Onko oikeesti pakko palata työpaikalle??
Etätyömahdollisuus uhkaa loppua.. Etätyö kotoa on ollut ihan yhtä tehokasta kuin työpaikallakin tehty työ. Mä en tajua, miksi meitä pakotetaan taas takaisin työpaikalle? Miksi ei saa jatkaa etänä, kun se työn puolesta onnistuu?
Miksi työpaikat ei ole valmiita muutokseen, joka saattaisi myös antaa paljon, miksi pitää väkisin palata vanhoihin kaavoihin? En halua palata takaisin sinne meluun ja häsläykseen.
Kommentit (24)
veikkaan että tuossa se ulkomaille muuttaja ei ole eka vaihtoehto, kun ylennyksiä jaetaan.
Jos työnantaja niin määrää ja haluaa työnsä pitää niin on pakko.
Aina voi irtisanoutua.
Jos haluaa rahaa byääh. On se väärin. Mä oikeasti ansaitsisin lottovoiton jos kuka.
Vierailija kirjoitti:
veikkaan että tuossa se ulkomaille muuttaja ei ole eka vaihtoehto, kun ylennyksiä jaetaan.
Miksi oletetaan, että kaikki haluaa jonkun ylennyksen? Se yleensä olisi siis esimiestehtävä, jota en itsekään haluaisi. Asiantuntijana on hyvä olla. Sopivasti itsenäisyyttä, eikä ruikuttavia alaisia ja rasittavia johtajia niskassa koko ajan.
Osa työnantajista suostuu kyllä etätöihin. Kuitenkin aika moni oli etätöissä jo ennen koronaakin.
Monet työpaikat ovat valmiita muutokseen. Omalla työpaikallani oli etätyömahdollisuus jo ennen pandemiaakin. Mä olen käynyt toimistolla viimeksi 9 vuotta sitten.
Kokoaikana olen saanut tehdä 3 päivää etänä, kun olen ollut kipeänä. Olisi kyllä oikeasti pitänyt olla saikulla, mutta työnantaja käski tehädä etänä. Muutoin aina konttorilla.
Miksi ette hae uusia töitä? Aika moni itkee tätä samaa tilannetta taas. Työnantaja kun ei muutu niin miksi et hae uusia töitä?
Meillä on pikku hiljaa siirrytty malliin, jossa pääosin kotona mutta voi käydä työpaikalla jos haluaa. Muutetaan uusiin pienempii tiloihinkin varmaan ihan lähiaikoina. Muutama vakituisesti aina toimistolla omasta tahdostaan, osa käy kerran pari viikossa ja osa tosi harvoin. Itse kuulun jälkimmäisiin. Pystyn keskittymään työhön kotosalla paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette hae uusia töitä? Aika moni itkee tätä samaa tilannetta taas. Työnantaja kun ei muutu niin miksi et hae uusia töitä?
Sivusta huomautan, että uutta työtä ei niin vain saa, jos ikä lähemmäs 60 v.
On työ, etsin uutta. Ei ne ota ees haastatteluun tämänikäistä, se on ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoaikana olen saanut tehdä 3 päivää etänä, kun olen ollut kipeänä. Olisi kyllä oikeasti pitänyt olla saikulla, mutta työnantaja käski tehädä etänä. Muutoin aina konttorilla.
Jos mulla olisi noin kuspäinen työnantaja, pidentäisin saikkua, jos sen aikana olisi pitänyt tehdä etätöitä. Sanoisin että tauti paheni kun en saanut levätä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät ettei haeta?
Auttaako jos ostaa itse kivan pöytäsermin, niitä löytyy erilaisia, vaikka kolmisivuisia. Lisäksi hyvät kuulokkeet ja niistä merenkohinaa joka ei häiritse keskittymistä
Meillä on koko talon linjauksena, että työntekijät saavat työnkuvan mahdollistamissa rajoissa päättää itse, missä työnsä parhaiten tekevät, mutta esihenkilöstö tietysti tarpeen vaatiessa päättää kokoukset ja vastaavat, jotka hoidetaan lähinä. Työtehtävien mukaan kuitenkin.
Paitsi meidän yksikkömme... Siinä on linjattu, että "johtamisen mahdollistamiseksi" täytyy olla ennalta määrättynä viikonpäivänä työpaikalla. Mulla on juuri sinä päivänä säännöllinen viikkotyöpaja usean eri toimijan kesken, joten se on mahdollista järjestää vain etänä, enkä voi vaikuttaa sen aikatauluun.
Ja nyt mun pitäisi lähteä istumaan puoleksi päiväksi Teamsiin toimistolle, koska meidän yksikössä ei osata johtaa, vaikka se on sujunut hyvin etänä jo kaksi vuotta.
Itse saan varmaan burnoutin jos pitää toimistolle palata nyt kun tottunut etätöihin. Ei minulla ole edes tiimikavereita oman paikkakunnan toimistolla.
Ihan varmasti aloitan työnhaun jos nykyinen työnantajat pakottaa toimistolle.
Ei aikuisten lastentarhassa ole mitään järkeä. Bensakin on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako jos ostaa itse kivan pöytäsermin, niitä löytyy erilaisia, vaikka kolmisivuisia. Lisäksi hyvät kuulokkeet ja niistä merenkohinaa joka ei häiritse keskittymistä
Ei auta. Lähityötä varten pitää herätä lähes kaksi tuntia aikaisemmin kuin etäpäivään, matkustaa työpaikalle, nähdä ihmisiä käytävällä ja kahvihuoneessa, käyttää niiden kanssa samoja vessoja...
Vierailija kirjoitti:
Miten se auttaa, jos kuitenkin pitää kävellä tuolla loskassa bussipysäkille ja istua melkein tunti suuntaansa joukkoliikennevälineissä (bussi+juna+raitiovaunu).
Hankkisikohan työnantaja edes tällaiset:
https://www.vipoffice.fi/seinakkeet-ja-tilanjakajat/216749-poytasermi-a…
Meillä ei pakoteta. Yksi jatkaa töitä jopa ulkomailta, muutti juuri. Työaika ilmoitetaan mobiiliappilla, kun tehdään. Ihan sama mistä tekee, kunhan tekee ja tavoitettavissa sovittuun aikaan.
Ja tämä julkisella puolella. Ihme takapajuista hommaa joissakin paikoissa, jos toimisto on kaiken ydin.