Jos olisi pakko ottaa taiteilijamies, niin minkä näistä ottaisit?
Kommentit (41)
Viehtymys muusikoihin, itsekin ammattilainen toisen taiteen alta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Nyt ei kyllä pysty tekeen valintaa. Luulen, että parinvalinnassa tuo ammatti on kutakuinkin viimeisiä asioita, joilla on merkitystä. Kun nyt joku ammatti olis. No, ehkä tanssijan voisin jättää valitsematta sillä perusteella, että itselläni on kaksi (joskus tuntuu, että enemmänkin) vasenta jalkaa, joten epäsuhta olisi ehkä vähän turhan voimakas. Tuntisin itseni surkimukseksi ja tanssija todennäköisesti häpeäisi silmät päästään. Muuten ei mitään väliä.
No ei ne ammattitanssijat välttämättä mitääm lavatansseja halua. Bonuksena hyvä keho ja kehonhallinta. Huono puoli on varhainen alan vaihto - baletissa kohta neljänkympin jälkeem tulee potkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEI EN MISSÄÄN NIMESSÄ TAITELIJAA; EN LUOTA ENÄÄ IKINÄ.
He ovat Kaikki Epäluotettavia, itse rakkaita, alkoholisteja ( jos ei holisti niin juovat litra kaupalla viinaa!)
ken ties narkkareitakin.
Naisten miehiä ( ei riitä yksi).Kokemusta on .
Että SE siitä sitten!
Tavallinen ammattilainen käy ei mikään Taitelija mies enää Riitti.
🦵 Potkut perustaan vain ihan tarpeeksi oon Saanu.myös hänen kavereistaan.
En ollu kihlois enkä naimisis seurustelin Taitelija miehen kanssa oli petturi, naisten mies ja joi paljon alkoholia ."( jos ei holisti niin juovat litra kaupalla viinaa!)"
Mikä on ei-holisti, joka juo litrakaupalla viinaa?
Alkoholisti on riippuvainen. On olemassa ihmisiä, jotka eivät ole riippuvaisia, mutta juovat silti paljon. Toki todennäköistä on, että ennen pitkää heistäkin tulee riippuvaisia, mutta siihen voi mennä muutamakin vuosi.
Tiedän, koska olin itse tuollainen noin kymmenen vuotta sitten. Join todella paljon. Mutta sitten se loppui kåytännössä itsestään.
Monesti itserakkaita ja haluavat vaan tuoda esille omaa erinomaisuuttaan. Tuurilla saattavat saada apurahan ja sen turvin pari vuotta piirrellä jotain lerssin kuvia tai laulaa hoilottaa. Perhettä eivät saa elätettyä.
Itse hyväksyn vain järkevän miehen, mieluiten loogisesti ajattelevan tibloomi-insinöörin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijoiden on hyvä seurustella keskenään.
Yksin työskentelevä voi ihan hyvin tehdä 8-16 päivää.
Hmmm. Tarkoitatko että taidetta voi tehdä virastoaikoina?
Voi ja se on hyväksi lopputulosta ajatellen. Inspiraation odottelijat eivät tule menestymään. Eräs Hollywoodissa työskentelevä elokuvasäveltäjä sanoi, että silloinkin kun ei ole keikkaa, niin hän kehittää taitojaan 8 tuntia päivässä.
Itsellä työhuone ajaa saman asian, on kuin menisi töihin ja tulee tehtyä hommia. Klo. 8 en ole koskaan ollut paikalla, paitsi silloin kun on tehty hommia kellon ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija on todennäköisesti älykäs ja herkkävaistoinen joten sellainen kiitos.
Mutta pitääkö kotona olla hissukseen, kun kirjailija keskittyy työhönsä. Voisi alkaa rasittaa pitemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ja se on hyväksi lopputulosta ajatellen. Inspiraation odottelijat eivät tule menestymään. Eräs Hollywoodissa työskentelevä elokuvasäveltäjä sanoi, että silloinkin kun ei ole keikkaa, niin hän kehittää taitojaan 8 tuntia päivässä.
Kuka Hollywood elokuvasäveltäjä tekee keikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikalla tarkoitin toimeksiantoa. Ehkä huono sanavalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne kaikki. Nehän siis saa duunin aina elokuva kerrallaan. Eivät ole missään vakiduunissa studiolla.
Mieheni on muusikko, äänestin sitä. Enimmäkseen opettaa soittamista ja säveltää, joskus esiintyykin ja levyttää. Ei olisi nuo muutkaan pahoja, mutta eniten riippuu ihmisestä tietenkin.
Kirjailijan, Miika Nousiaisen ehdottomasti.
Pidän verbaalisesti lahjakaista miehistä, joiden kanssa voi keskustella aiheesta kuin aiheesta, välillä pilkkuja viilatenkin. Joten kirjailijan valitsisin noista vaihtoehdoista. (Huvittavaa kyllä, oma mieheni on matemaatikko.)
Kirjailija oli noista eniten introvertti todennäköisesti eli sitten se.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija oli noista eniten introvertti todennäköisesti eli sitten se.
Moni esiintyjähän on juuri esiintymiakammoinen ja introvertti, mutta esiintyminen on sellaista omanlaista itsensäylittämistä, mistä se palkitsevuuskin tulee.
Arkkitehti tai muotoilija olisi hyvä. Klassisen musiikin muusikkokin ehkä kävisi, itselläni on klassisen musiikin taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ex soitti sähkökitaraa ja oli keikoilla.
Olin aika yksinäinen viikonloppuisin, herralla seuraa oli ilman minuakin. Yksi seuralainen laittoi viestiä ja erohan siitä tuli.
Eikö mies ja nainen voi olla kavereita keskenään ja pitää yhteyttä?
Ei kumppanin ammatti vaikuta suhteen onnistumiseen. Kumppanin ajankäyttöön se tietysti vaikuttaa. Näyttelijän päivä on normaalisti kaksiosainen, hankalaa lastenhoidon kannalta. Muusikko kaipaa kotona hiljaisuutta, oman kokemukseni mukaan ei radio tai televisio saa olla kotona päällä. Kuvataiteilijan maalit haisevat, jos työskentelee kotona.
Kahden kirjailijan kanssa olen seurustellut, toisen kanssa 6 vuotta. Molemmat suhteet kaatuivat meisten uskottomuuteen, mutta tuskin se ammatista johtui.
Eli lyhyesti: ammatin perusteella en osaa valita mutta ruksasin kirjailijan.
Kirjailija, koska harrastan itse kirjoittamista, se yhdistäisi meitä ja saisin häneltä varmasti vinkkejä yms. Huono puoli toki voisi olla se että tulisin kateelliseksi, jos hän saa kustannussopimuksia ja minä en. :D Tosin jos hän olisi julkaissut kirjailija jo tavatessamme, en varmaan niin vertailisi.
Ei noissa muissakaan vikaa ole, riippuu ihan ihmisestä ja menestyksen asteesta. Jos muusikko tai näyttelijä on erittäin menestynyt, varjopuolena tulee kuuluisuus enkä tiedä miten jaksaisin julkkiksen kanssa seurustelua. Noissa huono puoli myös reissutyöt. Ohjaajakin on paljon pois kotoa, jos ohjaa elokuviaan jossain huitsinnevadassa. Jokin paikallisen teatterin ohjaaja tai näyttelijä taas ei näiltä osin niin haittaisi. Kuvataiteilija ok, jos hänellä on erillinen työskentelytila eikä meidän asunto näytä joltain taidegallerialta ja siellä ole sikin sokin kaikenlaisia maaleja yms. joka puolella.
Tanssijassa huono puoli toi jonka joku mainitsi - varmaan toivoisi etten olisi sohvaperuna, mutta olen.
Kaikki muut kävisi paitsi tanssija. Mulla on ongelmia feminiinisten miesten suhteen ja jokainen tanssija on naisellinen, vaikka olis kuinka muskelihetero. Ne on ne liikkeet, jotka sen tekee. Kirjailijan ottaisin kaikista mieluiten ja muusikot on kyllä melko retkuja yleensä, mut ihan ok. Kuvataiteilijat on useimmiten hyvin outoja, mut jospa se ois muuten mukava.