Tuleekohan meille ero?
No sanotaan nyt vaikka, että tämä on gallup. Kertokaa, tuleeko meille mielestänne ero vai ei. Saa kommentoida myös muuta...
Meillä on kaksi lasta ja olemme olleet yhdessä kymmenisen vuotta. Rakastan miestäni todella paljon ja hän minua, mutta muutama vuosi sitten hän jäi kiinni käytyään eroottisissa hieronnoissa raskauteni aikana. Hän ei ole koskaan ollut seksistä erityisen kiinnostunut (traumoja ja estyneisyyttä), itse olisin aina kaivannut enemmän seksiä.
Tuon jälkeen minä olin todella huonossa jamassa psyykkisesti, vaikka hoidin kuitenkin kaikki normaaliasiat. Mulla oli itsemurha-ajatuksia ja hermostuin todella herkästi kaikesta, meinasin jättää miehen, mutta lasten vuoksi jäin kuitenkin. Sitten ihastuin työkaveriini ja hän (todennäköisesti) minuun, ja vaikka mitään ei meidän välillämme olekaan tapahtunut, olen varmasti ollut kotona aika poissaoleva ja hyljeksinyt miestäni ajatellessani tuota toista miestä.
Kaikesta huolimatta rakastamme toisiamme ja meillä on aina ollut hellyyttä, vaikka seksiä onkin vähän. Nyt viime kuukausien aikana mieheni on alkanut suhtautua minuun eri tavalla. Hellyyttä on paljon vähemmän ja muutenkin perusasenne on muuttunut. Olen yrittänyt kysellä häneltä, mutta kuulemma kyseessä on vain ikäkriisi, joka saa kyseenalaistamaan monia asioita. Nyt hän viimein myönsi, että minä kuulun näihin kyseenalaistettuihin asioihin.
Itselläni on nyt todella paha mieli. Olen alkanut tosissani päästä irti ihastuksen tunteesta ja yrittänyt keskittyä mieheeni ja perheeseeni, ja juuri kun se tuntui mahdolliselta, tuli tämä. Mulla on muutenkin todella riittämätön olo mieheni kanssa ja tuo tunnustus oli jotenkin liikaa. En ole mitään taistelijatyyppiä, niin että pikemminkin lannistun tuollaisesta ja haluaisin vaan antaa asian olla ja miehen mennä menojaan. Mies ei siis itsekään ole ollenkaan varma, että haluaisi erota, mutta en voi tietää, mitä hän sisimmässään tuntee. Itsekin olen vähän kahden vaiheilla, mutta jos meidän suhdetta olisi mahdollista pelastaa, tekisin sen mielelläni, olenhan jo muutaman vuoden kitkutellut vähän vastentahtoisesti; se aika olisi oikeastaan hukkaanheitettyä, jos nyt eroaisimme.
Eli, mitä mieltä olette?
Kommentit (2)
Niin, en mä itsekään oikein tajua, miksi se oli mulle niin iso juttu, mutta oli se. Luottamus meni ihan täysin sekä mieheen että itseeni ihan kertaheitolla. Jotenkin en pysty juuri nyt kuvittelemaan paluuta entiseen tai vastaavaan.
ap
Tämä kaikki yhden virheen takia?! Sanaton.