin suostuin heti! en. Exän työkaveri, naimisissa oleva pikkulapsen isä ajatteli että suostuisin olemaan hänen kanssaan yhden yön, koska en silloin tuntenut exän työkaveria. Yrityksensä avulla yritti houkutella panoretkelle, mutta en kumminkaan suostunut. Toinen exä oli hyväpalkkaisessa arvostetussa ammatissa ja valehteli sen seurauksena omistavansa merenrantatalon, uskoin valitettavasti. Yhdeltä kaverilta löytyy myös sellainen tosijuttu hyväksikäytöstä että kaveri oli töissä kaupassa ja sen seurauksena myös hänen silloinen poikaystävä pääsi töihin samaan kauppaan. Mies oli töissä hetken ja kaverini pidempään. Jossain vaiheessa kaverin poikaystävä siirtyi toiseen työhön ja muuttui kylmäksi. Kaverin poikaystävä alkoi vaatia että nainen ostaisi hänelle ja hänen kavereilleen kalliita merkkivaatteita kaupoista ja samalla myös huoritteli kaveriani, niin siihen loppui se heidän suhde.
Valehdeltu että mies haluaa muka tavallisen suhteen ja perheen, oikeasti tarkoituksena ollut pelata kaikkien mahdollisten naisten tunteilla hetken aikaa ja vaihtaa nainen kuin nainen toiseen kuin sukat piittaamatta mistään
Ulkomaalainen hyvinkouluttautunut mutta tyhmä ja pettävä exä (eurooppalainen kumminkin) ajatteli että pääsee Suomeen elämään minun siivelläni koska olin nuorempi: hän ei minusta välittänyt mutta hän ajatteli saavansa ilmaisen asunnon+ruuan+aikaa aloittaa oma elämä maassa, ajatteli että saisi syödä ilmaiseksi kaikenlaisia herkkuja. Jossain vaiheessa kumminkin ilmoitin miehelle että jos hän nyt tosissaan aikoo tähän kylmään maahan tulla (oli talvi -25C) niin hänen täytyy ostaa edes omat ruokansa itse ja ilmoittaa kauanko viipyy. No, ei hän mitään ilmoittanut ja se jäi onneksi siihen. Luuli kai saavansa ilmaiset ravintolaruuat ja ilmaiset kotiruuat. Tiesin kyllä että olisin toiminut vaan jonain kierrättimenä tälle miehelle, koska hänen aikeensa oli ujuttautua kulttuuriin ja piireihin etsimään lukuisia eri naisia. Myöhemmin kävi sitten niin että mies muutti rikkaaseen arabimaahan töiden perässä (mies ei itse ollut arabi) ja on etäsuhteessa naisen kanssa, jota hän näkee vain harvoin niin nainen ei tiedä miehen pettämistouhuista ja hyväksikäyttö jatkuu toisen kohdalla
Kaverilta kuultua: kaveri oli eräällä nettisivulla jossa oli ulkomaalaisia (ei kumminkaan deittisivu, vaan jokin kirjekaveripalsta tms.) ja siellä hän sitten sattui kohtaamaan miehen joka oli hänen mieleensä kovasti. Kaveri on erittäin valikoiva ja vaativa ihminen joka ei ihan ketä tahansa renttua katsele. Kaveri fanitti kovasti yhtä tiettyä leffaa/kirjaa (liiaksikin asti) ja kävi niin että tämä hänen netissä kohtaamansa mies oli myös sarjan suuri fani. Kaveri eli jo mielessään sadunhohtoista elämää jossa he kiertelisivät samanlaisissa maisemissa mitä sarjassa olit ollut ja niin myös kävi. Mies tuli kaverin luo ilmaiseksi tutustumaan kaveriini ja Suomeen. Kaveri tarjosi miehelle ilmaiset ruuat ja majoituksen kodistaan ja kuvitteli että he seurustelivat. Kaverilla ja miehellä oli paljon yhteiskuvia ja kaikki vaikutti normaalilta suhteessa. Kaveri lähti miehen luo toiseen maahan viikoksi tai pariksi. Siellä sitten paljastui että mies asui vielä kotonaan, siellä oli likaista ja kaverilta oli otettu maksu ruuasta ja asumisesta. Miehen ei ollut tarvinnut maksaa asumisesta ja ruuasta kaverille ja hänen silti piti. Suhde jatkui vielä jonkun aikaa tämän jälkeen ja lopulta mies rupesi hankalaksi ja jätti kaverini. Mies meni vielä ihastumaan kaverini toiseen kaveriin, jolta ei kumminkaan vastakaikua saanut
Yksi ulkomaalainen mies (luultavasti exän tai entisen kaverin tuttuja) yritti iskeä minua ja kyse oli silloin 23v miehestä jolla ei ollut oleskelulupaa tai oli vasta saanut oleskeluluvan ja halusi nuoren, itsensä ikäisen tyttöystävän. Parin kuukauden netissä juttelun jälkeen selvisi kiertoteitse että ko. mies olikin jo naimisissa 60v suomalaisnaisen kanssa. Kumminkin suhde ei ollut aidosti onnellinen koska tämä mies (silloin discopoika tyyppinen) etsi oman ikäisiä naisia huvitukseen/suhteeseen/uudeksi vaimoksi/miksikälie. Yksi ystäväni näki myös tämän parikymppisen ei edes pahan näköisen miehen jossain baarissa ja sinne sitten saapui se 60v vaimokemummo. Niin mies muuttui heti etäiseksi nuorempia naisia kohtaan, koska sen piti pitää pystyssä kulissit. Kaikkein oudoin tapaus johon olen tähän mennessä törmännyt! ja kyllä nauratti mutta olisi voinut myös itkettää jos olisin suostunut suhteeseen/tapailuun tällaisen miehen kanssa. En tiedä ovatko vielä yhdessä mutta vaimoke oli hyväuskoinen ja takuuvarmasti säälii miestä koska hänen maassaan on sotaisaa
Ei velkakirja auta mitään jos lainaaja on varaton! Pöhköt
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 06:19"]Mä inhoan köyhiä miehiä. Köyhyys ja pihiys pahimmat jutut. Jos väkivaltaisuutta ynnä muuta sellaista ei lasketa.
[/quote]Lassukka on sarjapeukuttanut taas itseään.