Mikä valmisruoka on mielestäsi parempaa kuin itsetehty?
Ja ennenkuin ensimmäinen nokkela tulee kirjoittamaan sen "Ei mikään." Aha, et syö valmisruokia. Good for you! Noin, tein sen puolestasi, niin voidaan kaikki keskittyä olennaiseen tappelun sijaan. :)
Kommentit (57)
Viineri. Olen joskus yrittänyt tehdä ja rasva meni taikinaan sisään ja tuloksena kuvottava sotku.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:30"]Ja aloitetaan. Kääretorttu. Kyllä, kivittäkää :D [/quote] Kerran ostin hetken mielijohteesta pullavaa, koska halusin verestää muistojani valmispullista ja kokeilla, että onko se OIKEASTI niin kamalaa paskaa. ja voi kyllä, kyllä se oli KARSEAA. aivan järkyttävän kuivaa sahanpurua, kyllä tuli morkkis kun sitä paskaa söi.
[/quote]
Pullava onkin ihan onneton, kokeile isoäidin pullapitkoa. On hyvää. Myös oululaisen pitko, mutta se on jotenkin erilainen, ei kotipullan tapainen.
Kokkikartanon pinaattikeitto. Olen ihan pätevä ruoanlaittaja ja pinaattiletutkin teen itse paremmat kuin mitä einekset on, mutta keitosta ei vain ikinä tule erityisen hyvää!
Pullava oli joskus hyvää, mutta vaihdettiinko siinä valmistuaineita? Nykyään se on jotenkin esanssista.
Sipulirenkaat! Jos joskus harvoin tekee mieli sipulirenkaita, niin en kyllä enää niitä itse ala tekemään. Kerran tein ja vaikka hyviä niistä tuli, niin niihin käytetty aika, vaiva ja raaka-aineiden hinta tuli moninkertaiseksi kaupan pakastepussiin verrattuna :D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:00"]Pullava oli joskus hyvää, mutta vaihdettiinko siinä valmistuaineita? Nykyään se on jotenkin esanssista.
[/quote]
Jos en väärin muista, niin voi vaihtui rypsiöljyyn..
sekin on suhteellista mistä pitää. Puolisoni siskoa kehutaan hyväksi kakuntekijäksi, ja onhan ne kauniita, mutta aivan järkyn imeliä, imelämpiä kuin kaupassa. llmeisesti siinä missä minä vähän vähennän sokeria alkuperäiseen ohjeeseen verrattuna, hän lisää. Mutta itä-suomalaiset pitävät makeasta ja suolaisesta, joten heille kaikki vähemmän suolainen on pahaa, minusta taas mikä tahansa kaupan ruoka on parempaa kuin liian suolainen itse tehty.
Jättituplajuusto (Tupla QP),
Bic Mac,
suurin osa pizzoista ja kebabeista,
makkara yleensä,
musta makkara,
naan-leipä, kaikki Nepal-Intia -safkat, varmaan Kiinalaisetkin.
Ja mun tapauksessa kaikki muutkin, mulla ei keittiötä edes ole.
Tulipa nälkä... 8*}
Ja aloitetaan. Kääretorttu. Kyllä, kivittäkää :D
Maksalaatikko
Pinaattikeitto ei myöskään ole minusta yhtään sen parempaa itsetehtynä kuin valmiina.
Pasta (tarkoitan siis sitä pelkkää pastaa, en kastiketta tai muuta pastan sekaan laitettavaa, olen tehnyt itse pastaa ja en ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi sitä hehkutetaan, tulos ei ole missään suhteessa nähtyyn vaivaan kun vertaa laadukkaaseen valmispastaan)
Lihapullat. Kyllä. Tykkään eineslihapullista.
Maksalaatikko, Sunnuntain piparitaikina.
Hernekeitto on vaivaan verrattuna kyllä ykkönen
Maksalaatikko täälläkin. Ja toistaiseksi pinaattikeitto, en ole vielä onnistunut hiomaan omaa reseptiäni lapsuudessa rakastamani Saarioisten keiton veroiseksi.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:37"]Veriletut! [/quote] Itsetehtynä parempaa
[/quote]mistä löytyy verta verilettuihin? Lapsena äiti teki toooosi hyviä verilettuja ja hluisin kokeilla itekki tehä
[/quote]
Missähän sinä asut.
Verta olen löytänyt ihan jokaisesta kaupungista ja lähes jokaisesta kaupasta viimeiset 30 vuotta. Ja joo en tee verilettuja vaan teen verijälkiä metsään metsästykoirakokeisiin.
Löytyy pakkasesta.