Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yllättynyt miten hyvät tulot yksinhuoltajana

Vierailija
30.06.2015 |

Lapset mulla vaan joka toinen viikko. Vuokra on kallis, mutta en ota edes mieheltä elareita ja tulot on yli 2000 euroa! :D Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvät tulot. Liiton raha + loput pelkkiä tukia. 

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:49"]

Oon mäkin yllättynyt miten hyvin pärjään yhden lapsen yh-äitinä vaikka olen pienipalkkainen. En ymmärrä miksi puhutaan että yksinhuoltajilla on vaikeaa, kyllä me pärjätään.

Mun palkka on 1850 (1400 käteen), elatusmaksu 200, asumistuki n. 140, lapsilisä yh-korotuksella 144. Kaksion vuokraan ja laskuihin (puhelin, sähkö, netti) menee yht. n. 750€/kk. Eli rahaa ruokaan, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun jää melkein 1150 €. Säästämäänkin pystyy satasen tai pari joka kuukausi. Onneksi ei tarvita autoa/bussikorttia kun asun työpaikan vieressä.

[/quote]

Hienoa! :) Mutta tätä mä oikeasti hain takaa. Mulla jää asumisen jälkeen sama kuin sinulla enkä tee tällä hetkellä edes töitä. Tuilla elää HYVIN versus pieni palkka. Tai vaikka keskituloinenkin. 

-ap-

[/quote]

Mutta edelleenkää tuo sun "hyvätuloisuus" ei riipu siitä oletko yh vai et, vaan siitä miten paljon teet töitä / saat työttömyystukea. 

[/quote]

Pointtina olikin se, että tuet ON Suomessa hyvät. Olen pahoillani (ihan oikeasti) että astuin ammattiyksinhuoltajien varpaille, kun käytin vääriä nimityksiä. 

Vierailija
42/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:51"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:43"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:34"] Ei ne liiton rahatkaan kauaa kestä [/quote] Ei, mutta ei vaikuta tuloihin. Teen sitten osa-aikatöitä, tienaan 300 euroa bruttona niin ettei vaikuta päivärahaan ja kerrytän liiton päiviä. Kyllä, minulla on työpaikka.  Ja mikä tässä on provoa? Vuokra on melkein 800 euroa. Muksut mulla kirjoilla joten asumistukea tulee 550 euroa. Plus muut yksinhuoltajan tuet. Pointtina se, että mulla ei ole ikinä ollut tällaiset tulot avioliitossa. Olen yllättynyt miten hyvin tuilla pärjää.  [/quote]Mitkä ihmeen "plus muut yksinhuoltaja tuet" ?? [/quote]   Anteeksi huono artikulointini. En siis ole aiemmin saanut mitään tukia. Nyt elän pelkillä tuilla (tai no ansiosidonnainen) niin käytin virheellisesti tuota yksinhuoltajien tuki nimitystä :) -ap- [/quote] Vittu mikä vajakki. Googlaapa sana artikulaatio ja sen jälkeen sano netti irti, aivotonta söperrystäsi ei vaan jaksa lukea.

[/quote]

Parempaa kesää sinullekin! :) 

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:11"]..ja sossupummina. On meitäkin yh-äitejä, jotka käymme töissä ja maksamme kaikki menot itse, lukuunottamatta elatusmaksuja isältä ja 50:n korotusta lapsilisään. Veroillamme maksetaan sitten kaikki simpanssit ja sompanssit. Tosi kiva että kaikki yh-äidit niputetaan yhteen, kun meissä on kunnollisiakin, jotka elättävät itse lapsensa ja maksavat veroja. Myöskään idioottisossut eivät tajua ettei meitä voi kiristää kuten vakiasiakkaita. Me emme ole sossusta millään tavalla riippuvaisia, ja että meillä hoidetaan lapset monesti paremmin kuin  ydinperheessä, kun yh:llä on paljon aikaa lapsille, kun miestä ei ole. Nyky-yhteiskunnassa perheet voitaisiin ennemminkin jaotella itsenään toimeentuleviksi ja pummeiksi, ei aikuisten lukumäärän tai sukupuolen mukaan. [/quote] Ethän sinä itse elätä, jos kinuat isältä elareita. Ihan suotta korotat itsesi jalustalle, ihan samaa paskasakkia olet kuin muutkin yhärit. En ymmärrä miksi exän pitää maksaa yhärin omaan käyttöön jääneistä penikoista. Enemmän olisi sinulla aihetta maksaa siemenen luovutuksesta.

[/quote]

Lohduttaako sinua se että isä ei maksanut vuosiin mitään, yhteiskunta maksoi? Nyt ovat saaneet vähän perittyä isältäkin.

Omaan käyttöön? En minä lapsiani mihinkään käytä. Yritän kasvattaa, syöttää ja elättää kunnon ihmisiksi.

Vierailija
44/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin yllättynyt miten hyvin pärjään yhden lapsen yh-äitinä vaikka olen pienipalkkainen. En ymmärrä miksi puhutaan että yksinhuoltajilla on vaikeaa, kyllä me pärjätään.

Mun palkka on 1850 (1400 käteen), elatusmaksu 200, asumistuki n. 140, lapsilisä yh-korotuksella 144. Kaksion vuokraan ja laskuihin (puhelin, sähkö, netti) menee yht. n. 750€/kk. Eli rahaa ruokaan, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun jää melkein 1150 €. Säästämäänkin pystyy satasen tai pari joka kuukausi. Onneksi ei tarvita autoa/bussikorttia kun asun työpaikan vieressä.

[/quote]

Hienoa! :) Mutta tätä mä oikeasti hain takaa. Mulla jää asumisen jälkeen sama kuin sinulla enkä tee tällä hetkellä edes töitä. Tuilla elää HYVIN versus pieni palkka. Tai vaikka keskituloinenkin. 

-ap-

[/quote]Nimenomaan. Mutta eihän tilanne suinkaan kerro siitä, että tuet ovat liian isoja, vaan siitä että SUOMEN PALKKATASO ON PASKAAKIN PASKEMPI! Palkat ovat täällä niin alhaisia, ettei niillä tule toimeen. Sellainen karsii työhalut sekä yksinhuoltajilta että kaikilta muiltakin. Suomessa ei kannata tehdä töitä. Palkat nousuun niin jo vain rupeavat ihmiset töihin!

Vierailija
45/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:53"]

Mitähän tukia yksinhuoltaja saa? Itse olen yksinhuoltaja ja noita tukia ei ole näkynyt kuin se 48 euron korotus lapsilisään. Sekin on kompensaatio eikä mikään lisätulo. 

[/quote]Yksinhuoltaja saa korotettua työttömyyspäivärahaa ja lisäksi monia harkinnanvaraisia tukia sossusta. Esimerkiksi monien jalkapalloilevien ja jääkiekkoilevien lasten, joiden äiti on yksinhuoltaja, kausimaksut tulevat suoraan sosiaalitoimistosta ja ne voi olla suuriakin summia. Joskus jotain 3000 €/lapsi vuodessa. Tiedän kun olen kahdessa lasten joukkueessa rahastohoitajana ja lähes poikkeuksetta maahanmuuttajien  lasten ja suomalaisten yksinhuoltajien lasten maksut tulevat suoraan sossusta pilkulleen silloin kun pitää. Yksinhuoltajilta ei kulu rahaa juuri lainkaan lasten harrastuksiin kun taas ydinperheet maksavat itsensä kipeäksi.

[/quote]

Kannattaa myös muistaa se, että Kelan tuet on eri asia kuin sossun. Sossusta nauraisivat minut pihalle näillä tuloilla. 

-ap-

Vierailija
46/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:53"]Mitähän tukia yksinhuoltaja saa? Itse olen yksinhuoltaja ja noita tukia ei ole näkynyt kuin se 48 euron korotus lapsilisään. Sekin on kompensaatio eikä mikään lisätulo. 
[/quote]
Ei vittu... Kompensaatio? Sulla ilmeisesti on palkkatuloja, hyvä. Jos ei olisi, niin yhteiskunta suorittaisi tuota kompensaatiota vähän enemmänkin.

Vierailija
47/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:37"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Mutta edelleenkää tuo sun "hyvätuloisuus" ei riipu siitä oletko yh vai et, vaan siitä miten paljon teet töitä / saat työttömyystukea. 

[/quote]

Pointtina olikin se, että tuet ON Suomessa hyvät. Olen pahoillani (ihan oikeasti) että astuin ammattiyksinhuoltajien varpaille, kun käytin vääriä nimityksiä. 

[/quote]

Ai tää oli sulle joku uusi juttu, että Suomessa voi myös aivan hyvin olla vaan ja elellä tukien varassa? Etenkin riittävän pienituloisillehan on jopa kannattavampaa elellä tuilla kuin palkalla.

Vierailija
48/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:11"]

..ja sossupummina. On meitäkin yh-äitejä, jotka käymme töissä ja maksamme kaikki menot itse, lukuunottamatta elatusmaksuja isältä ja 50:n korotusta lapsilisään. Veroillamme maksetaan sitten kaikki simpanssit ja sompanssit. Tosi kiva että kaikki yh-äidit niputetaan yhteen, kun meissä on kunnollisiakin, jotka elättävät itse lapsensa ja maksavat veroja. Myöskään idioottisossut eivät tajua ettei meitä voi kiristää kuten vakiasiakkaita. Me emme ole sossusta millään tavalla riippuvaisia, ja että meillä hoidetaan lapset monesti paremmin kuin  ydinperheessä, kun yh:llä on paljon aikaa lapsille, kun miestä ei ole. Nyky-yhteiskunnassa perheet voitaisiin ennemminkin jaotella itsenään toimeentuleviksi ja pummeiksi, ei aikuisten lukumäärän tai sukupuolen mukaan.

[/quote]

Lisään vielä, että luojan kiitos mulla on lapsilla aivan mahtava isä, joka ottaa lapsensa joka toinen viikko ja tämä oli meille itsestäänselvyys :)

-ap-

[/quote]

Eli et ole edes yksinhuoltaja oikeasti.

Vierailija
49/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:39"]

Lohduttaako sinua se että isä ei maksanut vuosiin mitään, yhteiskunta maksoi? Nyt ovat saaneet vähän perittyä isältäkin.

Omaan käyttöön? En minä lapsiani mihinkään käytä. Yritän kasvattaa, syöttää ja elättää kunnon ihmisiksi.

[/quote]

Mä ihan oikeasti kerta toisensa jälkeen jaksan ihmetellä, että miksi ihmiset lisääntyy kaiken maailman ihmispaskojen kanssa. Ja sitten vielä nostetaan itsensä jalustalle. Kiitos ja anteeksi!

-ap-

Vierailija
50/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:53"]

Mitähän tukia yksinhuoltaja saa? Itse olen yksinhuoltaja ja noita tukia ei ole näkynyt kuin se 48 euron korotus lapsilisään. Sekin on kompensaatio eikä mikään lisätulo. 

[/quote]Yksinhuoltaja saa korotettua työttömyyspäivärahaa ja lisäksi monia harkinnanvaraisia tukia sossusta. Esimerkiksi monien jalkapalloilevien ja jääkiekkoilevien lasten, joiden äiti on yksinhuoltaja, kausimaksut tulevat suoraan sosiaalitoimistosta ja ne voi olla suuriakin summia. Joskus jotain 3000 €/lapsi vuodessa. Tiedän kun olen kahdessa lasten joukkueessa rahastohoitajana ja lähes poikkeuksetta maahanmuuttajien  lasten ja suomalaisten yksinhuoltajien lasten maksut tulevat suoraan sossusta pilkulleen silloin kun pitää. Yksinhuoltajilta ei kulu rahaa juuri lainkaan lasten harrastuksiin kun taas ydinperheet maksavat itsensä kipeäksi.

[/quote]

Kyllä mulla on kulunut ihan perkeleesti. T. Työssäkäyvä Yh, ehkä ei sit sais käydä töissä?

Vierailija
51/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä ihan oikeasti kerta toisensa jälkeen jaksan ihmetellä, että miksi ihmiset lisääntyy kaiken maailman ihmispaskojen kanssa. Ja sitten vielä nostetaan itsensä jalustalle. Kiitos ja anteeksi!

-ap-

Vierailija
52/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:11"]

..ja sossupummina. On meitäkin yh-äitejä, jotka käymme töissä ja maksamme kaikki menot itse, lukuunottamatta elatusmaksuja isältä ja 50:n korotusta lapsilisään. Veroillamme maksetaan sitten kaikki simpanssit ja sompanssit. Tosi kiva että kaikki yh-äidit niputetaan yhteen, kun meissä on kunnollisiakin, jotka elättävät itse lapsensa ja maksavat veroja. Myöskään idioottisossut eivät tajua ettei meitä voi kiristää kuten vakiasiakkaita. Me emme ole sossusta millään tavalla riippuvaisia, ja että meillä hoidetaan lapset monesti paremmin kuin  ydinperheessä, kun yh:llä on paljon aikaa lapsille, kun miestä ei ole. Nyky-yhteiskunnassa perheet voitaisiin ennemminkin jaotella itsenään toimeentuleviksi ja pummeiksi, ei aikuisten lukumäärän tai sukupuolen mukaan.

[/quote]

Lisään vielä, että luojan kiitos mulla on lapsilla aivan mahtava isä, joka ottaa lapsensa joka toinen viikko ja tämä oli meille itsestäänselvyys :)

-ap-

[/quote]

Eli et ole edes yksinhuoltaja oikeasti.

[/quote]

Yhteishuoltajuus, mutta minä saan yksinhuoltajan tuet. Sehän mulla tässä oli pointtina. Raha, raha :)

Vierailija
53/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:42"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Mutta sinä oletkin ylväs pummi. Tulee vähän kunniakansalaiset mieleen...

Vierailija
54/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaa yksinhuoltajan lapsen "tuloista" kun he saivat omaan käyttöönsä täytettyään 15v. Isän ja äidin osuuden elatuksesta, lapsilisät ja oman palkkansa niin sinä olet heihin rinnastettuna KÖYHÄ!!! "Vuokrakaan" ei ole korkea, kun asumiskustannukse jaetaan kolmella! :D Tuossa kun jatkavat menojen suhteuttamista tuloihin ja säästämistä niin heillä on hyvät eväät itsenäisyyteen. 

Vierailija
55/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:17"]

Toiset kykenevät loisimaan, itse häpeäisin silmät päästäni tilassasi. Ihmeellinen järjestely teillä, mies luopui huoltajuudesta, mutta pitää lapsia joka toinen viikko? Yleensä kun päädytään yhteishuoltajuuteen, vaikka lapset ovat isällään vain joka toinen viikko. Kävi kyllä mielessä, ettet reppana edes ymmärrä, mitä kirjoitat, eiköhän teillä kuitenkin ole yhteishuoltajuus. En minä ainakaan noin vajaan emännän antaisi yksin päättää lasteni asioista.

[/quote]

Anteeksi tosiaan. Olen elänyt ydinperheessä, joten nämä yksinhuoltaja-asiat ovat tosiaan vielä vieraita minulle :) Paperilla olen yksinhuoltaja ja saan tuet, mutta käytännössä meillä on yhteishuoltajuus. Kun nyt satuin lisääntymään hyvän miehen kanssa joka haluaa olla lastensa kanssa :) Ja aivan vapaasti saat hävetä :) Olen elättänyt aina itseni ja maksanut tunnollisesti asuntolainaa. En tässäkään tilanteessa koe sen huonompi olevan kuin ennenkään :) Ja vaikka olisin kokopäivätyössä, saisin asumistukea :) 

-ap- 
[/quote]
Sinulla on joko yksin- tai yhteishuoltajuus, ei paperille kirjoiteta mitään höpöjuttuja. Yhteishuoltajuudessakin toinen on aina lähivanhempi ja tuet maksetaan sille. Lapsuuden ydinperhettä on turha vetää tähän, ei lapsen tarvitse huolehtia aikuisten asioista. Sinun vanhempana pitäisi kuitenkin tietää vaikka unissasi, mitä omien lastesi osalta on päätetty. Joku olet tyhmä kuin saapas tai provo, toivon jälkimmäistä, sillä noin tyhmä ei kykene huolehtimaan kunnialla edes akvaariokalasta.

Vierailija
56/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voitais maksetuista veroista katsoa, kenestä on Suomen kansalaiseksi, ja kenestä ei.

Vierailija
57/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:42"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Mutta sinä oletkin ylväs pummi. Tulee vähän kunniakansalaiset mieleen...

[/quote]

Mä en ole nostanutkaan itseäni jalustalle :) Olen vaan hemmetin kiitollinen että osasin aikanaan valita hyvän isän lapsille. Ja väitän, että muksut on siitä paljon onnellisempia ja kiitollisempia, vaikka heidän äitinsä tukia nostaakin. Ja ihan vielä itse "tienattua" liiton rahaa ;) 

Vierailija
58/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:17"] Toiset kykenevät loisimaan, itse häpeäisin silmät päästäni tilassasi. Ihmeellinen järjestely teillä, mies luopui huoltajuudesta, mutta pitää lapsia joka toinen viikko? Yleensä kun päädytään yhteishuoltajuuteen, vaikka lapset ovat isällään vain joka toinen viikko. Kävi kyllä mielessä, ettet reppana edes ymmärrä, mitä kirjoitat, eiköhän teillä kuitenkin ole yhteishuoltajuus. En minä ainakaan noin vajaan emännän antaisi yksin päättää lasteni asioista. [/quote] Anteeksi tosiaan. Olen elänyt ydinperheessä, joten nämä yksinhuoltaja-asiat ovat tosiaan vielä vieraita minulle :) Paperilla olen yksinhuoltaja ja saan tuet, mutta käytännössä meillä on yhteishuoltajuus. Kun nyt satuin lisääntymään hyvän miehen kanssa joka haluaa olla lastensa kanssa :) Ja aivan vapaasti saat hävetä :) Olen elättänyt aina itseni ja maksanut tunnollisesti asuntolainaa. En tässäkään tilanteessa koe sen huonompi olevan kuin ennenkään :) Ja vaikka olisin kokopäivätyössä, saisin asumistukea :)  -ap-  [/quote] Sinulla on joko yksin- tai yhteishuoltajuus, ei paperille kirjoiteta mitään höpöjuttuja. Yhteishuoltajuudessakin toinen on aina lähivanhempi ja tuet maksetaan sille. Lapsuuden ydinperhettä on turha vetää tähän, ei lapsen tarvitse huolehtia aikuisten asioista. Sinun vanhempana pitäisi kuitenkin tietää vaikka unissasi, mitä omien lastesi osalta on päätetty. Joku olet tyhmä kuin saapas tai provo, toivon jälkimmäistä, sillä noin tyhmä ei kykene huolehtimaan kunnialla edes akvaariokalasta.

[/quote]

Ihan tarkoitin tätä minun tilannetta :) Lapset saaneet elää ydinperheessä jne. Siksi kaikki onkin vierasta. Ymmärrän, että niiden korviin kuulostaa tyhmältä, jotka aina eläneet yksinhuoltajina ja tuilla :) Itse asiassa en muista ulkoa sitäkään, että saanko Kelasta elatusapua vai tukea. Apua, mikä dille :D 

-ap-

Vierailija
59/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:39"]

Ettekö te nyt v..u tajua,et tää sama akka tekee näitä "tienaan näin paljon pelkkiä tukia". Sama porvariakka kirjottelee näitä alotuksia ja porukka vastaa jokaseen.

[/quote]

Heh, olin ilman nettiä monta kuukautta että ei nyt oikein osunut. :)

-ap-

[/quote]

ei tainnut olla varaa vai? :-D

Vierailija
60/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:37"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai tää oli sulle joku uusi juttu, että Suomessa voi myös aivan hyvin olla vaan ja elellä tukien varassa? Etenkin riittävän pienituloisillehan on jopa kannattavampaa elellä tuilla kuin palkalla.

[/quote]

Itse asiassa kyllä. Olen yllättynyt asumistuen määrästä. Lisäksi täydellisenä yllätyksenä tuli se, että vuoroviikkojärjestelyssäkin Kela maksaa elareita. Katsos, kun toisin kuin ihmiset olettaa, en ole mikään elämätapaloinen-sossupummi, joten yllätyksenä tuli että elämä voi ihan oikeasti olla näin helppoa taloudellisesti. 

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän