Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei anti-vaxxerit ja muut salaliittoihmiset

Vierailija
02.07.2015 |

Kiinnostaisi kuulla millainen lapsuus teillä oli, ja miten/milloin teistä tuli ihmisiä, joiden on vaikea/mahdoton luottaa viranomaisiin, tieteeseen jne? Pidättekö poliisiakin vihollisena?

Olen kuullut puhuttavan, että turvaton lapsuus tai laitoskierre saattaa johtaa siihen, että ei voida luottaa näihin virallisiin suosituksiin ja tutkimuksiin, vaan kaikkea pitää epäillä (paitsi sitten niitä anttiheikkilöitä, safkatutkia yms jotka vastustavat äänekkäästi pseudotieteillään oikeaa tiedettä yms. Nämä, niinkuin Hitlerkin, onnistuvat jotenkin saamaan mukaansa luotto-ongelmaisia ihmisiä). 

Mulla on pari ystävää, jotka pitävät THL:ää täytenä huijauksena ja salaliittona, ja he ovat molemmat alkoholistiperheessä, jossa isä on joko kuollut varhain tai esim lastensuojelu ei ole toiminut.

Kiinnostaisi tietää onko teissä epäilijöissä kuitenkin sellaisia mun 'normaalina' pitämiäni ihmisiä - onnellinen ja ehjä lapsuus, koulutus, työpaikka?

HUOM: se, että luottaa virallisiin tahoihin ei tarkoita että nielee kaiken ulkoa tulevan infon pureskelematta. Se tarkoittaa myös sitä, että osaa ottaa vastaa infoa, joka kumoaa aiemmat uskomukset, JOS se tieto tulee uskottavalta taholta. Uskottava taho ei ole joku one-off tapahtuma (autistin oireet paranivat kun jätti maidon pois tai lapsi kuoli kun oli saanut rokotuksen), eikä kukaan 3 kuukauden ravintokurssin käynyt kampaaja.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm. No itse epäilen THL:ää. Lapsilleni on neuvolassa annettu perus rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset. Mitään influenssa hömpötyksiä en anna. Enkä tytöille sitä kohdunkaulan syöpää ehkäisevää rokotetta.

Olen vm-86 ja minun sekä vm-85 ikäluokan tyttöjä on nuorina pyydetty tuon rokotteen testaajiksi. Kaikki tuttuni jotka olivat tutkimuksissa ja jotka ovat yrittäneet lasta (n.50kpl) ovat kärsineet lapsettomuudesta tai useista keskenmenoista minä mukaan lukien. Mielestäni aika kummallista? Toki voidaan olla huonoja vuosikertoja sillä tsernobyl räjähti vuonna 1986.

Lisäksi kummastelen että lääkärissä ollaan antamassa sen seitsemää sorttia lääkettä ilman että vaivaa lähdetään tutkimaan sen enempi. Eli kovia kipu-tai mielialalääkkeitä joihin ihminen voi jäädä helposti koukkuun kirjoitetaan pyytämättä ja monesti lääkäri tuskastuu jos kieltäytyy niistä. Kunnallisella puolella et pääse psykologin keskusteluihin jos sinulla ei ole mieliala reseptejä jne.

Olen kasvanut kolmilapsisessa ydinperheessä, minua on sylitelty ja kuunneltu, olen viettänyt aikaa isovanhempieni kanssa, vanhempieni kanssa, olen sisarusteni kanssa opiskellut ja olemme tällä hetkellä kaikki työelämässä ja viihdymme työpaikoillamme. Minulla on mukava puoliso ja olen onnellinen.

Meille on kotona opetettu että pitää olla tietyllä tavalla kriittinen kuulemaansa kohtaan. Toisaalta on myös opetuttu että jos "naapurin kissa eli 22 vuotiaaksi kaurapuurolla" se ei välttämättä päde kaikkiin kissoihin. Eli kannustettu havainnoimaan ja etsimään monesta lähteestä faktoja mielipiteen tueksi.

Eli normaali ihminen taidan olla?

Vierailija
2/2 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat 'normaalilta' etkä miltään foliohatulta muutenkaan. 

Mä olen myös -86 eikä mulla ole koskaan ollut keskenmenoja, lapsia on kolme eikä niiden saamiseen kauaa mennyt. 

Lääkäreitä on kovin erilaisia. Entinen työterveyslääkärini oli mukana lääketesteissä (eli sai niistä rahaa) ja hän oli aina tuputtamassa lääkettä jopa ilman käyntiä - hänelle olisi voinut soittaa ja 'tilata' lääkkeitä. Hän myös kyseli aina perheen lääketarpeista. Nykyinen työterveyslääkärini taas ei anna miltei koskaan lääkkeitä, koska hänen mielestään poskiontelon tulehdukset ja korvatulehduksetkin lähtevät itsestään useimmiten. Hän suosittelee pilatesta ja joogaa sekä mindfullnessia mieluummin kuin mitään lääkkeitä (selkävaivat, stressi jne). 

Noin yleensä luotan lääkäreihin, mutta en esim antanut ulostelääkettä lapselle, joka valitti vatsakipuja mutta kakkasi muutaman kerran päivässä. 

Kirjoitatkin järkevän oloisesti, ilman mitään vauhkoilua. Arvostan sitä! Ja tuo kissa-vertaus on loistava!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla