Miten usein te tilaatte netistä ruuan kotiinkuljetuksella??
jos tilaatte, niin monella eurolla ja miten usein tilaatte?? Mietin, onko se tyhmää tilata 2 kertaa kuussa, että kuljetusmaksuihin menisi 20 e/per kk. Koska jos tilaan yhden satsin, niin joudun ostaa vain sellaista kuivaruokaa mitä ei voisi laittaa jääkaappiin ja pakkaseen liikaa ainakaan koska kaikki ei mahtuisi millään.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en koskaan, mulla on terveet jalat.
Niin minullakin, mutta käytän niitä mielummin vaikka metsälenkillä, kuin pyöriin saman ajan kaupassa. Kotiinkuljetus on ennenkaikkea ajan säästöä.
Enpä nyt tiedä siitä ajansäästöstä, kun ne ruuat pitää joka tapauksessa miettiä tilausta tehdessä. Ainakin minulla menee ihan turkasesti aikaa, kun alan tietokoneella miettimään perheemme, 5 hlöä, sapuskoita vaikka viikon ajalle. Kerran olen sen tehnyt ja se riitti, en innostunut yhtään.
Mielummin menen kauppaan, katson mitä tekee mieli ja minkä verran, kaivelen tuoreimmat paketit ja tuotteet, napsin matkalta muutaman herkun mukaani, heitän kärryyn ruuat, kärrään kassalle ja maksan juuri sen hinnan mitä pitääkin. Työmatkoilla menen joka tapauksessa kauppojen ohi, joten saatan kipaista vaikka yhden päivän sapuskat, jos en viitsi sillä hetkellä miettiä enempää.
Kotiin tullessa ehdin oikein hyvin vielä koiran kanssa tekemään pitkän lenkin ja joku kaupassa käväisy ei paljoa energiaani vie. N46
Ei tulisi mieleenkään, en luota siihen, että tilaukseen laitetaan kaikkein pisimmällä päiväyksellä olevat tuotteet ja vihanneksista ja muista ne hyväkuntoisimmat. Haluan valita itse.
Mies on muutaman kerran yksin kotona ilman autoa ollessaan tilannut
En ole tilannut, koska kauppoja on ihan lähellä ja käyn kodin ulkopuolella töissä muutenkin. Saan ostettua mainiosti ihan itse perheen ruuat silloin kun haluan.
Pari kertaa kuussa n. 80-100€:lla.
Ei se minusta ole tyhmää rilata kahta kertaa.
Olen todella köyhä sairaseläkeläinen. Tämä on hieno palvelu kun asun 3ssa kerroksessa (vielä) hissittömässä talossa, niin saan painavat elintarvikkeet tänne ylös kannettuna.
On myös kiva rauhassa valita mitä ostaa.
Minun tulot on tippuneet entisestään kun lapsi täysi-ikäistyi ja opiskelijana saa vain 140€kuussa. Mutta en aio luopua tästä palvelusta, vaikka en ehkä enää tilaa jokatoinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään, en luota siihen, että tilaukseen laitetaan kaikkein pisimmällä päiväyksellä olevat tuotteet ja vihanneksista ja muista ne hyväkuntoisimmat. Haluan valita itse.
Mies on muutaman kerran yksin kotona ilman autoa ollessaan tilannut
Sama juttu. Odalla tulee kuulema ainakin "parasta ennen: tänään" tuotteita ja muualtakin mm. löysiä tomaatteja ja muuta vastaavaa. Olen itse todella tarkka mitä ostan ja jos jossakin tuotteessa ei ole tarpeeksi päiväystä, niin jätän ostamatta. En osta ikinä punalaputettujakaan tuotteita.
Kerran viikossa. Menee noin 100-150e per viikko. 4 henkilön perhe.
Ruuhkavuodet menossa joten helppo hoitaa kauppaostokset näin. Eikä haittaa toimitusmaksu yhtään, se on sen arvoista kun ei tarvitse mennä kauppaan, kaupassa etsiä tuotteet, kantaa tuotteet kotiin yms mitä siinä kauppareissun aikana tekee ja minkä ajan käyttää siihen.
"monella eurolla ja miten usein tilaatte?? "
Pakkohan se on monella eurolla tilata kun yhdellä tuskin mitään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin, mutta käytän niitä mielummin vaikka metsälenkillä, kuin pyöriin saman ajan kaupassa. Kotiinkuljetus on ennenkaikkea ajan säästöä.
Enpä nyt tiedä siitä ajansäästöstä, kun ne ruuat pitää joka tapauksessa miettiä tilausta tehdessä. Ainakin minulla menee ihan turkasesti aikaa, kun alan tietokoneella miettimään perheemme, 5 hlöä, sapuskoita vaikka viikon ajalle. Kerran olen sen tehnyt ja se riitti, en innostunut yhtään.
Mielummin menen kauppaan, katson mitä tekee mieli ja minkä verran, kaivelen tuoreimmat paketit ja tuotteet, napsin matkalta muutaman herkun mukaani, heitän kärryyn ruuat, kärrään kassalle ja maksan juuri sen hinnan mitä pitääkin. Työmatkoilla menen joka tapauksessa kauppojen ohi, joten saatan kipaista vaikka yhden päivän sapuskat, jos en viitsi sillä hetkellä miettiä enempää.
Kotiin tullessa ehdin oikein hyvin vielä koiran kanssa tekemään pitkän lenkin ja joku kaupassa käväisy ei paljoa energiaani vie. N46
Meillä tilauksia on tehty jo pidemmän aikaa ja homma toimii hyvin sekä nopeasti.
Nettikaupan sivustolla on tallessa vanhat tilauspohjat ja niitä hieman muokkaillen tilauksen tekoon menee noin 10-15 minuuttia/viikko. Jo pelkkä kauppaan ajo veisi tuon ajan.
joskus kellotin kaupassakäyntiin kuluvaa aikaa. ostoslista, pukeutuminen, rahan/kortin mukaanotto, auton kaivaminen lumesta/lämmitykseen laittaminen, kauppakassien tarkistus, matkalla ehkä auton tankkaaminen, auton parkkeeraus. kaupassa kärryjen valinta ja sitten itse tuotteiden kerääminen ja kassalla menevä aika, pakkaaminen, tavaroiden siirto autoon, kärryjen poisvienti, kotimatka, tavaraoiden purkaminen, paikalleen laitto. helposti meni yhteen kaupassakäyntiin 1-2 tuntia, etenkin kun aina sitten tulee tehneeksi kaupassa muitakin kierroksia, vaikka katsoo huvikseen tarjoukset, alelaarit, jotain perusvaatetta jne. Kauppa, jossa asioimme on 8 kilometrin päässä, eli menopaluut 16 kilometriä. oari kertaa on joku ajanut perään , kerran kylkeen, joihin meni aikaa myös.
Kaikenkaikkiaan perheen ruokaostosten tekemiseen menee netissä noin 20 minuuttia. Meillä jokainen perheenjäsen lisää itse ostoslistalle tuotteet, joita on syönyt (eli kuluttanut) kaapista ja sitten jos on erikoistoiveita, niin laittaa ne listalle ja kun toinen vanhempi sitten viimeistelee tilauksen, niin hän tietenkin tarkistaa ja täydentää ostoslistaa + valitsee kotiinkuljetusajan. Tämä vaihe vie ehkä eniten aikaa, noin 10 minuuttia. Ensimmäisillä kerroilla meni toki enemmän aikaa, kun sovellus oli uusi ja oli paljon etsimistä, nykyisin ei: sovellus ehdottaa itse tuotteita, koska useinhan sieltä tilataan aina samoja. Lisäksi sovellus ehdottaa joskus uutuuksiakin.
Koen, että halvemmaksi tulee tilata kotiin ruoat, mieluummin käytän kauppareissuihin varatun ajan perheeni kanssa vaikka kuntoillen. Lisäksi, kun ennen kävin autolla kaupassa, niin tuli käytyä helposti 3-4 kertaa viikossa, nettikaupassa ei niinkään usein.
meillä joskus nettikaupasta tilatessa tuli sellaisia tuotteita, joissa päiväys meni vanhaksi 5 päivässä. olivat sitten laittaneet ja "sorilappu" mukaan: pahoiteltiin kovasti, kun vain 5 päivää aikaa parasta ennen päivään (kyseessä oli joku kermaviili) ja lapun mukana tieto, että laitettiin nämä tuotteet sitten alehinnalla teille ja mukana pari bonustuotetta. En valittanut. kermaviiliä voi käyttää vaikka parasta ennen päivän jälkeen, olisin kaupastakin ostanut sellaiset tuotteet alelapulla muutenkin. Aika usein tulee myös ilmaistuotteita maisteluun, uutuuksia. Viimeksi tuli jotain uutuuspastaa
Liian usein, pitäisi vähentää. Kallista on.
Vierailija kirjoitti:
Liian usein, pitäisi vähentää. Kallista on.
Ja siis tarkoitin take away -ruokia. Ruokakaupoista tilaan viikon ruoat noin kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa, koko viikon ruoat kerralla. Yleensä aina tuotteiden päiväykset riittävät viikon päähän, jos ei, sitten pakkaseen hetkeksi. Tilauksen kokonaishinta pyörii 160-220 e välillä, kuljetus 9,90 e sisältyy.
Sama täällä.
Tilaan kaksi kertaa viikossa. Toimituspäivät yleensä perjantai ja maanantai. Mulla menee keskimääräin 200-250€ viikossa Citymarketin tilauksiin. Tilauksissa on muutakin kuin elintarvikkeita eli pesuaineet, kissanhiekat, erilaisia siivoustarvikkeita tarpeen mukaan jne.
Vierailija kirjoitti:
joskus kellotin kaupassakäyntiin kuluvaa aikaa. ostoslista, pukeutuminen, rahan/kortin mukaanotto, auton kaivaminen lumesta/lämmitykseen laittaminen, kauppakassien tarkistus, matkalla ehkä auton tankkaaminen, auton parkkeeraus. kaupassa kärryjen valinta ja sitten itse tuotteiden kerääminen ja kassalla menevä aika, pakkaaminen, tavaroiden siirto autoon, kärryjen poisvienti, kotimatka, tavaraoiden purkaminen, paikalleen laitto. helposti meni yhteen kaupassakäyntiin 1-2 tuntia, etenkin kun aina sitten tulee tehneeksi kaupassa muitakin kierroksia, vaikka katsoo huvikseen tarjoukset, alelaarit, jotain perusvaatetta jne. Kauppa, jossa asioimme on 8 kilometrin päässä, eli menopaluut 16 kilometriä. oari kertaa on joku ajanut perään , kerran kylkeen, joihin meni aikaa myös.
Kaikenkaikkiaan perheen ruokaostosten tekemiseen menee netissä noin 20 minuuttia. Meillä jokainen perheenjäsen lisää itse ostoslistalle tuotteet, joita on syönyt (eli kuluttanut) kaapista ja sitten jos on erikoistoiveita, niin laittaa ne listalle ja kun toinen vanhempi sitten viimeistelee tilauksen, niin hän tietenkin tarkistaa ja täydentää ostoslistaa + valitsee kotiinkuljetusajan. Tämä vaihe vie ehkä eniten aikaa, noin 10 minuuttia. Ensimmäisillä kerroilla meni toki enemmän aikaa, kun sovellus oli uusi ja oli paljon etsimistä, nykyisin ei: sovellus ehdottaa itse tuotteita, koska useinhan sieltä tilataan aina samoja. Lisäksi sovellus ehdottaa joskus uutuuksiakin.
Koen, että halvemmaksi tulee tilata kotiin ruoat, mieluummin käytän kauppareissuihin varatun ajan perheeni kanssa vaikka kuntoillen. Lisäksi, kun ennen kävin autolla kaupassa, niin tuli käytyä helposti 3-4 kertaa viikossa, nettikaupassa ei niinkään usein.
Ja sama täällä. Todellakin tilaan ja nautin siitä. En joudu käyttämään aikaa kaupassa käyntiin, ehdin vaikka halutessani roikkua vauva-palstalla. Ei omisteta autoa, niin todella näppärää, että joku muu roudaa. Lapset 2 ja 5, molemmat vanhemmat 100% työajalla.
Vierailija kirjoitti:
meillä joskus nettikaupasta tilatessa tuli sellaisia tuotteita, joissa päiväys meni vanhaksi 5 päivässä. olivat sitten laittaneet ja "sorilappu" mukaan: pahoiteltiin kovasti, kun vain 5 päivää aikaa parasta ennen päivään (kyseessä oli joku kermaviili) ja lapun mukana tieto, että laitettiin nämä tuotteet sitten alehinnalla teille ja mukana pari bonustuotetta. En valittanut. kermaviiliä voi käyttää vaikka parasta ennen päivän jälkeen, olisin kaupastakin ostanut sellaiset tuotteet alelapulla muutenkin. Aika usein tulee myös ilmaistuotteita maisteluun, uutuuksia. Viimeksi tuli jotain uutuuspastaa
Kaupassa ei alennuksia saa, jos on viisi päivää parasta ennen -päiväykseen. Ei kaupassakaan kaikkia tuotteita välttämättä ole kahden kuukauden päiväyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valmiita listoja ainakin kuudelle erilaiselle viikolle. Ja niitä vastaavat ostoslistat. Toki ne pitää käydä läpi ja lisätä puutteet, mutta ei siihen varttia kauempaa mitenkään mene. Jos ei nappaa valmiit listat, keksin uuden tai muokkaan vanhaa vähän. Arki pyörii näillä, fiilistely sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin menee paljon vähemmän aikaa, kun tilaan tuotteet netissä kuin kävelisin kaupassa miettien mitä ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valmiita listoja ainakin kuudelle erilaiselle viikolle. Ja niitä vastaavat ostoslistat. Toki ne pitää käydä läpi ja lisätä puutteet, mutta ei siihen varttia kauempaa mitenkään mene. Jos ei nappaa valmiit listat, keksin uuden tai muokkaan vanhaa vähän. Arki pyörii näillä, fiilistely sitten erikseen.
Mulla on tilauksia moneksi viikoksi eteenpäin. Tietyt tuotteet on kaikissa tilauksissa. Sitten lisäilen joko seuraavaan tilaukseen tai johonkin myöhempään tuotteita, joiden havaitsen olevan vähissä. Teen etätöitä, joten selaimessa on aina auki Cittarin sivu ja kun esim aamulla avaan uuden kahvipaketin, pistän jo seuraavaan tilaukseen kahvia. Tai kun laitan tiskit koneeseen ja avaan konetiskiainelaatikon, jos se on noin puolillaan, laitan parin viikon päähän tilaukseen konetiskiainetta. Mulla täydentyy tilaukset siis vähitellen ja tilausta edeltävänä iltana vielä tsekkaan tilauksen läpi ja lisään siihen ne, mitä vielä haluan ostaa.
Huh huh mikä hinta. Täällä kotiinkuljetus 10.90 ja matkaa tulee kaupalta 3.5km.