Onko sinusta hirveää jos chihu vierailee kaupassa?
Minulla kun sattuu olemaan yksi kappale moisia. Uskoisin, että vaatteeni ja käteni pölyttävät enemmän hilsettä ja karvoja kuin itse koira, jos tuon pikku otuksen kainalossani/laukussa pidän koko vartin toimituksen ajan.
Onko tosiaan niin, että mitään maalaisjärkeä ei kannata enää näissä tilanteissa käyttää? Rakas, pieni, kallis chihupoika tuntuu pahalta jättää edes hetkeksi parkkiksen ja hälymelun keskelle. Koira siis ei hauku, möllää vaan käsivarrella kun teen pikaiset ruokaostokset.
Kuinka paljon tällainen kauppakäytös Sinua ärsyttää kanssa-asiakkaana?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:44"]
Eikö se rotta voi olla kotona sen pikasen 15 min mitä käyt kaupassa? Tällänen arjen jättiläinen näky kerran Tuusulan apteekissa. Pikku yorkki ja pinkit julius k9 valjaat päällä. Vittu mitä ääliöitä
[/quote]
Itiksen Tigerissä joku pikkupiski koirarattaissa bongattu...
Oikeasti erotatko muslimin ulkonäöltä? Jos ei ole esim. huivia käyttävä nainen?
Ei mua haittaisi ainakaan, kyllä tähän maailmaan elämää mahtuu. Allergiset voivat sitten olla toista mieltä..
Siis chihuja pitäis olla etuoikeutettu ottaa kauppoihin mukaan koska ne on niin pieniä? Jos se on koira niin sillä on samat säännöt kuin muillakin.
Oikeasti tutkitusti koiranomistajista lähtee yhtä paljon allergeeneja kuin siitä koirastakin, joten allergian kannalta on yhdentekevää, onko koira mukana. Myös hygienian suhteen tilanne on sama, kyllä ne kengänpohjissa kulkee ne samat jutut mitkä koirissakin. Mutta säännöt ovat säännöt, en missään tapauksessa veisi koiraani sinne, missä se on kielletty. Eikä ole tuosta ongelmaa tullut.
Saatan astua pienen koiran päälle. Olen kömpelö.
Vaikka olisi miten kallis ja pieni, sen voi jattaa koiraparkkiin tai kotiin. Olen itse kaynyt joskus kaupassa koiralenkin yhteydessa, ja kultainennoutaja on odottanut koiraparkissa kiltisti sen 5 min mita leivan hakemiseen nyt menee. Ei tulisi mieleenkaan tuoda elaimia ruokakauppaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:09"]
[/quote]
Laihduta.
Ei haittaa. Taidan tietääkin sinut. Chihusi on tullut minullekin tutuksi, suorastaan olemme kavereita. Se oikein odottaa tapaamisiamme kaupassa. Sujautan sille aina herkkupaloja namuhyllystä, suklaata ja usein myös ksylitolipastilleja. Ai että se tykkää niistä ja katselee suurilla kosteilla silmillään käsivarreltasi aina niin iloisena minua, häntä oikein vispaa kun tulen viereesi namujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:09"]
[/quote]Miksi? Minulla on parkinsonin tauti alkuvaiheessa, joka aiheuttaa nykäyksiä, lihastärinää ja tasapainovaikeuksia. Pidän itseni kyllä fyysisesti hyvässä kunnossa, sillä haluan pitää normaalin liikuntakyvyn mahdollisimman kauan ja parkinsonin taudin oireiden ehkäisemisessä liikunta on avainasemassa.
Laihduta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:53"]
...
Tarkoitin tosiaan PIKAISTA käyntiä, ne iltalenkit ja kahvimaidon ostot kun olis joskus tarpeellista yhdistää. ap
[/quote]
Minulla on tähän toimiva ratkaisu.
Pikaisesten iltalenkkiostosten ajaksi Chihun voi pistää niihin kassojen edessä oleviin lukollisiin säilytyslokeroihin. Ei se pikaisetsta käynnistä stressaannu ja happi riittää lokerossa mainiosti noin pienelle koiralle kunhan et jää juoruilemaan tuttujen kanssa. Chihu on kateellisilta ja varkailta lukon takana ja avain sinun taskussasi, näin on varkaudet ja ilkivalta estetty.
Mulla oli kerran kaverin chihuahua hoidossa ja kävin pikaiseen kaupasta ostamassa vesipullon sen kanssa. Kyseessä oli pieni Sale. Otin koiran syliin ja ovelta huikkasin, että saanko tulla koiran kanssa vesipulloa ostamaan ja sain luvan "jos koira ei syö kaikkia makkarahyllyn makkaroita" :D
Mä kyllä ymmärrän apn pointin, pieni koira sylissä, laukussa yms on aivan eri asia kun joku hevosen kokoinen rakki. Mutta ap ei näyttänyt tajuavan monesta selitysyrityksestä huolimatta, että jos 1 koira päästetään sisään, niin alkavat muutkin sitä vaatia. Mitään paino/kokorajoja on turha edes yrittää.
Minua ei henk. koht. haittaisi, mutta se on totta, että jos joku saa tulla, niin mihin vedetään raja. Siksi on mielestäni ihan oikein, että kielto koskee kaikkia koiria. En kylläkään vetäisi hernettä nenään jos näkisin ap:n ostoksilla chihunsa kanssa.
Tässä täytyy kyllä tunnustaa, että olen kerran itsekin vienyt koiran kauppaan. Se oli ihan pieni pentu, olimme tulossa eläinlääkäristä missä se oli nukutettu ja oli siis edelleen taju kankaalla. Oli pakko käydä kaupassa, olisin voinut periaatteessa tietysti viedä koiran kotiin ja lähteä sitten, mutta ei ollut sydäntä jättää pientä yksikseen tunnin ajaksi, kun ei tiedä miten reagoi nukutuksesta herätessään. Niinpä otin ostoskärryn, peittelin koiran sinne niin että siitä näkyi vain nenänpää, ja tein ostokseni. Koira nukkui koko reissun ajan eikä kukaan mitään sanonut, tuskinpa kovin moni kyllä huomasikaan.
Pahastun. Olen muutaman kerran sanonut vartijalle kaupassa että toisella asiakkaalla on koira mukana kaupassa. On poistettu.
Opaskoirilla ja esim. tullin työkoirilla on oikeus tulla kauppaan.
Minulla on lemmikkinä rottia. Ne ovat välillä mukana hupparin hupussa/olkapäällä jos olen vaikka lasten kanssa kävelyllä metsässä. En vie niitä kauppaan, lasten leikkipuistoon enkä koirapuistoon. Vaikka rottia kieltävää kylttiä näissä paikoissa ei ole en usko että muut ilahtuisivat ajatuksesta että hupussani nukkuu pari rottaa. Tuskin kukaan edes huomaisi niitä mutta en vie silti.
Jos ap:n pikku koira saisi luvan mennä kauppaan silloin muutkin saisivat viedä koiransa. Kokoon tai määrään katsomatta.
Koiran voi jättää kotiin kaupassa käynnin ajaksi, ei se koira nauti kaupassa olosta yhtään sen enempää kuin kaupan ulkopuolella odottamisesta (ja varastetuksi tulemisesta).
Jätät ulkkopuolelle,siellä on seinässä yleensä koukku,johon sitoa kiinni. Saattaa siinä jopa lukea,että "Koiraparkki." En usko,että kukaan varastaa, on se niin ällöttävä rotu.
Pienten koirien ongelma on pienten koirien omistajat jotka pitävät niitä elävinä asusteina, eivätkä siis kouluta niitä mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:09"]
[/quote]
Laihduta.
[/quote]
Olen hoikka.
En tykkää että eläimiä pidetään sisällä kaupoissa tai ravintoloissa ts. paikoissa joissa myydään ruokaa. En myöskään usko, että koiralle on mikään positiivinen elämys olla kaupassa vaikka onkin leluksi ostettu asustekoira ja mätsäisi hyvin omistajansa asuun.