Jo 4. osavaltio laillisti kannabiksen viihdekäytön.
Kannabiksesta tehtiin laitonta Yhdysvaltojen vuoksi ja nyt se näyttää myös laillistuvan heidän ansiostaan. Kohta koko Yhdysvallat sallii kannabiksen käytön ja muu maailma seuraa perässä. Euroopassa tämä on jo kovassa vauhdissa.
http://yle.fi/uutiset/oregonin_osavaltio_laillisti_marihuanan_viihdekayton/8118141
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:19"]
En kuulu mihinkään noistakaan ryhmistä, ja silti vastusta laillistamista.
[/quote]
Entä mitä mieltä olet siitä, että joka paikassa missä kannabis on laillistettu, ongelmat ovat vähentyneet? Eikö se ole tärkeää?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:05"]
Kannabiksen käyttäjät kun ovat niiiiin kunnostautuneet näissä "tosiasioiden" laukomisissa.......
[/quote]
Niinpä. On esimerkiksi todettu, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, mikä on siis yksinkertainen tosiasia. Lisäksi se on myös maailman monipuolisin energia- ja lääkekasvi.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:14"]
Porttiteoriaahan tuokin on. Miksi kannabiksen käyttäjät ostavat amfetamiinia, jos eivät sitä halua.
[/quote]
Suurin osa ei koskaan ostakaan, mutta monet ottavat vastaan ilmaisnäytteitä muistakin aineista, kun nekin ovat kuitenkin vain "huumeita". Jos siis joutuvat hankkimaan kannabista sellaisilta tahoilta, jotka myyvät suunnilleen kaikkea muutakin kuin vain kannabista.
Jos kannabis olisi kovinkin haitallista, niin tuskinpa se olisi laillistumassa yhtään missään, kuten nyt kuitenkin tapahtuu (ja on jo tapahtunut) monessakin paikassa maailmalla.
Vähänkö nauran, jos käy niin että päihdepolitiikka harmonisoidaan EU:ssa siten että ainakin kannabiksen tuonti omaan käyttöön on sallittua kaikissa EU-maissa.
Minustakin on vakava ongelma, että kannabis on virallisesti kauhistuttava huume, koska kun tuntemani kannabiksen käyttäjät ovat täysin normaaleja, alkaa helposti ajatella onko sitten muistakaan huumeista mitään haittaa.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="02.07.2015 klo 14:53"]
Vähänkö nauran, jos käy niin että päihdepolitiikka harmonisoidaan EU:ssa siten että ainakin kannabiksen tuonti omaan käyttöön on sallittua kaikissa EU-maissa.
Minustakin on vakava ongelma, että kannabis on virallisesti kauhistuttava huume, koska kun tuntemani kannabiksen käyttäjät ovat täysin normaaleja, alkaa helposti ajatella onko sitten muistakaan huumeista mitään haittaa.
[/quote]
Kun on valehdeltu kannabiksen vaarallisuudesta niin ei ihme jos epäilee että muistakin on valehdeltu. No en silti edes kokeile muita ja kannabista tulen käyttämään satunnaisesti jatkossakin oli laitonta tai laillista.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:25"]
Jahas, pössyttelijät taas kokoontuneet AV:lle.
[/quote]
Minä en ole koskaan pössytellyt enkä usko, että pössyttelisin, vaikka se olisi laillista. En minä viinaakaan juo, vaikka sitä myydään tuossa Alkossa.
Tästä huolimatta olen alkanut kallistua sille puolelle, että sama laillistamisprosessi voitaisiin käynnistää Suomessa. Nyt mitälie-ruohoja saa alaikäiset kukalie-rikollisilta ja kaikki voitot menevät ihan vääriin taskuihin. Ikärajan valvominen tosin huolestuttaa? Eihän viinakaan saada pidettyä pois nuorilta. Kannabis on riski alaikäisen aivoille ja siihen liittyy potentiaalinen skitsofreniariski.
[/quote]
Minusta tuo skitsofrenia-juttu alkaa olla aika tavalla menneen talven lumia kannabiskeskustelussa. Muutamastakin syystä; suurin osa skitsofreniaan sairastuneista ei koskaan ole kannabista käyttänyt, eikä skitsofrenia ei ole lisääntynyt maailmassa, vaikka kannabiksen käyttö on kieltolain aikana lisääntynyt erittäin paljon. Jos skitsofrenia olisi oikeasti lisääntynyt, kyllä siitä olisi jo valistuksessa kerrottu moneen kertaan ja suurella hartaudella. Lisäksi aikaa skitsofrenian lisääntymiseen erityisesti kannabiksen johdosta on ollut todella kauan, mutta mitään ei tapahdu.
Eikä Hollannissakaan ole skitsofreniaa yhtään sen enempää, mitä muuallakaan. Päinvastoin, sitä on vähemmän. Ihmiset siis sairastuvat skitsofreniaan, oli maailmassa kannabista tai ei.
Kyllä se niin on että laillistamista vastustaa vain ne jotka hyötyy laittomuudesta ja hyödylliset idiootit jotka luulee kieltolain vaikuttavan jotain. Suomessa ei ole koskaan saanut käytöstä tai pienen määrän hallussa pidosta kovia tuomioita. Jenkeissä on lätkäisty jopa 14 vuotta kahdesta jointista.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:19"]
[/quote]
Minä en ole koskaan pössytellyt enkä usko, että pössyttelisin, vaikka se olisi laillista. En minä viinaakaan juo, vaikka sitä myydään tuossa Alkossa.
Tästä huolimatta olen alkanut kallistua sille puolelle, että sama laillistamisprosessi voitaisiin käynnistää Suomessa. Nyt mitälie-ruohoja saa alaikäiset kukalie-rikollisilta ja kaikki voitot menevät ihan vääriin taskuihin. Ikärajan valvominen tosin huolestuttaa? Eihän viinakaan saada pidettyä pois nuorilta. Kannabis on riski alaikäisen aivoille ja siihen liittyy potentiaalinen skitsofreniariski.
[/quote]
Minusta tuo skitsofrenia-juttu alkaa olla aika tavalla menneen talven lumia kannabiskeskustelussa. Muutamastakin syystä; suurin osa skitsofreniaan sairastuneista ei koskaan ole kannabista käyttänyt, eikä skitsofrenia ei ole lisääntynyt maailmassa, vaikka kannabiksen käyttö on kieltolain aikana lisääntynyt erittäin paljon. Jos skitsofrenia olisi oikeasti lisääntynyt, kyllä siitä olisi jo valistuksessa kerrottu moneen kertaan ja suurella hartaudella. Lisäksi aikaa skitsofrenian lisääntymiseen erityisesti kannabiksen johdosta on ollut todella kauan, mutta mitään ei tapahdu.
Eikä Hollannissakaan ole skitsofreniaa yhtään sen enempää, mitä muuallakaan. Päinvastoin, sitä on vähemmän. Ihmiset siis sairastuvat skitsofreniaan, oli maailmassa kannabista tai ei.
[/quote]
Taidat olla oikeassa. Tulee mieleen viime aikojen kissat ja toksoplasmoosi -keskustelut. Ikään kuin kissat ja tokso olisivat suurimpia syyllisiä skitsofreniaan.
[/quote]
[/quote]
Eipä noita päihteitä saada pidettyä pois nuorilta laittominakaan, semmosta kontrollia tuskin koskaan (toivottavasti) kehitetään että kukaan alaikäinen ei saisi päihteitä haltuunsa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:27"]
[/quote]
[/quote]
Eipä noita päihteitä saada pidettyä pois nuorilta laittominakaan, semmosta kontrollia tuskin koskaan (toivottavasti) kehitetään että kukaan alaikäinen ei saisi päihteitä haltuunsa.
[/quote]Laittomuus vain vie vielä enemmän teinit joidenkin irstaiden namusetien mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ainoa mahdollisuus siihen ettei alaikäiset käytä on vanhempien vahtia teinejään. Joo, mahdottomuus. Se ei kuitenkaan ole perustelu kannabiksen laittomana pitämiselle.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:12"]
Laillistamista vastustavat erityisesti rikolliset, joilta tämä veisi tuottoisan mutta vähäpätöiseksi rikokseksi ajatellun liiketoiminnan
Laillistamisen myötä tavalliset kansalaiset eivät enää joutuisi tekemisiin kovia huumeita myyvien heppujen kanssa.
[/quote]
Oi miten mielenkiintoista. Minä siis olen mielestäsi rikollinen, jonka liiketoiminta-alaa ovat huumeet? Kas kun en tiennytkään. Olen luullut olevani toimistotyöntekijä, joka ei käytä mitään päihteitä. Mutta siis koska vastustan kannabiksen laillistamista, olenkin rikollinen.
Olen myös luullut olevani tavallinen kansalainen, mutta sekään ei ilmeisesti pidä paikkansa, koska en ole koskaan joutunut tekemisiin kovien huumeiden myyjien kanssa. Kahvia ja teetä on minulle joskus yritetty kutsuilla tarjota, mutten juo niitä. Mitään muuta ei ole tarjottu, vaikka olen asunut Helsingissä kohta 50 vuotta.
On tämä jännittävää.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:01"]
Keskustelun kiihkeydestä kannattaa kiittää väärää huumevalistusta. Osa kirjoittajista oikeasti uskoo väitteisiin porttiteoriasta tms. vastaavista, sillä sitä on niin kauan toisteltu.
Ajatuksenahan oli se, että jos kunnolla pelotellaan niin sitten eivät varmasti kokeile. Käytäntönä olikin että kokeilivat pelottelusta huolimatta ja osa kokeilijoista lisäksi ajatteli että kun valistus oli tässä kohdassa väärässä niin ei niitä muitakaan varoituksia tarvitse kuunnella.
Tarinan opetus: Kun virallisesti valistetaan niin sitten valistetaan tosiasioilla perustellen eikä väärän signaalin pelossa tai ideologisista syistä johtuen valehdella.
[/quote]
Näinhän se on kuten sanoit. Lisäksi suomalaiset on auktoriteetti uskovaisia. Eli kun suomalainen poliisi käy valistamassa huumeista niin sitä ainakin vanhempi polvi uskoo. Suomessa elfgren koittaa sanoa sitä mitä jenkkien poliisit jotka on huumesotaa vastaan.
Kaikki puheet väärästä singaalista on rehellisesti pelkkää paskaa. Kyse on lopulta vain siitä ettei haluta myöntää totuutta. Kieltolaki oli virhe ja sen purkaminen on politikoille vitun vaikeaa. Pitäisi nöyrtyä ja myöntää ettei kannabis ole mitenkään erityisen vaarallista ja sen kieltolaille ei ole perusteita.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:12"]
Laillistamista vastustavat erityisesti rikolliset, joilta tämä veisi tuottoisan mutta vähäpätöiseksi rikokseksi ajatellun liiketoiminnan
Laillistamisen myötä tavalliset kansalaiset eivät enää joutuisi tekemisiin kovia huumeita myyvien heppujen kanssa.
[/quote]
Oi miten mielenkiintoista. Minä siis olen mielestäsi rikollinen, jonka liiketoiminta-alaa ovat huumeet? Kas kun en tiennytkään. Olen luullut olevani toimistotyöntekijä, joka ei käytä mitään päihteitä. Mutta siis koska vastustan kannabiksen laillistamista, olenkin rikollinen.
[/quote]
Lienet syntyperäisesti suomenkielinen ainakin oman viestisi kieliasun perusteella. Ymmärrät siis varsin hyvin sanan "erityisesti" merkityksen (=korostuneesti mutta ei ainoastaan) ja silti kirjoitat aivan kuin olisinkin käyttänyt sanaa "vain" (=ainoastaan). Jää arvailun varaan motiivisi vääristellä viestini sisältöä.
Juu on se ihan kiva aine ja on se kiva että psykooseja puhkee pitkin poikin ja luullaan että ufoja on olemassa, tullaan yhessä yössä julkkiksiks ja sen jälkee maksetaan ittensä kipeeks avaamaan pankkitiliä bahaman saarille, koska tarviihan julkkiksen saada huimat rahat talteen jonnekki, tehään toinen toistaan typeriä tempauksia koska sua noidutaan, kaikki on pahoja näyttelijöitä ja televisiot ja kännykät lähettää signaaliviestejä sulle.
Miehille huono ennuste parantumisesta. Todellisuus murtuu paloiks ja niitä keräillään varmana suomessa vielä enemmän mitä muissa maissa euroopassa mikäli laillistettais, koska Suomessa näyttäs olevan ihan yleisesti helvetin heikko itsetunto monella ja jos on oman elämän asiat kesken kuten nuorilla tuppaa monesti olemaan niin siin on soppa syntyny ja tarvitaa erikseen aivan varmana psykoosisairaaloita. Kynnys kokeiluun ja käyttöön on kumminkin madallettu.
Mutta sen myännän että parempi aine kun alkoholi. Kovan asteen huume sanoisinko, jota monet ihmiset ei tajua. Sekin on monella riippuvuus jota selitellään ties millä syillä. "En ole riippuvainen koska käyn töissä" hah paskan vitut, ole vuos ilman viinaa ja kysy uudestaan itteltäs et olitko riippuvainen. Mutta elkäähän ottako pahaksenne, ihminen hakee uuden addiktion vaikka alkoholi ja kannabis olis pois käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:35"]
Juu on se ihan kiva aine ja on se kiva että psykooseja puhkee pitkin poikin ja luullaan että ufoja on olemassa, tullaan yhessä yössä julkkiksiks ja sen jälkee maksetaan ittensä kipeeks avaamaan pankkitiliä bahaman saarille, koska tarviihan julkkiksen saada huimat rahat talteen jonnekki, tehään toinen toistaan typeriä tempauksia koska sua noidutaan, kaikki on pahoja näyttelijöitä ja televisiot ja kännykät lähettää signaaliviestejä sulle. Miehille huono ennuste parantumisesta. Todellisuus murtuu paloiks ja niitä keräillään varmana suomessa vielä enemmän mitä muissa maissa euroopassa mikäli laillistettais, koska Suomessa näyttäs olevan ihan yleisesti helvetin heikko itsetunto monella ja jos on oman elämän asiat kesken kuten nuorilla tuppaa monesti olemaan niin siin on soppa syntyny ja tarvitaa erikseen aivan varmana psykoosisairaaloita. Kynnys kokeiluun ja käyttöön on kumminkin madallettu. Mutta sen myännän että parempi aine kun alkoholi. Kovan asteen huume sanoisinko, jota monet ihmiset ei tajua. Sekin on monella riippuvuus jota selitellään ties millä syillä. "En ole riippuvainen koska käyn töissä" hah paskan vitut, ole vuos ilman viinaa ja kysy uudestaan itteltäs et olitko riippuvainen. Mutta elkäähän ottako pahaksenne, ihminen hakee uuden addiktion vaikka alkoholi ja kannabis olis pois käytöstä.
[/quote]
Kirjoitteletko kannabispsykoosissa? Viestistäsi ei juuri selvää saa.
hemmetti jos joku huumehörhö tulee mulle jotain sössöttämään,niin tempaisen klyyvariin.Olisi hyvä jos huumehörhöjen auttaminen lopetettaisiin niin eipähän niitä kauaa tarvitsisi katsella.huumehörhön maksimi ikä kun taitaa olla siinä 30v sen jälkeen ne yleensä kuolee pois johonkin sairauteen,elimistö kun ei kestä kovin kauaa mitään huumehörhöilyä.Vetäkää vaan niitä huumeita kannabiksia tai mitä tahansa,minä sitten naureskelen kun kuolette jo 3kymppisinä Hah!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:25"]Jahas, pössyttelijät taas kokoontuneet AV:lle.
[/quote]
En polta savuja, mutta kannatan dekriminalisointia