Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta hirveää jos chihu vierailee kaupassa?

Vierailija
01.07.2015 |

Minulla kun sattuu olemaan yksi kappale moisia. Uskoisin, että vaatteeni ja käteni pölyttävät enemmän hilsettä ja karvoja kuin itse koira, jos tuon pikku otuksen kainalossani/laukussa pidän koko vartin toimituksen ajan.
Onko tosiaan niin, että mitään maalaisjärkeä ei kannata enää näissä tilanteissa käyttää? Rakas, pieni, kallis chihupoika tuntuu pahalta jättää edes hetkeksi parkkiksen ja hälymelun keskelle. Koira siis ei hauku, möllää vaan käsivarrella kun teen pikaiset ruokaostokset.
Kuinka paljon tällainen kauppakäytös Sinua ärsyttää kanssa-asiakkaana?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako sinua, jos otan tanskandoggini kauppaan? Rakas, suuri, kallis doggipoika tuntuu pahalta jättää edes hetkeksi parkkiksen ja hälymelun keskelle. Koira siis ei hauku, kävelee vain vieressä kun teen pikaiset ruokaostokset.

Vierailija
82/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hirveää, vastenmielistä kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:26"]Mä kyllä ymmärrän apn pointin, pieni koira sylissä, laukussa yms on aivan eri asia kun joku hevosen kokoinen rakki. Mutta ap ei näyttänyt tajuavan monesta selitysyrityksestä huolimatta, että jos 1 koira päästetään sisään, niin alkavat muutkin sitä vaatia. Mitään paino/kokorajoja on turha edes yrittää.
[/quote]
Millä tavalla se nyt sitten on eri asia? Itse mieluummin ottaisin kauppaan näitä "hevosen kokoisia rakkeja" kuin epävarmoja ja arvaamattomia chihuja.

Kaupassa voi olla allergisia, enkä halua koirankarvoja ruokiini. Koira vain ei kuulu ruokakauppaan.

Vierailija
84/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on välillä pakko ottaa koira mukaan, mutta sillon se on laukussa, ja sellanen ohut huivi pään päällä et pelkkä kuono näkyy sen huivin alta. Pakko = oon duunissa ku kaupat on päivällä auki, ja pitää mennä sinne hiljasuuden jälkeen. Koira välillä haukkuu perään, ja ajattelen sen 2min kauppareissun olevan pienempi paha ku ihmiten herättäminen.

kivittäkää

Vierailija
85/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuule samat säännöt kaikille. Koiria ei ole sopiva tuodamyytävien elintarvikkeiden kanssa samaan tilaan. PS. Ainakin omasta chihustani irtoaa karvanlähtöaikaan itsensä kokoinen läjä lyhyttä irtokarvaa päivässä, olisiko kiva nyppiä sellaisia ruuastaan syömisen lomassa?

Vierailija
86/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitta on lähinnä sitä luokkaa, että tulee Paris Hilton mieleen ja että koira on rotankokoinen ja haukkuessaan on korviaviiltävän kimakka. Miksi sinun pitää jättää koira parkkikselle ja hälytinmelun keskelle? Jätä se ulos rauhalliseen paikkaan. Ja jos kauppareissusi kestää vain vartin, voit myös ihan hyvin jättää "moisesi" siksi aikaa kotiin. Menette kävelylle sitten erikseen. Jaksaako noin pitkälle jalostettu koira kävellä ja juosta?

Vierailija
87/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se rottas lenkille eläinkauppaan, siellä niille tarjotaan namejakin.

Vierailija
88/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n puolustus on tuo, että koiran saa tuoda kauppaan jos se on laukussa niin saanko minäkin sitten tuoda pittini kauppaan tyyliin: http://i.imgur.com/VNvjhZo.jpg

Vai missä menee raja?

Vierailija
89/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koirat myös kuolaa. Tai saattaa aivastaa yhtäkkiä.

Vierailija
90/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.mulla samanlainen koira.pärjää kyllä vallan mainiosti yksinään kotona sen aikaa kun käyn kaupassa.miksi ne Pitäis sinne kauppaan sisälle raahata?

Vierailija
91/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, mutta en vain tajua, miksi koira pitäisi saada raahata mukana kauppaan, kahvilaan tai ravintolaan?

Vierailija
92/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:39"]Minulla kun sattuu olemaan yksi kappale moisia. Uskoisin, että vaatteeni ja käteni pölyttävät enemmän hilsettä ja karvoja kuin itse koira, jos tuon pikku otuksen kainalossani/laukussa pidän koko vartin toimituksen ajan.
Onko tosiaan niin, että mitään maalaisjärkeä ei kannata enää näissä tilanteissa käyttää? Rakas, pieni, kallis chihupoika tuntuu pahalta jättää edes hetkeksi parkkiksen ja hälymelun keskelle. Koira siis ei hauku, möllää vaan käsivarrella kun teen pikaiset ruokaostokset.
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:39"]Minulla kun sattuu olemaan yksi kappale moisia. Uskoisin, että vaatteeni ja käteni pölyttävät enemmän hilsettä ja karvoja kuin itse koira, jos tuon pikku otuksen kainalossani/laukussa pidän koko vartin toimituksen ajan.
[/quote]
Joo ei haittaa jos mun rakas, pieni, kallis hellanduudeli rottweilerikin saa matkustaa kauppaan mun kanssa vaikka vetokärryssä. Voi luoja sun kans. KOIRIA ei saa viedä kauppaan ihan syystä.

Vierailija
93/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittais kyllä yhtään, luultavasti tulisin hellyyspuuskassa silittemään!

Vierailija
94/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakas pieni minisikanikaan ei voi jäädä kotiin pikaisen kauppareissuni ajaksi! Ja setäni lehmät (5kpl) pitää ottaa myös mukaan!

Vierailija
95/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan kans gerbiilit ja liskot messiin! Sit ne vois kurkistella veikeesti ihmisiä mun hupun reunalta <3

Vierailija
96/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan lailla kielletty, ettei koiria (paitsi opaskoirat) tai muitakaan eläimiä saa viedä kauppoihin, joissa myydään elintarvikkeita. Silloin tämä kielto koskee myös pientä chihuasi, vaikka olisi kuinka laukussa tai käsivarrella piilossa.
-
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että kauppakeskuksiin, joihin SAA viedä koiran, tulee useat ihmiset raivoten valittamaan läsnäolostamme. Olen joutunut käymään pentukoirani kanssa pk-seudulla kauppakeskuksissa eläinkaupassa (sovittamassa pantaa, valjaita yms) ja JOKA KERTA on joku tullut valistamaan, kuinka koiria ei saa tuoda kauppakeskukseen. Asian olen kuitenkin aikanaan varmistanut kyseisestä keskuksesta, eikä todellakaan "hengailla" pentuni kanssa siellä, ainoastaan käydään eläinkaupassa.
-
Eli siis, ruokakauppoihin ei tietenkään voi koiraa viedä, mutta toivoisin myös "epäkoiraihmisiltä" ymmärrystä, että joihinkin kauppakeskuksiin ovat myös koirat tervetulleita (toki omistajalla vastuu siitä, että koira osaa käyttäytyä).

Vierailija
97/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa oli kerran laukussa kun kävin äkkiä kaupassa, oli kyllä aika syyllinen olo. Myyjä vain päivitteli että "mitä onko sulla kissa siellä, onpas suloinen". Mutta itsekin sitä mieltä ettei ne eläimet kauppaan kuulu.

Vierailija
98/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:18"]

Mun on välillä pakko ottaa koira mukaan, mutta sillon se on laukussa, ja sellanen ohut huivi pään päällä et pelkkä kuono näkyy sen huivin alta. Pakko = oon duunissa ku kaupat on päivällä auki, ja pitää mennä sinne hiljasuuden jälkeen. Koira välillä haukkuu perään, ja ajattelen sen 2min kauppareissun olevan pienempi paha ku ihmiten herättäminen.

kivittäkää

[/quote]

siis olet duunissa klo 7-21? Tuo on nimittäin se yleisin ruokakauppojen aukioloaika. Ihan en nyt selitystäsi usko..

Vierailija
99/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoa, joka luuli otsikon perusteella, että tässä ketjussa puhutaan siitä laulaja Chisusta? Luulin, että oli vaan käynyt aloittajalle typo.. Ensin mietin, että ei mua haittais, jos kyseinen neiti vierailisi meidän kaupassa, mutta sitten avasin ketjun ja ihmettelin lausetta "Minulla kun sattuu olemaan yksi kappale moisia", siis Chisuja :D

En tajunnut että "kiku" on lyhenne chichuahuasta. My bad :)

Vierailija
100/106 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 01:15"]

En tuo koiriani kauppaan, koska se ei ole täällä sallittua, mutta vihaan tätä vihamielistä suhtautumista niihin. Saksassa esim. koirat ovat tervetulleita lähes kaikkialle, ei ruokakauppaan, mutta kylläkin muihin kauppoihin, ravintoloihin ja jopa apteekkiin. Niille on esillä vesikuppeja ja myyjät antavat koirankeksejä jne. Sanomattakin selvää, että siellä koiratkin ovat hyvin sosiaalisia, kun ovat pennusta asti tottuneita kulkemaan mukana. Toivoisin, että tämä onnistuisi joskus Suomessakin. Nyt ollaan kyllä vielä valovuosien päässä...

[/quote]

Tämä onkin yksi suurimpia syitä etten voi ikipäivänä jalallani astua Saksaan. Kammottava ajatuskin ettei missään voisi olla rauhassa koirilta!

terv. allerginen ja foobikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan