Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa jo: ra pilta tulevalla ei ole etuajo-oikeus!

Vierailija
02.07.2015 |

Ai saatana että sai taas säikähtää.. lapset takapenkillä ja painelen normi satasta moottoritiellä. Huomaan rampilta tulevan Pökötin, vilkaisen taakse, tilaa on kun takana ei ole ketään.
Painelen tasaista vauhtia ja huomaan Pökötin kiihdyttäneen ihan rinnalle.. siinä sitten ajellaan rinnakkain..kunnes kiihdytyskaista loppuu: sitten survoi melkein peilit kolisten eteeni. Ja töötti soi ja nyrkki heilui.

Joo, olisin voinut vaihtaa (ja rikkoa lakia) vasemmalle kaistalle, mutta miksi kun takana olisi ollut tilaa.

NTY- Keski-Suomessa; ole hyvä ja mene takaisin autokouluun :(

Kommentit (323)

Vierailija
1/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Keski-Suomessa tuo voi onnistuakin autokoulun laintulkinnan mukaan. Pääkaupunkiseudulla, jos pitäisi ruuhka-aikaan odottaa, että rampilta on tilaa tulla päätielle ilman, että tulee jonkun eteen, niin saisi odottaa iltaan asti. Ja jonot olisivat lahteen asti.

Aina siellä on joku laintuntija tukkimassa väliä, että ei ainakaan laintuntijan eteen tulla. Takana on tilaa. Parin tunnin päästä.

Jos rampilla oleva auto on edessäsi ja sillä on vilkku päällä, niin kannattaa varautua siihen ajatukseen, että se on kenties tulossa päätielle. Ei tarvitse säikytellä lapsia.

Vierailija
2/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia idiootteja on Turun suunnalla joka päivä. Tunkevat rampeista moottoritielle väkisin aiheuttaen vaaratilanteita. Pahinta on kun itse ajat moottoritien oikeaa kaistaa 120km/h ja itseäni ohittaa vasemmalta joku ja samalla rampista tullaan rehvakkaasti kolmion takaa muista piittaamatta. Miten ihmeessä voisin edes väistää, jos molemmilla moottoritien kaistoilla jo ajaa autoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:10"]Helpottiko? [/quote] Itseasiassa helpotti. Säikähdin niin. Ja mulla on kortti ollut vasta 7kk.. :( pitäisi aina vaan joustaa noiden kaheleiden takia :( ap [/quote] On niin vaikeaa nostaa sitä kaasujalkaa ja päästää rampilta tulevaa eteen. Mieluummin riskeeraan omien lapsen hengen ja hampaat irvessä pidän oman paikkani, että perkele et tule eteen. Kortti 30 vuotta [/quote]Vahingossa yläpeukutin. Tämä kun ei ole se asian pointti. Ap ei rikkonut lakia, rampilta tulija kyllä teki virheen. Kortti myös 30v. [/quote]   Mikä kellekin on tärkeintä. Minulle lasten henki on ollut sen verran tärkeä aina, että jos olen huomannut rampilta tulijan ajavan vieressä ja yrittävän eteen, olen höllännyt kaasujalkaa. Toisille on tärkeää, että perkele, et tule eteen, kun mulla on oikeus ajaa tässä tätä vauhtia. Eikö ap kirjoittanut, ettei takana tullut ketään, joten ei olisi vaarantanut liikennettä, jos olisi katsonut sillä silmällä, että helpompaa päästää eteen, eikä hampaat irvessä pitää paikkaansa, kun lapset on kyydissä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä kortti 30vja ei koskaan tilannetta, että joku olisi meinannut tulla rampilta kylkeen   Justhan toi ap ylempänä kirjoitti ettei ehkä hahmottanut tilannetta.. kortti ollut hetken ja silloin on ne autokoulun opit tuoreena muistissa; ramppi väistää jne.. Olisihan Ap voinut väistää mutta joskus tollasta odottamatonta (huom. hänelle, sulle ehkä ei kun oot niin kokenut kuski) tapahtuu quote]

[/quote] Huom! Ap toimi tilanteessa ihan oikein. Tämä vielä selvennykseksi, kun sulla jotenkin tuntuu olevan nyt haussa tää oikea toiminta.

[/quote]

No ei kyllä itseasiassa toiminut. TLL 3§ nimittäin sanoo näin: "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi." 

[/quote]

Niin, ap ajoi ihan sääntöjen mukaan nätisti. Tämä rampilta tulija ei kyllä lainkaan toiminut tuon kovasti boldaamasi kohdan mukaan.

[/quote]

Ap huomasi pakun jo kaukaa ja ajeli tämän rinnallakin, mutta vasta kun liittymiskaistaa oli metri-pari jäljellä rupesi hidastamaan. Edelleekin liikenne on yhteispeliä.

[/quote]

Liikenne on yhteispeliä ja siksi on tärkeää, että kaikki toimivat sääntöjen mukaan, jotta ei tarvitse arvailla, mitä muut ovat tekemässä. Yhteispeli ei tarkoita sitä, että röyhkeimmät saavat tehdä mitä huvittaa vetoamalla yhteispeliin ja joustamiseen. Yhteispeli on sitä, että toimitaan sääntöjen mukaan.

[/quote]

Näin kannattaa ajatella ja unohtaa, että liikenteessä saattaa olla rattijuoppoja ja se perseessä kiinni ajava rekkakuski saattaa puhua puhelimeen ja silti en laita vilkkua, kuin viime tingassa, kun käännyt vasemmalle. Olinpa kuitenkin oikeassa, kun olen liiskautuneena sen rekan alle.

Järjenkäyttökin on sallittua liikenteessä. Jos näkee pakun ajavan rinnalla samaa vauhtia (huom. se kuollut kulma esimerkiksi), omaa turvallisuutta kannattaa ajatella ja hellittää aiemmin vauhtia, kuin vetäistä liinat kiinni, kun on pari metriä enää ramppia jäljellä.

Vierailija
4/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:10"]Helpottiko? [/quote] Itseasiassa helpotti. Säikähdin niin. Ja mulla on kortti ollut vasta 7kk.. :( pitäisi aina vaan joustaa noiden kaheleiden takia :( ap [/quote] On niin vaikeaa nostaa sitä kaasujalkaa ja päästää rampilta tulevaa eteen. Mieluummin riskeeraan omien lapsen hengen ja hampaat irvessä pidän oman paikkani, että perkele et tule eteen. Kortti 30 vuotta [/quote]Vahingossa yläpeukutin. Tämä kun ei ole se asian pointti. Ap ei rikkonut lakia, rampilta tulija kyllä teki virheen. Kortti myös 30v. [/quote]   Mikä kellekin on tärkeintä. Minulle lasten henki on ollut sen verran tärkeä aina, että jos olen huomannut rampilta tulijan ajavan vieressä ja yrittävän eteen, olen höllännyt kaasujalkaa. Toisille on tärkeää, että perkele, et tule eteen, kun mulla on oikeus ajaa tässä tätä vauhtia. Eikö ap kirjoittanut, ettei takana tullut ketään, joten ei olisi vaarantanut liikennettä, jos olisi katsonut sillä silmällä, että helpompaa päästää eteen, eikä hampaat irvessä pitää paikkaansa, kun lapset on kyydissä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä kortti 30vja ei koskaan tilannetta, että joku olisi meinannut tulla rampilta kylkeen   Justhan toi ap ylempänä kirjoitti ettei ehkä hahmottanut tilannetta.. kortti ollut hetken ja silloin on ne autokoulun opit tuoreena muistissa; ramppi väistää jne.. Olisihan Ap voinut väistää mutta joskus tollasta odottamatonta (huom. hänelle, sulle ehkä ei kun oot niin kokenut kuski) tapahtuu quote]

[/quote] Huom! Ap toimi tilanteessa ihan oikein. Tämä vielä selvennykseksi, kun sulla jotenkin tuntuu olevan nyt haussa tää oikea toiminta.

[/quote]

No ei kyllä itseasiassa toiminut. TLL 3§ nimittäin sanoo näin: "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi." 

[/quote]

Väität siis, että tilanteessa vaaran aiheutti ap, eikä se kolmion takaa eteen kiilannut kuski?

[/quote]

En väitä. Vaaran aikeutti liittynyt auto, mutta ap:n vastuulla olisi ollut välttää aiheuttu vaara.

[/quote] Ja niin tapahtui.

[/quote]

No että sinäkin viimein tajusit. Vielä tuolla ylempänä paasasit ap:n toimineen aivan oikein kun ei meinannut tehdä tilaa liittyvälle.

[/quote]

Miksi ap:n olisi pitänyt tehdä tilaa eteensä, kun sitä tilaa oli hänen takanaan yllin kyllin?

[/quote]

Ehkä siksi, että omien lasten henki on tärkeämpi, kuin jääräpäinen ylpeys

Vierailija
5/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:14"]

Rikkoa lakia? Kaistan vaihto ei toki ole suositeltavaa, mutta ei myöskään laitonta. Pököttikuski oli väärässä ja aiheutti vakavan vaaratilanteen, mutta huomiona vain tuosta laillisuudesta :)

[/quote]Kaistan vaihto tuossa tilanteessa on nimenomaan luokiteltu laittomaksi, ja jos poliisi sattuu paikalle, saa sakot. 

Vierailija
6/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:00"]

[/quote]

[/quote]

Ja miten ap mielestäsi rikkoi tätä kohtaa? Hän toimi aivan oikein, koska pökön kuskilla oli riittävästi tilaa ap:n takana. 

[/quote]

Ap huomasi jo pitkältä matkalta, ettei pakun kuski aikonut liittyä hänen taakseen vaan päätyi ajelemaan pakun rinnallakin. Ei tarvita kovin suuria hoksottimia tajuamaan, että liityntäkaistalla ajava on jossain vaiheessa liittymässä moottoritielle. Varsinkin siinä vaiheessa, jos kaistaa on jäljellä enää metri-pari.

[/quote]

Ruotsissa olen huomannut, että siellä annetaan tilaa ihan eri tavalla, kuin Suomessa. Suomessa on juuri niin tyypillistä, että painetaan oikein kaasua, ettei pääse kiihdyttämään ohi ja tilaa ei anneta, kun tämä on minun paikka. Saman näkee suojateillä. Jalankulkijaa ei päästetä yli, kun minä olen nyt tässä ajamassa tätä vauhtia ja en ainakaan jarruta, kun sieltähän saattaa tulla kilometrin päästä auto, joka ajaa perääni.

En todellakaan voisi Ruotsissa kuvitella tilannetta, että joku ajaa ihan tahallaan kiihdytyskaistan loppuun asti pakun vieressä katsoen, että mitä se tekee, ajattelematta, että se ihan oikeasti yrittää liittyä siihen liikenteeseen.

Vierailija
7/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

Väität siis, että tilanteessa vaaran aiheutti ap, eikä se kolmion takaa eteen kiilannut kuski?

[/quote]

En väitä. Vaaran aikeutti liittynyt auto, mutta ap:n vastuulla olisi ollut välttää aiheuttu vaara.

[/quote]

No että sinäkin viimein tajusit. Vielä tuolla ylempänä paasasit ap:n toimineen aivan oikein kun ei meinannut tehdä tilaa liittyvälle.

[/quote] Niinhän ap toimikin ihan oikein.  Onko se sulle ongelma?
[/quote]
Ai meinaat aloittaa uudestaan koko väännön :D Sorry too late ;)

Vierailija
8/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi ap:n olisi pitänyt tehdä tilaa eteensä, kun sitä tilaa oli hänen takanaan yllin kyllin?
[/quote]
Mitä idiootteja täällä oikein on kommentoimassa??? Siksi olisi pitänyt tehdä tilaa koska vastapuoli ei selkeästi ollut hänen taakseen menossa!!! Vaihtoehdot oli siis joko väistää tai päätyä ojanpohjalle lasten kanssa. Se olisi sitten vissiin sinusta ollu se parempi vaihtoehto...

Vierailija
9/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liikenteessä sattuisi monikertainen määrä onnettomuuksia jos kaikki ajaisivat noin itsekkäästi "minulla on oikeus minä olen oikeassa" mantraa hokien. Ei voi olla yllätys että liittymiskaistaa ajava ajoneuvo on jossain vaiheessa liittymässä siihen sun kaistalle. Ap:lle vaan tiedoksi että liikenteessä tarvitaan niiden liikennesääntöjen orjallisen osaamisen lisäksi ennakointia ja tilannetajua.

Vierailija
10/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:09"]

Ai saatana että sai taas säikähtää.. lapset takapenkillä ja painelen normi satasta moottoritiellä. Huomaan rampilta tulevan Pökötin, vilkaisen taakse, tilaa on kun takana ei ole ketään. Painelen tasaista vauhtia ja huomaan Pökötin kiihdyttäneen ihan rinnalle.. siinä sitten ajellaan rinnakkain..kunnes kiihdytyskaista loppuu: sitten survoi melkein peilit kolisten eteeni. Ja töötti soi ja nyrkki heilui. Joo, olisin voinut vaihtaa (ja rikkoa lakia) vasemmalle kaistalle, mutta miksi kun takana olisi ollut tilaa. NTY- Keski-Suomessa; ole hyvä ja mene takaisin autokouluun :(

[/quote]

Hmmm... Oma kokemukseni rampeilta taas on se, kun viereinen ajaja jää ajamaan viereen. Kiihdytän, kiihdyttää mukana kun edelle ei tietenkään voi päästää. Hidastan jäädäkseni taakse, hidastaa mukana?! Kerran tein motarilla tilaa liittyjälle kaistaa vaihtamalla, seuraavaksi polkaisin kunnolla jarrua kun kiilasi suoraan rampilta viistosti eteen samalle kaistalle.

Joten mitä jos vain yrittäisimme kaikki ottaa toisemme huomioon liikenteessä, niin siitä tulisi sujuvaa? Liikennesääntöjä noudattaen ja ne kusipää-perseilyt väliin jättäen (minun autoni on hienompi, autoni on isompi, autoni on varmasti nopeampi yms...)

Vierailija
11/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on nyt ollut niin paljon polemiikkia useassa keskustelussa, että Sanoma voisi tehdä oikean jutun valtamedian puolelle.

Vierailija
12/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaa, siellä on aaveemamma uudella kortilla ajanut pentulauma takapenkillä ja kohkannut, että tästä saan mojovan aloituksen aaveelle. Soitanpa vielä autokoulunopettajalle, että olinhan minä oikeassa :D

Muutaman kymmenen vuotta kun ajaa, niin ei enää jaksa niin vouhkata jostain vitun moottoritielle liittyjästä :D

Vierailija
13/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pököttikin on sujuvasti vaihtunut pakuksi.

Vierailija
14/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:47"]

Muutamana vuonna on tullut matkailtua autolla Ruotsissa ja ajokulttuuri on koko maassa täysin erilainen kuin meillä! Tiet ovat hyvässä kunnossa, kolmikaistateitä on paljon (ohitustilaa siis löytyy) ja ihmiset kunnioittavat muita liikenteessä. Myös viranomais- ym. joustavuutta löytyy ihan eri tyyliin kuin Suomessa: kameroista on ilmoitetaan aina etukäteen ja tietyön päätyttyä tien laidassa on heti oikea nopeusrajoitusmerkki, eikä vasta kolmen kilometrin päässä kuten täällä. Siistejä levähdyspaikkojakin on paljon, niissä on vessat, ruokailupaikat ja roskikset ja ovat kivoilla maisemapaikoilla, ei missään pimeimmissä pusikoissa.

[/quote]Miksi siellä sitten kuolee suojateille enemmän ihmisiä kuin suomessa?

[/quote]

Siis suhteutettuna väkilukuun? Olisiko lähdettä tiedossa? Mahdollista se kyllä voi olla. Enemmän isoja kaupunkeja, enemmän väkeä..?

Mutta kaikenkaikkiaan Ruotsissa ollaan näissä(kin) asioissa Suomea selvästi edellä ja liikennekulttuuri parempaa, sen tiedän kokemuksesta sekä autoilijana että kävelijänä. Ja Pohjoismaista Suomi pitää perää liikenneturvallisuudessa. Väkilukuun suhteutettu tieliikenneonnettomuudessa kuolleiden määrä sataatuhatta asukasta kohti oli v. 2011 Norjassa ja Ruotsissa 3,4, Tanskassa 3,9 ja Suomessa 5,4. Tieto Liikenneviraston sivuilta.
[/quote]

Jalankulkijat menee mistä sattuu ja milloin sattuu Ruotsissa. Liikennevalon värillä ei ole mitään väliä, yli mennään notta heilahtaa. Ei ihme jos siellä välillä jotain sattuukin.

Vierailija
15/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:36"]

Hahahaa, siellä on aaveemamma uudella kortilla ajanut pentulauma takapenkillä ja kohkannut, että tästä saan mojovan aloituksen aaveelle. Soitanpa vielä autokoulunopettajalle, että olinhan minä oikeassa :D

Muutaman kymmenen vuotta kun ajaa, niin ei enää jaksa niin vouhkata jostain vitun moottoritielle liittyjästä :D

[/quote]Pitkä ketju yksistään AP:ltä. Sinäkin siis olet AP?

Vierailija
16/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:34"]

Tuollaisia idiootteja on Turun suunnalla joka päivä. Tunkevat rampeista moottoritielle väkisin aiheuttaen vaaratilanteita. Pahinta on kun itse ajat moottoritien oikeaa kaistaa 120km/h ja itseäni ohittaa vasemmalta joku ja samalla rampista tullaan rehvakkaasti kolmion takaa muista piittaamatta. Miten ihmeessä voisin edes väistää, jos molemmilla moottoritien kaistoilla jo ajaa autoja.

[/quote]

No juuri tämän takia rampilta tulevat ovat niitä väistämisvelvollisia. 

Vierailija
17/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:58"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:10"]Helpottiko? [/quote] Itseasiassa helpotti. Säikähdin niin. Ja mulla on kortti ollut vasta 7kk.. :( pitäisi aina vaan joustaa noiden kaheleiden takia :( ap [/quote] On niin vaikeaa nostaa sitä kaasujalkaa ja päästää rampilta tulevaa eteen. Mieluummin riskeeraan omien lapsen hengen ja hampaat irvessä pidän oman paikkani, että perkele et tule eteen. Kortti 30 vuotta [/quote]Vahingossa yläpeukutin. Tämä kun ei ole se asian pointti. Ap ei rikkonut lakia, rampilta tulija kyllä teki virheen. Kortti myös 30v. [/quote]   Mikä kellekin on tärkeintä. Minulle lasten henki on ollut sen verran tärkeä aina, että jos olen huomannut rampilta tulijan ajavan vieressä ja yrittävän eteen, olen höllännyt kaasujalkaa. Toisille on tärkeää, että perkele, et tule eteen, kun mulla on oikeus ajaa tässä tätä vauhtia. Eikö ap kirjoittanut, ettei takana tullut ketään, joten ei olisi vaarantanut liikennettä, jos olisi katsonut sillä silmällä, että helpompaa päästää eteen, eikä hampaat irvessä pitää paikkaansa, kun lapset on kyydissä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä kortti 30vja ei koskaan tilannetta, että joku olisi meinannut tulla rampilta kylkeen   Justhan toi ap ylempänä kirjoitti ettei ehkä hahmottanut tilannetta.. kortti ollut hetken ja silloin on ne autokoulun opit tuoreena muistissa; ramppi väistää jne.. Olisihan Ap voinut väistää mutta joskus tollasta odottamatonta (huom. hänelle, sulle ehkä ei kun oot niin kokenut kuski) tapahtuu quote] [/quote] Huom! Ap toimi tilanteessa ihan oikein. Tämä vielä selvennykseksi, kun sulla jotenkin tuntuu olevan nyt haussa tää oikea toiminta. [/quote] No ei kyllä itseasiassa toiminut. TLL 3§ nimittäin sanoo näin: "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi."  [/quote] Väität siis, että tilanteessa vaaran aiheutti ap, eikä se kolmion takaa eteen kiilannut kuski? [/quote] En väitä. Vaaran aikeutti liittynyt auto, mutta ap:n vastuulla olisi ollut välttää aiheuttu vaara. [/quote] Ja niin tapahtui. [/quote] No että sinäkin viimein tajusit. Vielä tuolla ylempänä paasasit ap:n toimineen aivan oikein kun ei meinannut tehdä tilaa liittyvälle. [/quote] Miksi ap:n olisi pitänyt tehdä tilaa eteensä, kun sitä tilaa oli hänen takanaan yllin kyllin? [/quote] Mitä idiootteja täällä oikein on kommentoimassa??? Siksi olisi pitänyt tehdä tilaa koska vastapuoli ei selkeästi ollut hänen taakseen menossa!!! Vaihtoehdot oli siis joko väistää tai päätyä ojanpohjalle lasten kanssa. Se olisi sitten vissiin sinusta ollu se parempi vaihtoehto...

[/quote]

Sehän on sen rampiltatulijan häpeä, jos ei osaa tähdätä siihen väliin, mihin mahtuu. Taidat olla niitä mammoja, jotka ruuhkassa ajavat keskelle risteystä, vaikka jono ei vedä ja tilaa ei ole, ja odotat muiden väistävän sinua? "Minulle pitää tehdä tilaa, kun minä selvästikään en osaa lukea liikennettä".

Vierailija
18/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:58"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:10"]Helpottiko? [/quote] Itseasiassa helpotti. Säikähdin niin. Ja mulla on kortti ollut vasta 7kk.. :( pitäisi aina vaan joustaa noiden kaheleiden takia :( ap [/quote] On niin vaikeaa nostaa sitä kaasujalkaa ja päästää rampilta tulevaa eteen. Mieluummin riskeeraan omien lapsen hengen ja hampaat irvessä pidän oman paikkani, että perkele et tule eteen. Kortti 30 vuotta [/quote]Vahingossa yläpeukutin. Tämä kun ei ole se asian pointti. Ap ei rikkonut lakia, rampilta tulija kyllä teki virheen. Kortti myös 30v. [/quote]   Mikä kellekin on tärkeintä. Minulle lasten henki on ollut sen verran tärkeä aina, että jos olen huomannut rampilta tulijan ajavan vieressä ja yrittävän eteen, olen höllännyt kaasujalkaa. Toisille on tärkeää, että perkele, et tule eteen, kun mulla on oikeus ajaa tässä tätä vauhtia. Eikö ap kirjoittanut, ettei takana tullut ketään, joten ei olisi vaarantanut liikennettä, jos olisi katsonut sillä silmällä, että helpompaa päästää eteen, eikä hampaat irvessä pitää paikkaansa, kun lapset on kyydissä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä kortti 30vja ei koskaan tilannetta, että joku olisi meinannut tulla rampilta kylkeen   Justhan toi ap ylempänä kirjoitti ettei ehkä hahmottanut tilannetta.. kortti ollut hetken ja silloin on ne autokoulun opit tuoreena muistissa; ramppi väistää jne.. Olisihan Ap voinut väistää mutta joskus tollasta odottamatonta (huom. hänelle, sulle ehkä ei kun oot niin kokenut kuski) tapahtuu quote] [/quote] Huom! Ap toimi tilanteessa ihan oikein. Tämä vielä selvennykseksi, kun sulla jotenkin tuntuu olevan nyt haussa tää oikea toiminta. [/quote] No ei kyllä itseasiassa toiminut. TLL 3§ nimittäin sanoo näin: "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi."  [/quote] Väität siis, että tilanteessa vaaran aiheutti ap, eikä se kolmion takaa eteen kiilannut kuski? [/quote] En väitä. Vaaran aikeutti liittynyt auto, mutta ap:n vastuulla olisi ollut välttää aiheuttu vaara. [/quote] Ja niin tapahtui. [/quote] No että sinäkin viimein tajusit. Vielä tuolla ylempänä paasasit ap:n toimineen aivan oikein kun ei meinannut tehdä tilaa liittyvälle. [/quote] Miksi ap:n olisi pitänyt tehdä tilaa eteensä, kun sitä tilaa oli hänen takanaan yllin kyllin? [/quote] Mitä idiootteja täällä oikein on kommentoimassa??? Siksi olisi pitänyt tehdä tilaa koska vastapuoli ei selkeästi ollut hänen taakseen menossa!!! Vaihtoehdot oli siis joko väistää tai päätyä ojanpohjalle lasten kanssa. Se olisi sitten vissiin sinusta ollu se parempi vaihtoehto...

[/quote]

Sehän on sen rampiltatulijan häpeä, jos ei osaa tähdätä siihen väliin, mihin mahtuu. Taidat olla niitä mammoja, jotka ruuhkassa ajavat keskelle risteystä, vaikka jono ei vedä ja tilaa ei ole, ja odotat muiden väistävän sinua? "Minulle pitää tehdä tilaa, kun minä selvästikään en osaa lukea liikennettä".

[/quote]

No se on kiva juttu jos tämä tieto lohduttuu sinua siinä vaiheessa kun itse vammaudut tai lapsesi kuolee liikenneonnettomuudessa. Että rampiltatulijan häpeä se kuitenkin oli. Itselleni oikeassa olemista huomattavasti tärkeämpää on oma ja muiden turvallisuus.

Vierailija
19/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:34"]

[/quote]

Toivottavasti et kysy tosissasi. Nimittäin jos kysyt, niin ole hyvä ja käy äkkiä luovuttamassa korttisi poliisille! Sinä voit höllätä sen jalkasi kaasulta, jolloin se oikealta eteentuleva pääsee edellesi.

Vierailija
20/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:35"]

Kyllä se on ihan tieliikennelaissa kiellettyä vaihtaa kaistaa väistämistarkoituksessa. TLL 9§

[/quote]

Vaihdan silti ja kaikki ovat tyytyväisiä.
[/quote]
Mä vaihdan (melkein) aina kaistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi