Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ei muka saa töitä??????

Vierailija
30.06.2015 |

Ei ollut yhtään työkokemusta ja lukion jälkeen sain ehti töitä ilman suhteita niin kauaksi aikaa kun menen opiskelee. Makoilin pari viikkoa ja tein 3 hakemusta, joihin ei vastattu. Sitten kävin kysymyssä yhdestä firmasta töitä ja seuraavana päivänä soi puhelin.

Työt alkoivat seuraavana päivänä. Palkka 11.5 euroa tunnilta, ruhtinaalliset tauot ja ruokatunti. Työ erittäin rentoa verkkaseen tahtiin mutterien pyöritystä tai tarrojen liimaamista joihinkin tuotteisiin. Vessaan mennään maleksimaan aina kun huvittaa. Pomo tulee heittää läppää aina välillä.

Miten ette voi saada töitä????

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että vika on siinä, että olen akateeminen 55v nainen, jolla on noin 35 vuoden työkokemus hyvinkin erilaisista tehtävistä, lisäksi runsaasti lisäkoulutusta ja hyvä kielitaito. Tällaisia ei palkata, kun voi ottaa jonkun sellaisen, joka on käynyt vain lukion.

Huono trolli. Jos kuvittelet olevasi liian koulutettu niin jätä kertomatta koulutuksestasi hakemuksessa niin homma on sillä hoidettu. Todellisuudessa ongelma ei olekkaan, että olet akateeminen ja sinulla on työkokemusta vaan se, että et todellisuudessa osaa mitään hyödyllistä mutta hyvähän se on itsellesi valehdella, että olet liian hyvä.

Ja mitä sitten kun työnantaja kysyy siitä viiden vuoden aukosta cv:ssä, jonka hän opiskeli? Sanoo, että oli pyörittelemässä muttereita. No missä työtodistus?

Edellinen ei ole koskaan hakenut töitä.

t.ohis

Vierailija
22/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up

Miksi ihmeessä up, kun ei tähän ole enää yhtään mitään lisättävää sinullakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaas duunarit vetää tällänen 10 vuoden opintoputki yliopistossa ja hakea sitten työtä tarrojen liimaukseen.Olen yrittänyt tehdä itsestäni hakemuksissa rennon ja ihan tavallusen vaikutelman,mutta cv,sitä en voi muuksk muuttaa.Siellä paistaa koulutus.En vaan pääse ja oman alan töitä on niukasti,pelkkää pätkää.

Eipä tavalliselle duunarillekaan tunnu olevan kuin osa-aikaista pätkätyötä tai osa-aikaista vakituista. Mihin kadonnut ihan normaaleilla viikkotunneilla toteutuvat työt. Eikä palkkakaan ole niin huima, että se osa-aikaisen työn tuoma raha kattaisi edes normaalia elämistä. Sitten pitää paikkailla sitä rahapulaa kaikenmaailman tuilla ja koko ajan pitää olla tarkkana sopimusten jatkamisten tai uusien pätkien kanssa tai olla jeesustelemassa asiaa jossain työkkärissä tai kelassa ja selvittää joka asiaa koko ajan.

Vierailija
24/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että vika on siinä, että olen akateeminen 55v nainen, jolla on noin 35 vuoden työkokemus hyvinkin erilaisista tehtävistä, lisäksi runsaasti lisäkoulutusta ja hyvä kielitaito. Tällaisia ei palkata, kun voi ottaa jonkun sellaisen, joka on käynyt vain lukion.

Jos työhön ei tarvita kuin lukion käyminen niin sinun koulutuksillasi ei ole mitään merkitystä.

Se vaikka olisi tohtori niin kuitenkin pitää olla valmis ottamaan mitä työtä tahansa vastaan. Vaikka sitä siivoojan työtä.

Vierailija
25/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli. Jos kuvittelet olevasi liian koulutettu niin jätä kertomatta koulutuksestasi hakemuksessa niin homma on sillä hoidettu. Todellisuudessa ongelma ei olekkaan, että olet akateeminen ja sinulla on työkokemusta vaan se, että et todellisuudessa osaa mitään hyödyllistä mutta hyvähän se on itsellesi valehdella, että olet liian hyvä.

Voisiko edes yksi alas peukuttanut perustella miksi "ylikouluttautuneen" ongelmaa ei voi ratkaista sillä, että jättää ilmoittamatta niitä "ylikoulutuksia" työtähakiessa?

Kuvitelmahan on, että työnantajan mielestä olen liian koulutettu joten hän ei ota minua töihin. Jos jättää ilmoittamatta sen "ylikoulutuksen" niin työnantaja ei siitä tiedä joten ottaa töihin kuten kenet tahansa muunkin jolloin ongelma on ratkaistu.

Perustelkaa miksi ei?

Vierailija
26/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten kun työnantaja kysyy siitä viiden vuoden aukosta cv:ssä, jonka hän opiskeli?

Jos välttämättä haluaa valehdella niin voithan sanoa olleesi työtön. Tosin tämä on nyt taas näitä "ylikoulutettujen" hakemalla haettuja syitä.

Vierailija
27/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kun sä olet lapsi vielä, et ymmärrä elämästä vielä juuri mitään. Voitko kuvitella, että minäkin aloitin työt jo 15-vuotiaana, koulun ohella? Jakelin mainoksia kerran viikossa, olin mll:n lastenhoitajana, joulupostin lajittelussa, kesällä mansikkapellolla, kaupan kassalla, siivoamassa. Lukion jälkeen ammattia hankkimaan ja heti valmistuttuani sain töitä, vaikka oli lama-aika, olin sitä mieltä minäkin, että kyllä niitä töitä saa kun vaan hakee ja on hyvä.

Mieskin sai töitä, mentiin naimisiin, tehtiin lapsia ja rakennettiin talo. Olin kotona lasten kanssa jokusen vuoden ja samalla opiskelin lisää. Sain hyvän työpaikan, jonka kuvittelin olevan loppuelämän työpaikka. Mutta niin vaan tuli konkurssi siihenkin perinteikkäiseen firmaan ja minä, reilusti yli 40-v jäin työttömäksi. No, enhän minä siitä lannistunut; hyvä koulutus ja työkokemustakin kohtuullisesti, lapset isoja, joten minähän olen hyvä työntekijä, varmasti saan töitä.

Aluksi hain oman osaamiseni piiriin kuuluvia töitä, sen mitä niitä nyt täällä päin on tarjolla. En päässyt edes haastatteluihin asti. Sitten laajensin hakua kaikkiin suunnilleen oman alan töihin, tulos sama. Vuoden työttömyyden jälkeen aloin hakea töitä, jotka edes vähän liippasivat omaa alaa, kuten kaupan kassalta. Siihen olisin päässytkin, työaika n. 20 t viikossa, työmatka 20 km ja käteen selvästi vähemmän kuin päivärahaa. Muuten olisin voinut mennäkin, mutta kun on tuota asuntovelkaa vielä maksettavana ja kolme teiniä kuluttaa melkoisesti, ei ole lukiokaan täysin ilmainen. Lisäksi bussit kulkee huonosti ja olisin joutunut hankkimaan oman auton. Ei järkeä, vai mitä?

Kuvittelin, että kouluttautuminen voisi auttaa, joten opiskelin taas lisää. Ei vaikutusta. Työkkäri määräsi minut sitten töihin päiväkotiin, menihän sekin, mutta ei kyllä ole ollenkaan mun alaani. Nyt painostetaan, että mun näin lähellä viittäkymppiä pitäisi opiskella uusi ammatti, mielellään lähihoitaja. Kai se pakko on, kun ei oman alan töitä löydy ja kouluttamattomana en ole päässyt esim. siivojaksi.

Vierailija
28/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaikka olisi tohtori niin kuitenkin pitää olla valmis ottamaan mitä työtä tahansa vastaan. Vaikka sitä siivoojan työtä.

No mutta, kun minä olen akateeminen ja ylikoulutettu niin ei minua palkata siivoojaksi ;-D

Vierailija
29/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta vastaavaa työtä on vaikeampi saada.

Toisaalta. Miksi tehdä töitä, kun saa maksaa kreikkalaisten ja  Suomen muslimien ilmaiselämistä? Eläkeikä pitenee ja kohta työpäivätkin vielä. Ei kiinnosta osallistua heidän hyvinvointiinsa.

Miksi työn pitää olla koulutusta vastaava?

Se että olet käynyt jonkun koulutuksen EI tarkoita että sinun pitäisi saada sen alan töitä.

Vierailija
30/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, kun minä olen akateeminen ja ylikoulutettu niin ei minua palkata siivoojaksi ;-D

Ota ne ylimääräiset koulutukset pois CV:stä.

Vierailija
31/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työn pitää olla koulutusta vastaava?

Se että olet käynyt jonkun koulutuksen EI tarkoita että sinun pitäisi saada sen alan töitä.

Eiköhän tuossa ole takana yksi näistä monista valheista jotka koulussa käyville syötetään (joista yksi on tämä ylikoulutus) mutta toinen on tämä, että työnantajat tulevat tappelemaan sinusta, kun valmistut ja ainakaan alle x:n euron teidän ei kannata mennä töihin.

Näitä sitten ne heikoimmat yksilöt uskovat eivätkä suostu tekemään, kuin oman alan töitä ja odottelevat koska ne työnantajat alkavat hänestä oikein tappelemaan.

Ja nyt kaikki "ylikoulutetut" ja näihin valheisiin uskoneet alkakaa jo hakata sitä alapeukkua niin nähdään moneenko tuo soopa on uponnut.

Vierailija
32/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten kun työnantaja kysyy siitä viiden vuoden aukosta cv:ssä, jonka hän opiskeli? Sanoo, että oli pyörittelemässä muttereita. No missä työtodistus?

Edellinen ei ole koskaan hakenut töitä.

t.ohis

Sanot että olit työttömänä.

Vierailija
33/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toiset ei tyydy siihen mutterinpyöritykseen paska palkalla

Vierailija
34/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoidossa olisi töitä mutta en pystyisi pesemään niiden ripuleita...

Vierailija
35/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ne ylimääräiset koulutukset pois CV:stä.

No sitähän minä jo aikaisemmin ehdotin mutta eihän se onnistunut, kun sitten työnantaja kyselee missä on työtodistus viideltä vuodelta :-D Ei "ylikoulutetun" akateemisen mieleen tullut tietenkään kertoa olevansa työttömänä, kun sitä ei opetettu koulussa vaan se olisi pitänyt itse osata keksiä.

Vierailija
36/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toiset ei tyydy siihen mutterinpyöritykseen paska palkalla

Älä sitten itke, että et pääse töihin, kun ole ylikoulutettu.

Yhyy yhyy en pääse mihinkään töihin, kun olen ylikoulutettu.

Miksi et jätä koulutus tietoa pois hakemuksestasi ja hae niitä töitä?

Minähän en tyydy mutterinpyöritykseen paskalla palkalla

:-D

Vierailija
37/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suurin osa siivoojista tai bussikuskeista on mamuja? Koska kantaväestölle ei kelpaa mm. Kyseiset hommat.

Vierailija
38/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suurin osa siivoojista tai bussikuskeista on mamuja? Koska kantaväestölle ei kelpaa mm. Kyseiset hommat.

Etkö tiedä vai etkö halua tunnustaa, että mamuille järjestetään omia bussikuski koulutuksia ja heitä suositaan koulutuksiin hakeutuessa?

https://sataedu.fi/la_mamu

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/86820-helsinki-antaa-maahanmuuttajille-…

yms.

Vierailija
39/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan voi ottaa 10 vuoden koulutusta pois,koska sitten CV näyttää siltä,että olen tehnyt selittämättömästi osa-aikatyötä tai muuta outoa 10 vuotta.Mutta mistäpä ap tajuaisi työnhausta,koska hän ei ole sitä tehnyt käytännössä lainkaan.Miksi selostaa ihmiselle joka ei otsikonkaan mukaan kerran tajua?

Vierailija
40/60 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantajilla on vapaus valita työntekijänsä.

Aina tulee joku toinen, jolla on parempi tai sopivampi koulutus, työkokemus, naamataulu, nuolentakyky tai jotakin.

Mitäs jos poistettaisiin työnantajilta valinnanvapaus? Jos niiden olisi pakko ottaa se työntekijä töihin, jonka työkkäri osoittaa tai muuten ne saavat karenssia.

Niin voisi olla, että sitten saisivat nekin töitä, jotka muuten aina ohitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi