Miksi ihmiset on täällä niin katkeria / vihaisia?
Niin, olen nyt tovin seurannut tätä palstaa, ja harva se päivä ihmettelen että miksi ihmiset on niin ilkeitä tällä palstalla toisilleen? Huorittelua, vähättelyä, haukkumista ja epäilyä melkein joka lanka täynnä. Mikä teitä ahdistaa noin paljon että puratte sitä tuntemattomiin internetissä? Vai onko se anonyymiteetin tuoma suoja jonka varjosta voi purkaa sitä pahaa oloaan muihin pelkäämättä että menettää naamansa?
Koitan katsoa tätä sellaisen " 90 % varmasti provoavat" lasien lävitse, mutta välillä epäilen. Että voiko oikeasti olla niin, että suurin osa ihmisistä ei ole onnellisia elämässää ja saa hyvää mieltä toisten onnesta, vaan katkeria valittajia jotka ovat tyytyväisiä kuin muilla menee vähintään yhtä huonosti mitä itsellä?
Itse olen aina osannut myötäelää toisten onnesta vaikka itellä menisi vähän penkin alle sillä hetkellä, joten en oikein osaa edes simuloida tuota ajatusmallia aivoissani. Selittäkää ihmiset, koitan ymmärtää.
Kiitos.
-M32-
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:03"]Hyvää kesää!
[/quote]Hyvää yötä!!
Älkää kiusatko siellä, mä olen tosissani.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:05"]Älkää kiusatko siellä, mä olen tosissani.
[/quote]Muista pysyä tosissaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:42"]Jo pelkästään Henna ja Hänninen on kirjoitelleet tälle palstalle niin aktiivisesti että jos näille kahdelle saataisiin pysyvät estot palstalle niin kummasti muutuis yleinen ilmapiiri positiivisemmaksi.
[/quote]sori mutta kuka Hänninen???
Mä oon ihmetellyt aivan samaa , kunnes tajusin et suurinosa täällä kirjoittavista on suomalaisia..ja sehä kertoo paljon. ;)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 08:57"]Tyhmä ei ole se joka kirjoittaa, vaan se joka antaa sen anonyymin nettikirjoittajan viestin itseensä kolahtaa. Miksi provosoitua?
[/quote]
Niin just, oma moka vaan kun loukkaantui kun ihan vaan tälleen anonyyminä vähän haukuin läskiksi ja rumaksi ja idiootiks ja paskaks äidiks. Oma moka vaan!
Kateus on syöpä!
täällä ihmiset kaivavat myös jotain 2-5 vuotta vanhoja blogeja ja muistelevat miten kauheita juttuja/kuvia/tavaroita/vaatteita niissä on ollut. Mielestäni se on sairasta että täällä eletään menneissä. Ymmärrän kyllä sen jos joku nykyaikana bloggaava päästelee ilkeitä sammakoita suustaan tai muulla tavoin sekoaa, silloin bloggaajaa saakin arvostella huonosta käytöksestä, mutta tuota en ymmärrä että kaivetaan koko ajan juttua sellaisistakin blogeista joita ei enää ole ja nauretaan niille kimpassa kuin pikkuteinit
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 08:54"]Niin, olen nyt tovin seurannut tätä palstaa, ja harva se päivä ihmettelen että miksi ihmiset on niin ilkeitä tällä palstalla toisilleen? Huorittelua, vähättelyä, haukkumista ja epäilyä melkein joka lanka täynnä. Mikä teitä ahdistaa noin paljon että puratte sitä tuntemattomiin internetissä? Vai onko se anonyymiteetin tuoma suoja jonka varjosta voi purkaa sitä pahaa oloaan muihin pelkäämättä että menettää naamansa?
Koitan katsoa tätä sellaisen " 90 % varmasti provoavat" lasien lävitse, mutta välillä epäilen. Että voiko oikeasti olla niin, että suurin osa ihmisistä ei ole onnellisia elämässää ja saa hyvää mieltä toisten onnesta, vaan katkeria valittajia jotka ovat tyytyväisiä kuin muilla menee vähintään yhtä huonosti mitä itsellä?
Itse olen aina osannut myötäelää toisten onnesta vaikka itellä menisi vähän penkin alle sillä hetkellä, joten en oikein osaa edes simuloida tuota ajatusmallia aivoissani. Selittäkää ihmiset, koitan ymmärtää.
Kiitos.
-M32-
[/quote]
Mäkin eksyin tänne palstalle noin 2 kk sitten. Ihmetellen lukenu täällä näitä negatiivisia kommentteja! no mutta ompa ainaki jotai luettavaa illaks ::D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:52"]Miksi tämä taas nostettiin?
[/quote]
Tunnistit itsesi?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:14"]
Mä oon ihmetellyt aivan samaa , kunnes tajusin et suurinosa täällä kirjoittavista on suomalaisia..ja sehä kertoo paljon. ;)
[/quote]
Rasisti
Minkä takia sinun piti allekirjoittaa aloituksesi? Mitä väliä sillä on, oletko M32, Vilbert-vm65, tai 21v-Nainen?
Tänne palstalle päätyy paljon onnettomia, katkeria ja elämässään epäonnistuneita ihmisiä. Ystävät ehkä kaikonneet, joten tänne helppo anonyyminä purkaa pahaa oloa.
Normaali ihmisillä on yleensä parempaa ja mielekkäämpää tekemistä, kuin hengailla täällä ja kun he täällä piipahtavat, eivät he ole niitä kirjoittajia, joista puhut. Niitä vihamielisiä, kaiken tuomitsevia, mustavalkoisia, aggressiivisia ihmisiä. Joilla on tasan yksi käsitys kaikesta. Se oma.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:32"]
Olisi mielenkiintoista voida kurkistaa ilkeiden nettikirjoittelijoiden oikeaan elämään. Ovatko siellä lähellekään samanlaisia kuin täällä vai kaikkien rakastamia enkeleitä?
[/quote]
Toit mieleen tuolla erään Star Trek jakson (kommarinörddien lempparisarja).
https://en.wikipedia.org/wiki/Man_of_the_People_(Star_Trek:_The_Next_Generation)
Jaksossa mies on 'tyyneyden perikuva'. Myöhemmin selviää synkkä salaisuus, mies ohjaa negatiiviset tunteensa jotenkin telepaattisesti toiseen henkilöön (naiseen) joka sitten on erittäin ärtyisä, stressaantunut ja vanhenee nopeasti.
Joku mainitsi että anonyymi foorumi voi toimia 'tunkiona' negatiivisuudelle.
Ei nyt varmaan enempää tarvitse selitellä mitä ajan takaa. Eli ehkä sinulla on pointtia tuossa?
Olen huomannut nettipalstoilla ja somessa yleisesti ja varsinkin täällä, että suomalaisten ongelma on siinä ettei osata keskustella. Tätä palstaa ei kauaa tarvitse tutkailla kun huomaa kuinka ns. one-linerit eli pelkät heitot vailla perusteluita keräävät eniten suosiota ja yläpeukkuja. Aivan varmasti näiden one-linereiden kirjoittajat pystyisivät avaamaan sanomaansa hieman enemmän, ettei tarvitsisi olla niin populistinen.
Hesarin kommentoinneissa on konservatiivisempi ote, mutta kyllä sielläkin ollaan menossa populismi edellä ja alkaa olla mennyttä sekin palsta. Samoin siellä tietysti suuri ongelma on tietty homogeenisyys keski-iän ollessa joidenkin arvioiden mukaan noin 60v.
Vauvapalstalaisilla on täällä myös levinnyt sellainen tapa, (mikä ei pitäisi kuulua keskusteluetikettiin) että huudetaan viestien välissä toinen toiselle - viesti nro 65 viesti nro 68:lle: "mitä oikein tarkoitit tuolla, etkö sä oikeasti tajua lukemaasi?" Ei täällä kuulu esiintyä henkilöinä vaan viesteinä. Viestin sisältö ratkaisee. Hauku viesti, mutta älä kommentoi ihmisestä mitään.
Aivan liian pieni vähemmistö valitettavasti täällä viitsii kirjoittaa ajatuksella, ja muutakin kuin jonkun räkäisen heiton.
Tyhmä ei ole se joka kirjoittaa, vaan se joka antaa sen anonyymin nettikirjoittajan viestin itseensä kolahtaa. Miksi provosoitua?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 08:57"]Tyhmä ei ole se joka kirjoittaa, vaan se joka antaa sen anonyymin nettikirjoittajan viestin itseensä kolahtaa. Miksi provosoitua?
[/quote]
Kyllä se huonossa kunnossa olevaan ihmiseen voi joskus kolahtaa liikaakin kun 150 ihmistä yhtäkkiä kirjoittaa lannistavia viestejä ja haukkuu. Ainakin noita tarinoita liikkuu että tullut täältä hakemaan tukea ja päätynyt yrittämään itsaria.
On kauhea puutostila. Kyrpää nyt muhun sisään ja hetii.