Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työssäkäynti todella niin hienoa ja mukavaa?

Vierailija
29.06.2015 |

Onko palkka muka kaiken sen vaivan väärti?
ihan mielenkiinnosta, kun en oo ollut töissä koskaan.
t pitkäaikaistyötön-93

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kävis töissä ellei sieltä sais rahaa. Ei se nyt niin mahtavaa siis ole.

Vierailija
2/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mahtavaa ole. Mutta:

Mies on kolmatta vuotta työttömänä, ja kun katson sen elämää, en ole yhtään kateellinen. Pienet piirit ja mitä enemmän aikaa sen vähemmän saa aikaan. Aluksi olin helvetin kateellinen miehelle, kun se sain jäädä aina kotiin. Nykyään en.

Itse saan onneksi käydä työssä. Tunnen, että minusta on siellä hyötyä, aivot saa ajateltavaa, sosiaalinen piiri työn kautta on aika jees, palkka on tosin suurin motivaattori, ilman sitä meidän talous menisi konkurssiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Työt jatkuu syyskuussa ja ootan sitä innolla

Vierailija
4/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän työssäkäynti koskaan mukavaa tai ihanaa ole, sitä mainostetaan ihan turhaan.

Vierailija
5/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:17"]Kukaan ei kävis töissä ellei sieltä sais rahaa. Ei se nyt niin mahtavaa siis ole.
[/quote]

Näin[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:22"]Ei se mahtavaa ole. Mutta:

Mies on kolmatta vuotta työttömänä, ja kun katson sen elämää, en ole yhtään kateellinen. Pienet piirit ja mitä enemmän aikaa sen vähemmän saa aikaan. Aluksi olin helvetin kateellinen miehelle, kun se sain jäädä aina kotiin. Nykyään en.

Itse saan onneksi käydä työssä. Tunnen, että minusta on siellä hyötyä, aivot saa ajateltavaa, sosiaalinen piiri työn kautta on aika jees, palkka on tosin suurin motivaattori, ilman sitä meidän talous menisi konkurssiin.
[/quote]

Hyvä vastaus.

Vierailija
6/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää.

Kuitenkin joka 15. päivä tuleva 4318€ tilille on ikävän arvoinen.

Vierailija
7/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:25"]En tykkää.

[/quote]

Kiva! Mitä töitä teet?

Vierailija
8/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn työssä voin olla tyytyväinen ja ylpeä kun elätän itse itseni, enkä ole kenenkään armoilla: yhteiskunnan tai jonkun muun. Voin matkustella ja tehdä hankintoja. Saan sosiaalisia suhteita ja henkistä tyydytystä kun saavutan asioita. Riittävästi syitä?

Vierailija
9/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa koska raha vapauttaa, voit tehdä mitä haluat ilman että työkkäri tai kela kyttää. Saat tyydytystä päivästäsi.

Vierailija
10/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:25"]En tykkää.

[/quote]

Kiva! Mitä töitä teet?
[/quote]

Olisiko se suomennettuna "palvelupäällikkö", vähän vaikea kun on kuitenkin jenkkifirma missä töissä niin suomentaa.

Vierailija
11/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on typerä eikä sitä tekisi kukaan ellei siitä saisi palkkaa. Itse lopetin ansiotöiden tekemisen heti kun sain isohkon perinnön ja pääomatuloja alkoi tulla niin paljon, että niillä pystyy hankkimaan hyvän elintason.

Vierailija
12/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se todellakaan ole aina ihanaa ja mukavaa, mutta sitä toistakin vaihtoehtoa kokeilleena on pakko todeta, on se helvetin paljon mukavampaa kuin olla työttömänä ja saada työttömyystukea.

Työ antaa sen tärkeimmän,eli rahan,lisäksi paljon muutakin. Elämänrytmiä, sosiaalisia kontakteja, mahdollisuuden kehittää itseään ja kokea onnistumisia, oppia tulemaan toimeen sellaistenkin ihmisten kanssa, jonkalaisia ei omassa lähipiirissä ole ym.

Vierailija
13/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssäkäynti välttämättä ole mitenkään hienoa. Se on itseasiassa todella stressaavaa siihen nähden, että olisi pelkästään kotona. Työssäkäyvälle moni asia on kuitenkin mahdollista. Voi matkustella vapaammin, hankkia kivoja asioita, ostaa auton. Sossun kautta voi periaatteessa saavuttaa aivan samat asiat, mutta se on helvetinmoista suplimista. Pitää tasan tarkkaan tietää, minä päivänä siirtää rahat ja millekin tilille, jotta tukia ei evätä jne.

Vierailija
14/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on/ oli! Ja sitäkin oppi arvostamaan vasta, kun menetti työkyvyn. Kateellinen heille jotka kykenevät työskentelemään.

Vierailija
15/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri 10kk töitä määräaikaisella sopimuksella, ja olen aivan sanoinkuvaamattoman onnellinen kun saan jäädä työttömäksi. 

Töissä olo oli jatkuvaa miettimistä miten selviän rahallisesti. Bensaa meni hurjasti, samoin ruokaan rahaa. Auto meni kerran rikki ja jouduin ottamaan sairaslomaa (luojan kiitos mies osaa korjata). Monesti oli tosi kova nälkä töissä ja kävin vessassa oksentamassa sen takia. Joka aamu stressasi ja pelotti, yöt meni myös joskus valvoessa kun mietin miten selviän. Pelotti, että sekoan.

Vierailija
16/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:27"]Kun käyn työssä voin olla tyytyväinen ja ylpeä kun elätän itse itseni, enkä ole kenenkään armoilla: yhteiskunnan tai jonkun muun. Voin matkustella ja tehdä hankintoja. Saan sosiaalisia suhteita ja henkistä tyydytystä kun saavutan asioita. Riittävästi syitä?
[/quote]

Kyllä mäkin kävisin töissä jos ois ja jos kykenisin työ elämään

Vierailija
17/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kivaa mennä aamuisin töihin. Eihän jokainen päivä todellakaan mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta neljän kotiäitivuoden jälkeen nautin työhöni liittyvästä vastuusta ja luottamuksesta, joka minulle on työssäni suotu. Työssäni saan ihmiskontakteja, koen sosiaalista arvostusta ja olen osa yhteisöä.

Palkka ei ole henkeäsalpaava, mutta kun se rapsahtaa tililleni tunnen ansainneeni sen. Sama tunne minulla oli jo 17-vuotiaana saadessani ensimmäisen kesätyöpalkkani, raha oli arvokkaampaa, koska olin joutunut tekemään työtä sen eteen. Asiaa voisi tavallaan verrata siihen, että saisi kokeesta kympin lunttaamalla, arvosana on sama, mutta tunne aivan eri kuin lukemalla saadusta kiitettävästä.

Kotona ollessani koin toki olevani tärkeä lapsilleni, mutta en tuntenut olevani toimiva osa yhteiskuntaa. Lyhyitä pätkiä lukuuunottamatta en ole koskaan ollut työttömänä ja olen ottanut vastaan sellaisiakin töitä, jotka eivät ole tuntuneet kovin mielekkäiltä, koska pidän itse työntekoa arvokkaana. Puhelinmyyjänäkin olin yhden talven opintojen aikana. Ei se kivaa ollut, mutta luonne ei antanut periksi mennä hattu kourassa pyytämään rahaa mistään ja ouhelintyö oli ainoa opiskelijan aikatauluihin sopiva työ, jonka löysin. Loppujen lopuksi siinäkin työssä koin onnistumisen hetkiä ja sain kavereita. Lähdin kyllä heti, kun sain muuta työtä.

Jos eii koskaa koe tyydytystä työssään, kannattaa pohtia omaa asennetta tai työpaikan vaihtoa. 

Vierailija
18/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:31"]Ei se todellakaan ole aina ihanaa ja mukavaa, mutta sitä toistakin vaihtoehtoa kokeilleena on pakko todeta, on se helvetin paljon mukavampaa kuin olla työttömänä ja saada työttömyystukea.

Työ antaa sen tärkeimmän,eli rahan,lisäksi paljon muutakin. Elämänrytmiä, sosiaalisia kontakteja, mahdollisuuden kehittää itseään ja kokea onnistumisia, oppia tulemaan toimeen sellaistenkin ihmisten kanssa, jonkalaisia ei omassa lähipiirissä ole ym.
[/quote]

No onneksi mulle ei oo se raha tärkeintä vaan mies ja lapsi.
ap

Vierailija
19/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"]Ei työssäkäynti välttämättä ole mitenkään hienoa. Se on itseasiassa todella stressaavaa siihen nähden, että olisi pelkästään kotona. Työssäkäyvälle moni asia on kuitenkin mahdollista. Voi matkustella vapaammin, hankkia kivoja asioita, ostaa auton. Sossun kautta voi periaatteessa saavuttaa aivan samat asiat, mutta se on helvetinmoista suplimista. Pitää tasan tarkkaan tietää, minä päivänä siirtää rahat ja millekin tilille, jotta tukia ei evätä jne.
[/quote]

Ei mulla oo mitenkään mahdollisuutta esim ajaa ajokorttia tai ylläpitää autoa jos jonkun koslan saisinkin ostettua.

Vierailija
20/27 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:32"]Ei työssäkäynti välttämättä ole mitenkään hienoa. Se on itseasiassa todella stressaavaa siihen nähden, että olisi pelkästään kotona. Työssäkäyvälle moni asia on kuitenkin mahdollista. Voi matkustella vapaammin, hankkia kivoja asioita, ostaa auton. Sossun kautta voi periaatteessa saavuttaa aivan samat asiat, mutta se on helvetinmoista suplimista. Pitää tasan tarkkaan tietää, minä päivänä siirtää rahat ja millekin tilille, jotta tukia ei evätä jne.
[/quote]

Ei mulla oo mitenkään mahdollisuutta esim ajaa ajokorttia tai ylläpitää autoa jos jonkun koslan saisinkin ostettua.
[/quote]

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän