Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Umpikuja laihdutuksessa

Vierailija
02.07.2015 |

Pari vuotta sitten aloitin painon pudottamisen aika reippaasti keventämällä syömisiä ja jumppaamalla todella paljon, paino tippu 74->60 kiloon vuodessa. Alimmillaan oli jossain 58 kilossa ja olin tyytyväinen (Olen 164cm). Kalorit oli alhaiset, jotain 1300-1400 ja liikuin paljon. Sain pidettyä painon 58 kilossa about puoli vuotta kunnes sitten kesällä laukesi herkutteluputki.. Karkkia meni monena päivänä viikossa varmaan seuraavat puoli vuotta.

Viimeinen vuosi on kulunut siinä, että paino on asettunut 64 kiloon. Salilla ja jumpalla käyn 4krt/vko. Ne päivät kun saan oltua ilman herkkuja tulee syötyä about 1400 kcal ja muutamana iltana viikossa herkkuja joten en edes laske kaloreita niiltä päiviltä. Olen nyt alkanut hissukseen nostaa tätä kalorimäärää terveellisempään suuntaan (nyt 1500).

En vain tiedä miten edetä tämän asian kanssa. Tahtoisin siis sekä laihtua, että saada vähäsen lisää lihasta. Herkkulakon täytyy olla melko natsimainen, sillä mun sokeriaddiktius on niin hirvee että yks patukka tänään ja huomenna pitää olla taas uus ja uus ja uus.

Pitäiskö eka jatkaa kaloreiden nostoa terveellisempään suuntaan, että vaikka kuukauden välein nostais sitä sadalla kalorilla, ja seurailee miten paino tähän reagoi? Tarkoitus on kuitenkin nyt ensin painon pudotuksessa, mutta mun mielestä ajatus siitä että syö enemmän laihduttaa on jotenkin niin hasardia...

Onko teillä omia kokemuksia jaettavaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa touhussa ole kertakaikkiaan mitään järkeä.

Aiotko tosissasi loppuelämäsi laskea ruokia 100 kalorin tarkkuudella ja sabotoida kaikki tulokset mässäilyllä?

Vierailija
2/5 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo nyt ole tarkoitus.

Pyydin kommentoimaan jos on jakaa omia kokemuksia pieleen menneestä laihdutuksesta ja kuinka siitä ollaan noustu. Olen vähän eksyksissä miten pitäisi toimia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi tuota pieleen menneeksi laihdutukseksi koska et alkupainoosi ole palannut. Itsellä auttaa aina kuukauden syömisten tarkkailu ja paino lähtee taas laskuun. Olen laihduttanut 2 vuodessa 27 kiloa. Välillä on tullut jopa neljän kilon nousuja ja sitten olen taas skarpannut. Ajattelin elää näin loppuelämäni. Välillä herkutellen, välillä ei. En kestäisi ikuista kalorien laskentaa.

Vierailija
4/5 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun ei kannattaisi yrittää ollenkaan alhaisempaan painoon enää. Nostat vaan ne kalorit terveellisempään suuntaan ja jatkat liikkumista. Todennäköisesti ajan kanssa herkkuhimokin vähenee kunhan nostat kalorimäärän isommaksi, ja voit jopa laihtua ilman erityistä taistelua jokusen kilon. Mutta ei tuo painokaan paha ole ollenkaan, varsinkaan kun liikut paljon eli et ole löysä ja löllö.

Tuo tavoitepaino on vaan useimmilla liian alhainen. Useimpien on valitettavasti pakko hyväksyä merkittävän lihomisen jälkeen, ettei enää pysty milläään pääsemään niihin nuoruuden lukemiin ja pysymään siellä. Itsellä 10 vuoden kokemus jojoilusta, kun ensin lihottuani raskauksien myötä 25 kg, pudotin takaisin 53 kiloon painoni, mutta siitä laukesikin ahmimishäiriötyyppistä käytöstä, joten repsahdin syömään kaiken takaisin. Sitten uusi dieetti, uusi yritys pitää tulokset, uusi epäonnistuminen...

Lopulta väsyin kierteeseen ja menin ravitsemusterapeutille. Hän sanoi heti, että painotavoitteeni on epärealistinen, ja minun pitäisi tavoitella jotain 65 kiloa 53 kilon sijaan. Enhän minä sitä halunnut uskoa kun mielestäni olin 65-kiloisenakin läski, mutta ajattelin että laihdutetaan nyt ensin rav. terapeutin ohjein siihen 65 kiloon, kun painoa oli taas päässyt lähes 80 kiloa kertymään. Sain painon 65 kiloon, mutta hyväksyn nyt sen että laihempaa minusta ei enää tule. Yritys pudottaa tästä saa aikaan ahmimishimoja ja herkutteluputkia, mikä lopulta vain lisää painoa eikä laihduta.

Vierailija
5/5 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 09:21"]

Minusta sinun ei kannattaisi yrittää ollenkaan alhaisempaan painoon enää. Nostat vaan ne kalorit terveellisempään suuntaan ja jatkat liikkumista. Todennäköisesti ajan kanssa herkkuhimokin vähenee kunhan nostat kalorimäärän isommaksi, ja voit jopa laihtua ilman erityistä taistelua jokusen kilon. Mutta ei tuo painokaan paha ole ollenkaan, varsinkaan kun liikut paljon eli et ole löysä ja löllö.

Tuo tavoitepaino on vaan useimmilla liian alhainen. Useimpien on valitettavasti pakko hyväksyä merkittävän lihomisen jälkeen, ettei enää pysty milläään pääsemään niihin nuoruuden lukemiin ja pysymään siellä. Itsellä 10 vuoden kokemus jojoilusta, kun ensin lihottuani raskauksien myötä 25 kg, pudotin takaisin 53 kiloon painoni, mutta siitä laukesikin ahmimishäiriötyyppistä käytöstä, joten repsahdin syömään kaiken takaisin. Sitten uusi dieetti, uusi yritys pitää tulokset, uusi epäonnistuminen...

Lopulta väsyin kierteeseen ja menin ravitsemusterapeutille. Hän sanoi heti, että painotavoitteeni on epärealistinen, ja minun pitäisi tavoitella jotain 65 kiloa 53 kilon sijaan. Enhän minä sitä halunnut uskoa kun mielestäni olin 65-kiloisenakin läski, mutta ajattelin että laihdutetaan nyt ensin rav. terapeutin ohjein siihen 65 kiloon, kun painoa oli taas päässyt lähes 80 kiloa kertymään. Sain painon 65 kiloon, mutta hyväksyn nyt sen että laihempaa minusta ei enää tule. Yritys pudottaa tästä saa aikaan ahmimishimoja ja herkutteluputkia, mikä lopulta vain lisää painoa eikä laihduta.

[/quote]

Kiitos tämä oli ihana kommentti :)

ap