Onko työssäkäynti todella niin hienoa ja mukavaa?
Onko palkka muka kaiken sen vaivan väärti?
ihan mielenkiinnosta, kun en oo ollut töissä koskaan.
t pitkäaikaistyötön-93
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
On se hienoa koska raha vapauttaa, voit tehdä mitä haluat ilman että työkkäri tai kela kyttää. Saat tyydytystä päivästäsi.
Muuten voisi tehdä mitä haluaa mutta kun joutuu tekemään työtä ja olla tavoiteltavissa koko ajan. Työttömät ovat siinä mielessä rikkaita että heillä on aikaa toisin kuin meillä työssäkäyvillä
Ei ole yhtään kivaa, mutta haluan saada palkkaa enkä elää kituuttaa tukiaisilla.
En tästä nauti, mutta pakko töitä on tehdä. 22 vuotta vielä. Ellei tule lottovoittoa.
Tekisin mielellään 3pv/vk töitä. Pärjäisin silläkin palkalla, tosin ei jäisi paljoa säästöön. Harrastuksista voisi tulla toinen työ jos vapaata olisi enemmän. Tähtään eläkkeelle jo 50 vuotiaana, eläisin silloin omilla säästöillä ja asumistuella, ehkä ilmoittautuisin työttömäksi silloin tällöin ja ottaisin karensseja eläkeikään asti, jos nyt en sairauden johdosta pääse/joudu sairaseläkkeelle muutaman vuoden päästä.
On, just eilen miehen kanssa yritettiin pähkäillä minkä mallinen uusi Merceeds ostetaan ja millä varusteilla. En vaihtaisi työttömänä makaamiseen.
Kuolisin häpeästä jos muut joutuisivat elättämään minua ja perhettäni.
Olen työn puitteissa saanut nähdä sellaisia paikkoja ja tutustunut niin laajasti erilaisiin ihmisiin, ettei sellainen olisi ilman työtäni ollut mitenkään mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:31"]Ei se todellakaan ole aina ihanaa ja mukavaa, mutta sitä toistakin vaihtoehtoa kokeilleena on pakko todeta, on se helvetin paljon mukavampaa kuin olla työttömänä ja saada työttömyystukea. Työ antaa sen tärkeimmän,eli rahan,lisäksi paljon muutakin. Elämänrytmiä, sosiaalisia kontakteja, mahdollisuuden kehittää itseään ja kokea onnistumisia, oppia tulemaan toimeen sellaistenkin ihmisten kanssa, jonkalaisia ei omassa lähipiirissä ole ym. [/quote] No onneksi mulle ei oo se raha tärkeintä vaan mies ja lapsi. ap
[/quote]
Miten nämä poissulkee toisensa? Jos saa työstä rahaa, ei pidä tärkeimpänä perhettään? Melkeinpä väitän että toisinpäin, perheestään välittävä huolehtii myös perheensä elannosta.