Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistushäiriöiset, mitä asioita stressaat

Vierailija
01.07.2015 |

lapsesi elämässä nyt? Entä mitä muuta stressaat?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:31"]

Liikunnan jatkuva mainostaminen, muun muassa. Ehkä liikunta auttaisi siihen, mutta kun koen liikunnasta puhumisen painostukseksi.

[/quote]Onko sinulla paino-ongelmia?

[/quote]

outo kysymys

-ohis

Vierailija
22/62 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini koira haukkuu aivan jatkuvasti, ja mulla on sen takia kokoajan sellanen vitun solmun tunne vatsassa kun vaan odotan että se kohta taas alottaa, ja sitten en pysty taas keskittymään mihinkään ja olen täynnä vihaa niitä kohtaan (siis oikeasti MIKSI kerrostalossa asuva ei kouluta koiraansa olemaan haukkumatta ihan kaikkea?!).

Typerää varmaan vetää tällasia kierroksia näin pienestä asiasta, mutta helvetin ahistava jo muutenkin jatkuvan ahdistuksen päälle kun ei saa omassa kodissaan olla "rauhassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan pitkään anoreksiaa sairastaneena ahdistaa toi fitnessin hehkutus, ja kuinka ällöjä joidenkin mielestä sellaiset ihmiset ovat, jotka eivät huhki salilla tai lenkkipolulla joka päivä. Itse kun en uskalla kamalasti liikkua, koska tiedän miten helposti jäisin koukkuun siihen kehon muokkaamiseen ja itseni "kehittämiseen" (eli oikemmin varmaan tuhoamiseen).

Olen siis av:n mukaan tällanen laihaläski, BMI 18.5 mutta täys velttoperse, ja siltä näytänkin ettei liikunta maistu, ja siksi ahistaa että minua inhotaan koska en kuntoile.

Vierailija
24/62 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan jatkuva mainostaminen, muun muassa. Ehkä liikunta auttaisi siihen, mutta kun koen liikunnasta puhumisen painostukseksi.

Vierailija
25/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
26/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:34"]

[/quote]

outo kysymys

-ohis

[/quote]miksi?

Vierailija
27/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa asiointi, kaupassa käynti, ravintolassa/julkisessa paikassa syöminen, työnhaku.. onhan näitä..

Vierailija
28/62 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:52"]Puhelimessa asiointi, kaupassa käynti, ravintolassa/julkisessa paikassa syöminen, työnhaku.. onhan näitä..
[/quote]voi ei

Vierailija
29/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti stressaa mitään tiettyjä asioita. Olen vain tasaisesti ahdistunut ilman mitään selittävää syytä. Kaikki asiat ovat elämässä hyvin. Se ahdistus on sellaista rentouden puutetta. Lievää epämiellyttävää oloa psyykkisesti ja fyysisesti. Koen, että tämä on hyvin pitkälti minun kohdallani sisäsyntyistä ja aivokemiaan perustuvaa.

Vierailija
30/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina edes tiedä mitä stressaan. Olo on vain yleisen ahdistunut. Se oikeastaan helpottaakin, jos pystyy hahmottamaan mikä aiheuttaa minkäkin tunteen, mutta usein tunteet ovat epämääräisenä ahdistavana möykkynä sisälläni.

Vierailija
31/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm kaupassa käyntiä ja puhelimessa asiointia.

Vierailija
32/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:21"]

En aina edes tiedä mitä stressaan. Olo on vain yleisen ahdistunut. Se oikeastaan helpottaakin, jos pystyy hahmottamaan mikä aiheuttaa minkäkin tunteen, mutta usein tunteet ovat epämääräisenä ahdistavana möykkynä sisälläni.

[/quote]

tutulta kuulostaa

ei ap

Vierailija
33/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tää oli jotenkin mun silmiä avaavaa... Ehkä munkin epämääräisen dysforinen olo omassa vartalossani johtuu yleisestä ahdistuneisuudesta. Välillä aattelen että se on liian painavat rinnat (75c) tai liian herkkä iho. Mutta ehkäpä "vaan" yleisempää ahdistusta eli psykosomaattista.

Vierailija
34/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun aloitus ahdistaa ihan hirveästi. Olen harkinnut, että pyytäisin tth:sta tupla-annoksen.

Vierailija
35/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneitä asioita

Vierailija
36/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:24"]

Hei tää oli jotenkin mun silmiä avaavaa... Ehkä munkin epämääräisen dysforinen olo omassa vartalossani johtuu yleisestä ahdistuneisuudesta. Välillä aattelen että se on liian painavat rinnat (75c) tai liian herkkä iho. Mutta ehkäpä "vaan" yleisempää ahdistusta eli psykosomaattista.

[/quote]

voisin googlatakin, mutta haluatko lyhyesti kertoa mitä tarkoittaa dysforinen?

ei ap

Vierailija
37/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dysforinen= "ei-mukava", euforisen vastakohta.

Vierailija
38/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi tätä kirjaa: Vapaaksi ahdistuksesta: työkirja paniikista ja peloista kärsiville

Vierailija
39/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriöiselle koko elämä on yhtä ahdistusta. Terve ihminen pystyy stressaamaan vain jotain lapsen asiaa tai työasiaa väliaikaisesti, mutta ahdistushäiriöisellä ahdistus saattaa olla kietoutunut osaksi elämää. Jokaisella hengityksellä voi tuntua että ahdistaa. Koskaan ei ole hyvä olo. Vähän kuin olis ikuinen krapula päällä.

Vierailija
40/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriöitäkin on erilaisia. On yleistynyttä epämääräistä ahdistuneisuutta, mutta on myös esim. ihan selvää tiettyjen sosiaalisten tilanteiden pelkoa, joka myös luetaan ahdistuneisuushäiriöihin.