Juon alkoholia, koska selvinpäin kaikki tuntuu tylsältä ja typerältä.
Sellaiset asiat mitä ihmiset normaalisti tekee viihdyttääkseen itseään kuten musiikki, tv sarjat, elokuvat jne. Ovat kiinnostavia ja hauskoja vasta, kun olen pikku hiprakassa. Selvin päin mikään ei ole katselemisen tai kuuntelemisen arvoista, vaan kaikki näyttää, kuulostaa ja tuntuu typerältä ja lapselliselta. Olen ajatellut, että ongelmani olisi masennusta, mutta lääkkeet ei auta yhtään, eikä auta sekään että olisin pitkäänkin juomatta. Selvänä olen vain niin kyyninen ihminen, että en osaa nauttia mistään. Mistä tämä voi johtua?
Kommentit (41)
Harmi vaan, että useimmista ihmisistä tulee tylsiä ja typeriä hiprakassa...
Ja jossain vaiheessa viina ei enää toimi noin. About 35-vuotiaana itse huomasin, etten tavoita enää kivaa pikku hiprakkaa parilla annoksella. Jos haluan alkoholista hiprakan, sitä pitää juoda paljon ja ei edes tul sellaista pientä kivaa, vaan yhtäkkiä on rehellisesti kännissä ja se ei enää ole ollenkaan mukavaa. Puhumattakaan, että sydän hakkaa täysillä ja tulee huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako annosta on pikkuhiprakka?
Hyvin yksilöllistä montako annosta.
Siis paljonko ap:lle, sitähän tuossa selvästi kysyttiin. Eli paljonko ap tarvit juoda päästäksesi pikkuhiprakkaan?
Mäkin luulen et tarvitset parempaa tekemistä. Ei oo järkevää tehdä tehdä paskasta viihdyttävämpää tuhoamalla arvostelukyky alkoholilla ja terveys samalla. Mitä tykkäsit tehdä lapsena tai nuorena? Ehkä sieltä voisi löytyä jotain mikä huvittaisi vielä tänäkin päivänä, jos vain pääsee sen yli että joku voi pitää niitä touhuja sitten lapsellisena.
Itselläni kävi jossain vaiheessa että alkoholi ei vaan enää toiminut, se ei tehnyt enää ryyppykavereista ja jutuista mitä tehtiin hauskoja vaan alkoi vaan vituttaa. Oli helppo lopettaa, onneksi tärkeimpien ystävien kanssa viihtyy selvinpäinkin. Nykyään tykkään mieluummin pelata kaikenlaisia hyviä pelejä (lauta-, video- ja palapelejä) ja rakentaa legoilla jotain hienoa, kuin katsoa passiivisena jotain tuubaa mitä telkkarista tulee. Palapelejä tehdessä voi kuunnella samalla jotain mielenkiintosta podcastia tms. Hyvä musiikki ja elokuvat innostaa kyllä selvinpäinkin, mutta oon kyllä niidenkin suhteen sen verran vaativa että vaikeaa löytää uutta kuunneltavaa/katsottavaa.
Mulla taitaa olla vähän sama kuin ap:lla, en oikeastaan osaa kunnolla rentoutua (joo voin tehdä jotain ja nauttia siitä mutta heti tekemisen jälkeen iskee suunnaton levottomuus) puuhastelemalla tai katsomalla tvtä tai jollain muulla matalan intensiteetin toiminnalla vaan se yksinkertaisesti vaatii ylimääräistä boostia aivokemialle, ja valitettavasti parhaat rentouttajat ovat joko alkoholi, ärsykeöverit tai kunnon adrenaliinipöllyt.
Alkoholia sanotaan kalliiksi mutta nuo jälkimmäiset vasta tyyriitä ovatkin toteuttaa, noh sitä kohti tässä koitetaan elämää veivata.
Ymmärsin ap:n viestin siten, että edes sellaiset elokuvat, musiikki yms., jotka ovat hänestä hyviä ja mielenkiintoisia, eivät selvinpäin tunnu miltään eikä niiden katseleminen ja kuunteleminen kiinnosta. Hiprakassa sen sijaan hän saa nautintoa ja osaa arvostaa niiden hyvyyttä.
Sehän tietysti pitää paikkansa, että suuri osa viihteestä on kuraa, siis Temptation Islandit yms. Tuskin ap. edes yrittää saada siitä kurasta nautintoa.
Jos ymmärsin oikein, niin kyllähän ongelma jonkinlaiselta masennukselta kuulostaa.
En ole asiantuntija, mutta ymmärtääkseni aivoissa on mielihyväreseptorit, jotka vastaanottavat mielihyvähormoneja ja siten ihminen tuntee mielihyvää. Ehkä ne joillain ihmisillä ovat ajan mittaan jotenkin herkistyneet alkoholille, jolloin ilman alkoholia mielihyvän kokeminen on heikentynyt?
Jos noin on, niin aikahan siihen auttaa.
Sitten on tietysti masennuslääkkeitä, joista jotkut kertovat saaneensa apua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Aikasi kun olet juonut, niin huomaat, että kännissäkin ollessa kaikki on suhteellisen typerää.
Seuraava askel on tajuta, että joitpa tahi et, niin ei se muuksi muutu. Juomatta säästyt sitten krapulalta ja rahanmenolta, huonoilta yöunilta.
Ei tämä kauhean jännää ja hohdokasta ole, mutta juomatta kohta vuosi. Jouluna maistelin, eikä siitä tullut mitenkään hyvä tai edes iloinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kannabikseen. Kannabiksen jälkeen alkoholi maistuu perseeltä ja tyssää se juominenkin sitten siihen.
+ Ei krapulaa.
+ Voit käyttää niin paljon kun sielu sietää, siihen et kuole.
+ Halvempaa ja terveydelle parempi vaihtoehto
+ vaporisaattorilla ei tuu tupakkaakaan sekaan
+ Alkoholin läträäminen ei onnistu kun aineet hylkivät toisiaan
+ aivot ja maksa kiittää.
Paras neuvo koko keskustelussa. Piru kun ei suomessa haluta sallia alkoholille vähemmän haitallista vaihtoehtoa. Pakko kait se on käyttää omalla luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kannabikseen. Kannabiksen jälkeen alkoholi maistuu perseeltä ja tyssää se juominenkin sitten siihen.
+ Ei krapulaa.
+ aivot ja maksa kiittää.
https://nida.nih.gov/publications/research-reports/marijuana/what-are-m…
Marihuanan pitkäaikainen käyttö vaikuttaa aivoissa heikentävästi muistiin ja oppimiseen ja siihen miten hyvin hallitsee impulsiivista käyttäytymistä.
Olet riippuvainen alkoholista. Osaat rentoutua vain kun saat ainetta josta olet riippuvainen. Sen jälkeen on ihan sama mitä televisiosta tulee, kaikki on hyvää
[sisältövaroitus: finglish]
Tutustumaan soberkuriöösiin toimintaan, tai kuuntele darravapaata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ Ei krapulaa.
+ aivot ja maksa kiittää.https://nida.nih.gov/publications/research-reports/marijuana/what-are-m…
Marihuanan pitkäaikainen käyttö vaikuttaa aivoissa heikentävästi muistiin ja oppimiseen ja siihen miten hyvin hallitsee impulsiivista käyttäytymistä.
Aika pieni hinta siitä, että saa jotain iloa elämään. Masentuneen elämä ei ole elämisen arvoista.
Mulla on niin päin että juon rauhoittuakseni. Muuten oon aina ylivirittynyt enkä osaa rentoutua. Eikä nyt puheita meditaatiosta, ulkoilusta tai muuta mikä on tuhanteen kertaan kokeiltu. Alkoholi on ainoa mikä toimii. Lääkkeistä en pidä enkä syö niitä.
Itse en kestä elämääni selvinpäin. Töissä saa ajatukset suunnata johonkin muuhun tekemiseen, mutta illalla kun tulee kotiin ja on aina yksikseen, niin alkaa päässä pyöriä ne ajatukset siitä miten epäonnistunut ihminen olen. Pienessä sievässä niitä ajatuksia kestää paremmin, tai ne onnistuu syrjäyttämään vaikkapa kaljoittelemalla ja kuuntelemalla samalla musiikkia tai katsomalla leffoja.
Terveisin Naispelko28
Etsi oma tapasi viihdyttää itseäsi.
Suuri osa TV- viihteestä on kuraa, jota normaaliälyinen voikin katsoa vain kännissä.
Jos jatkat kännäämistä, olet pian itsekin tylsä ja typerä...