Mistä asiasta olet muuttanut mielipidettäsi?
Itselleni kävi klassisesti eli muutuin konservatiivisemmaksi iän myötä, monet vassariaatteet ovat jääneet unholaan.
Kommentit (43)
Luotin ennen lähes järkähtämättömästi yhteiskunnan valtarakenteisiin, päättäjiin ja yleisesti kaikkiin julkishallinnollisiin instansseihin.
Nyt n. kymmenen vuotta myöhemmin tuo luottamus ja sitä myöten suhtautuminen julkiseen valtaan ja yhteiskuntaan on rapissut pala palalta.
Olen edelleen sitä mieltä, että Suomessa on oikeasti asiansa osaavia ja hyviä virkamiehiä töissä valtionhallinnossa, esitutkintaviranomaisissa ja muissakin valtiollisissa virastoissa.
Kuitenkin nyt skeptisyysmittarin viisari värähtää todella herkästi verrattain aiempaan suhtautumiseeni, kun miettii mitä tässä välissä on tapahtunut ja paljastunut.
- Pidin ennen Veikkausta korvaamattoman arvokkaana ja hyvää aikaansaavana kotimaisena, vastuullisena palveluntuottajana. Nyt tiedän miten korruptoitunut ja mätä järjestelmä todellisuudessa on kyseessä ja toivoisin tähän muutosta.
- Pidin ennen eduskuntaa ja hallitusta sädehtivänä poliittisen älyn, kompetenssin ja pyyteettömyyden kehtona. (Tiedän, olin naiivi ja sokea). Nyt kuitenkin tiedän miten järkyttäviä pyrkyreitä ja oman edun tavoittelijoita keinolla millä hyvänsä tuonne hakeutuu. Eikä vaaleilla valituista edustajistakaan kyllä lopulta kovin moni älyllään tai poliittisilla kyvyillään loista. Nykyinen hallitus on kai jonkinlainen ideologinen kulminaatiopiste Suomen kansalle ja jos seuraavissa vaaleissa valitaan samalla tavalla, se on tämän maan menoa.
- Yli-Viikarin case sekä jälleen tapetilla oleva Aarnio ovat näyttäneet valtion virkakoneiston nurjan puolen koko kansalle. Pyrkyreitä, perusteettomasti tehtävään valittuja, epärehellisiä ja korruptoituneita henkilöitä löytyy kaikilta hallinnon asteilta ja isojen virastojen ylin johto hyödyntää tilanteen edukseen kun ei ole enää ketään yläpuolella valvomassa toiminnan tarkoituksenmukaisuutta.
Jne. Lista jatkuu maailman tappiin asti, mutta you get the point.
Uskon edelleen, että Suomi on yksi maailman vähiten korruptoituneista maista ja meillä on vielä toistaiseksi täällä jotain ainutlaatuista ja oikeasti hyvää vaalittavaksi jälkipolvillekin. Jos sama paska kuitenkin jatkuu nykyisellään vielä pitkäänkin, edes seuraavan hallituskauden ajan niin aletaan olla jo todella, todella syvällä suossa ja sieltä ei enää tämän kokoinen piskuinen kansa helpolla nouse.
Minut kasvatettiin nipottavassa työläisperheessä uskomaan että homot ja lesbot olivat sairaita, että ainoa oikea uskonto oli ev.lut., että kaikki akateemiset olivat duunarin rahoilla eläviä loisia, että nokkahuilua lukuun ottamatta kaikkien muiden instrumenttien soitto oli rikkaiden harrastus, ei meidän. Joka kesä töihin, kun olin 14, ja ne rahat olivat vaatteisiini ja taskurahoihini koko vuodeksi.
Olen diplomi-insinöörin ekonomivaimo, ja irtaantunut mieheni uskomattoman ihanan perheen avulla ja kautta monista lapsuuteni arvoista. Mitä nyt siisteys ja ahkeruus on jäänyt tavaksi - kiitos siis edes siitä!
Olin 10 vuotta vegaani, nyt olen ollut taas muutaman vuoden sekasyöjä ja välitän enemmän omasta terveydestäni kuin eläinten oikeuksista. Jos joku ihmettelee niin vegaaniset proteiininlähteet (palkokasvit, tofut, vönerit, seitanit mitä näitä nyt on) eivät siis sovi suolistolleni, mutta kana ja kala pitävät suolistoni hyvässä kunnossa.