Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän lapsi kutsui minua äidiksi.

Vierailija
02.07.2015 |

Tänään päivällä kun oltiin kahdestaan leikkipuistossa.
Kurkkua kuristaa ja ahdistaa. Ja samaan aikaan sisäisesti kiljun riemusta. Silleen hieman pakokauhuisesti.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Se on hieno tunne. Lapsi kuitenkin odottaa nyt isältään ja ehkä sinultakin vahvistusta siihen, voiko tätä nimitystä käyttää. Meillä, kun oikea äiti on elossa, jätimme lapsen kokeilun täysin huomiotta. Emme siis puuttuneet siihen millään tavalla. Lapsellahan on oikeus sanoa mitä tahtoo, mutta tiesimme, että äiti pahoittaisi kovasti mielensä, jos saisi tietää, että meillä sallitaan äitipuolen nimittäminen äidiksi (vaikka olenkin meillä asuvan lapsen sosiaalinen äiti). Muutaman päivän kuluttua lapsi ehdottikin, että hän kutsuisi minua nimellä x. Sanoimme, että hyvä idea, ja aloimme itsekin (siis minä ja lapsen isä) käyttää nimitystä. Sen voi mieltää lempinimekseni, mutta se on myös eräillä kielillä äidin nimitys.

Koen, että teillä olisi ihan luontevaa, että sosiaalista äitiä myös kutsuttaisiin äidiksi.

Vierailija
22/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja lapset kutsuvat usein äidiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:52"]Onneksi olkoon! Se on hieno tunne. Lapsi kuitenkin odottaa nyt isältään ja ehkä sinultakin vahvistusta siihen, voiko tätä nimitystä käyttää. Meillä, kun oikea äiti on elossa, jätimme lapsen kokeilun täysin huomiotta. Emme siis puuttuneet siihen millään tavalla. Lapsellahan on oikeus sanoa mitä tahtoo, mutta tiesimme, että äiti pahoittaisi kovasti mielensä, jos saisi tietää, että meillä sallitaan äitipuolen nimittäminen äidiksi (vaikka olenkin meillä asuvan lapsen sosiaalinen äiti). Muutaman päivän kuluttua lapsi ehdottikin, että hän kutsuisi minua nimellä x. Sanoimme, että hyvä idea, ja aloimme itsekin (siis minä ja lapsen isä) käyttää nimitystä. Sen voi mieltää lempinimekseni, mutta se on myös eräillä kielillä äidin nimitys.

Koen, että teillä olisi ihan luontevaa, että sosiaalista äitiä myös kutsuttaisiin äidiksi.
[/quote]Mitä sontaa!

Vierailija
24/24 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:42"]Missä äiti on? [/quote] Menehtynyt valitettavasti. Ap [/quote] No sehän on oikein hieno asia että pitää sinua äitinä. Kannattaisi selittää kuitenli lapselle missä biologinen äiti on. Vaikkapa tyylii " äiti kenen masusta tulit katsoo sinua pilven reunalta. Sinulla voi olla kaksi äitiä minä ja enkeli äiti"

[/quote]

Älkää aivopeskö niitä lapsianne. Voit ihan tottakin puhua ja kertoa, että oikea äiti on kuollut, mutta sinä huolehdit lapsesta kuin omastasi. Jos siis nyt on edes pakko siitä oikeasta äidistä mainita.