Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: mitä ajattelet jos miehen ammatti on projektipäällikkö

Vierailija
17.02.2022 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mene hirveästi aikaa työhön.

Vierailija
62/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa ajatella siitä vielä mitään. Se ei kerro mitään alasta tai kiinnostuksenkohteista. Projektipäällikkö voi olla luovalla alalla, tekniikan alalla, se voi olla suunnittelua, pieniä tai isoja kokonaisuuksia, hyväntekeväisyyttäkin. SPR:lläkin on projektivetäjiä. 

Suomessa aina kerrotaan proosallisesti ammatti tai koulutus, olen sihteeri, olen insinööri, olen projektipäällikkö. Vaikka ne ei oikeasti kerro ihmisestä mitään. Paljon mielenkiintoisempaa olisi kertoa (amerikkalaiseen tapaan...) että millä alalla tai sektorilla työskentelee. Olen markkinoinnissa, olen kuljetusalalla, olen huonekalualalla, olen sitä taikka tätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa ajatella siitä vielä mitään. Se ei kerro mitään alasta tai kiinnostuksenkohteista. Projektipäällikkö voi olla luovalla alalla, tekniikan alalla, se voi olla suunnittelua, pieniä tai isoja kokonaisuuksia, hyväntekeväisyyttäkin. SPR:lläkin on projektivetäjiä. 

Suomessa aina kerrotaan proosallisesti ammatti tai koulutus, olen sihteeri, olen insinööri, olen projektipäällikkö. Vaikka ne ei oikeasti kerro ihmisestä mitään. Paljon mielenkiintoisempaa olisi kertoa (amerikkalaiseen tapaan...) että millä alalla tai sektorilla työskentelee. Olen markkinoinnissa, olen kuljetusalalla, olen huonekalualalla, olen sitä taikka tätä. 

Olen itsekin projektipäällikkö (nainen) ja joo'o, ainakin parisuhdemielessä ehkä miettisin, ettei kahta projektipäällikköä mahdu parisuhteeseen :D No vitsi vaan, ei se nyt hylkykriteeri ole. Tuossa edellä hyvin sanotaan, kuinka projektipäälliköitä on moneen lähtöön. Yllättävän moni ekalla sivulla mainitsee pätkätyöt, mutta ihan yhtälailla projektipäällikkö voi olla ihan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella firmassa, jossa projekteja on jatkuvasti. Edellinen loppuu niin aletaan valmistella seuraavaa.

Projektityö on kuitenkin vaiheittaista ainakin isommissa projekteissa. Välillä rauhallisempaa valmistelua, välillä tiukkoja aikatauluja ja kriittisiä hetkiä, jolloin töitä voi joutua tekemään melkein kellon ympäri. Toki riippuen millaiset projektit.

Ainakin projektipäällikkö on organisointikykyinen ja hahmottaa kokonaisuuksia. Näistä on hyötyä arkielämässäkin. Itse ainakin helposti päädyn organiseeraamaan myös kaveriporukan lomareissua jne. Ihan luontaisesti siis.

Vierailija
64/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pitkäaikaisen toimihenkilön viimeinen suojatyövirka. Tämä "työelämän broileri" on ollut talossa kauan, mutta jäänyt jo auttamattomasti kaikessa uuden oppimisessa pahasti jälkeen. Häntä ei kehdata sanoa irti, kun eläkkeelle pääsyyn on enää pari vuotta, mutta yleisen edun vuoksi on parempi siirtää hänet johonkin keksittyyn projektiin.

Vierailija
65/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projektipäällikkö voi olla melkein mitä vain, mutta yleensä ei tienaa jatkuvasti hyvin. Sellaiseen duuniin päätyvä tyyppi on luultavasti henkilönä sosiaalinen, helposti lähestyttävä ja joustava.

Voisi olla ihan OK puolisomateriaalia.

Mua huvitti tämä kuvailu. Oma isäni on työskennellyt viimeiset 25 vuotta projektipäällikkö-nimikkeellä ja hän on epäsosiaalinen, vaikeasti lähestyttävä ja täysin joustamaton. Ja varmasti näistä syistä hyvä oman alansa projektipäällikkönä, kerta saa aina uuden, edellistä isomman projektin vastuulleen.

Ai niin, "puolisomateriaalina" (että inhoan tuota sanaa) olisi kaikkea muuta kuin OK. Täysin omistautunut työlleen.

Vierailija
66/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en mitään, mutta olen huomannut että tuollaiset "menestyneet" miehet eivät tykkää kaltaisestani ikiopiskelijasta, eikä suhde kestäisi jos se sinne asti etenisi. Psykoterapetti-mies ghostasi minut (ei nekään ole täydellisiä ihmisiä). Nyt tapailin ihanaa Postin varhaisjakajaa.

N29

Vierailija
67/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ihan normaali ammatti ja lähellä omaa tasoani työelämässä.

Vierailija
68/68 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pitkäaikaisen toimihenkilön viimeinen suojatyövirka. Tämä "työelämän broileri" on ollut talossa kauan, mutta jäänyt jo auttamattomasti kaikessa uuden oppimisessa pahasti jälkeen. Häntä ei kehdata sanoa irti, kun eläkkeelle pääsyyn on enää pari vuotta, mutta yleisen edun vuoksi on parempi siirtää hänet johonkin keksittyyn projektiin.

Oho, näin liiketoimintajärjestelmäprojekteja vetävänä ei ihan heti tulisi tuo mieleen. Päin vastoin, tätä duunia ei kyllä varmasti enää 50+ jaksa tehdä, siis minä itse ainakin ajattelen, että jossain vaiheessa näihin projekteihin ei enää jaksa lähteä ja voisi sitten siirtyä johonkin kevyeen advisory-rooliin.

Projektipäälliköt on mun näkökulmasta katsottuna niitä, jotka on eniten riskissä joutua burnoutiin ja paineet on kovat, eli monet myös laitetaan pihalle, jos eivät pysty saamaan projektia maaliin.