oletko käyttänyt sossurahoja/tyött.tukea johonkin joka raivostuttaisi...
työssäkäyviä veronmaksajia? Mä alotan. Olen ostanut tuilla mm. yli 100 euroa maksavan lompakon ja ulkomaanmatkan. Nämähän eivät ole välttämättömyyksiä, joten töissäkäyvä kansa saattaisi pahastua tuhlauksestani. Laitetaan lisää vettä myllyyn. Kerro syntisen absurdit tuhlauksesi.
Kommentit (92)
Mieheni on työtön, ja työttömyystuesta on maksettu vauvan vaatteet, ruuat, lelut ja vaipat- tämä varmaan raivostuttaa kun ei työttömällä saisi lapsia olla, olisi pitänyt olla kristallipallo ja tietää tilanne etukäteen. Lisäksi ostimme halvat lentoliput sukuloimaan, mutta tämä kai kustannettiin opintolainalla, ilman sitä jäisimme miinukselle kuukausittain. Henkilökohtaisesti minulle on se ja sama mihin työtön rahansa pistää, jos sama summa annetaan kaikille, eikä niin, että sossu tulee hätiin.
Toimeentulotuen perusosan saa käyttää mihin haluaa, mutta tuhlailu on tietysti vain itseltä sitten pois.
Sosiaalityöntekijänä luen päivittäin toimeentulotukiasiakkaiden tiliotteita, ja kyllä suurimmalla osalla on siellä alkoa ja kaikenlaisia pubeja mutta ei ne mua kiinnosta. Lähinnä kiinnostaa ainoastaan se, että otteella näkyt vuokranmaksu, ei ole mitäön epäilyttäviä tilisiirtoja/tilillepanoja jne. Oikeasti, mulle on ihan sama onko kaikki rahat menneet Alkoon tai laivalle tai Henkkamaukkaan, mutta lisää rahaa (täydentävää toimeentulotukea) on tuollaisten "menojen" takia lisää tulla pyytämään :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:50"]
Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen.
Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu".
[/quote]
Kannattaa elää tänään. Sitähän voi vaikka huomenna kuolla :D
Käynyt festareilla ja shopannut. Siis saan niin olemattoman summan rahaa kuukaudessa, että ei pitäisi ärsyttää.
Mikäpä siinä jos kehtaa sossun rahoilla elvistellä;) Minulle on opetettu että ne tienataan! Hävetkää
Jaa-a, vaikea sanoa mitä on kenenkin tuloilla maksettu, kun meillä on yhteiset rahat. Työmarkkinatuki ei riitä edes omiin elinkustannuksiini, saati että pystyisin maksamaan asuntolainaa tai lapsen menoja. Mutta en ole myöskään ihan kokonaan lakannut elämästä sen vuoksi, että olen työtön. Ja kun perhe tekee reissuja ulkomaille, en todellakaan jää kotiin käkkimään vaan matkustan perheeni kanssa.
Lauantaina tulin One Directionin konsertista taksilla kotiin. Olikohan se syntistä tuhlausta? Annoin kuskille jopa vitosen tippiä :-D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:55"]
Jaa-a, vaikea sanoa mitä on kenenkin tuloilla maksettu, kun meillä on yhteiset rahat. Työmarkkinatuki ei riitä edes omiin elinkustannuksiini, saati että pystyisin maksamaan asuntolainaa tai lapsen menoja. Mutta en ole myöskään ihan kokonaan lakannut elämästä sen vuoksi, että olen työtön. Ja kun perhe tekee reissuja ulkomaille, en todellakaan jää kotiin käkkimään vaan matkustan perheeni kanssa.
Lauantaina tulin One Directionin konsertista taksilla kotiin. Olikohan se syntistä tuhlausta? Annoin kuskille jopa vitosen tippiä :-D
[/quote]
Ei kun nyt tuli mieleen kaikkein törkein tuhlaus! Viime vuoden keväällä pesetin kämpän ikkunat ja parvekelasit. Olisihan minulla ollut aikaa pestä ne itsekin, mutta tulin siihen tulokseen että ammattilaiselta käy homma näpsäkästi. Oli todella hienoa seurata ammattilaisen työskentelyä, ne liikkeet oli todella sulavia ja jälki hyvää. Vähän päälle pari tuntia siihen meni ja lasku 220€. Money well spent!
Otin hotellihuoneen yöksi että sain ryypätä hotellissa kavereiden kans. Tarjosin illan kahdelle kaverillenikin.
Tilasin 115 eurolla eastpakin matkalaukun.
Passin hommasin, kun tässä työttömänä on aikaa lomailla.
Ruuat on meillä aina "parempaa tavaraa" - lihaisat makkarat, Presidentti-kahvia (joka keitetään Moccamasterilla), kunnon ruisleipää, kunnon pihviä, savulohta, täysjyväpastaa... Ja ihan oikeaa maitoa, se arkimaitojuoma on ihan hirveää. Melko paljon luomua.
Asuntolainakin otettiin ja maksetaan sitä kelan tuilla... Niilähän ei monen mielestä saisi kerryttää omaisuutta.
Työttömänä on aikaa hommata tietyt tavarat halvalla, siis tehdä hintavertailua.
Työttömyystuet on kyllä musta valtavia... Mä saan 650 euroa kuukaudessa käteen, lapsilisä tulee 200 € ja ukko saa vissiin 1100 € (ansiopäivärahaa). Lisäksi saa olla lasten kanssa kotona eikä tarvi maksaa päivähoitomaksuja. Ei sillä että tykkäisin olla kotona lasten kanssa, ehdottomasti kävisin ennemmin töissä (vaikka rahatilanne ei juuri kohenisikaan) mutta olen asennoitunut siihen että tämä on mahdollisuus antaa lapsille huomiota.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"]
Otin hotellihuoneen yöksi että sain ryypätä hotellissa kavereiden kans. Tarjosin illan kahdelle kaverillenikin.
Ruuat on meillä aina "parempaa tavaraa" - lihaisat makkarat, Presidentti-kahvia (joka keitetään Moccamasterilla), kunnon ruisleipää, kunnon pihviä, savulohta, täysjyväpastaa... Ja ihan oikeaa maitoa, se arkimaitojuoma on ihan hirveää. Melko paljon luomua.
Asuntolainakin otettiin ja maksetaan sitä kelan tuilla... Niilähän ei monen mielestä saisi kerryttää omaisuutta.
Työttömyystuet on kyllä musta valtavia... Mä saan 650 euroa kuukaudessa käteen, lapsilisä tulee 200 € ja ukko saa vissiin 1100 € (ansiopäivärahaa). Lisäksi saa olla lasten kanssa kotona eikä tarvi maksaa päivähoitomaksuja. Ei sillä että tykkäisin olla kotona lasten kanssa, ehdottomasti kävisin ennemmin töissä (vaikka rahatilanne ei juuri kohenisikaan) mutta olen asennoitunut siihen että tämä on mahdollisuus antaa lapsille huomiota.
[/quote]
Ainiin, ostin Kärcherin SC4-höyrymopin, maksoi 200 €...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"]
[/quote]
Ainiin, ostin Kärcherin SC4-höyrymopin, maksoi 200 €...
[/quote]
Ja mulla on toki 300 euron älypuhelin, iPad, kolme nettiliittymää (siis molemmilla vanhemmilla puhelinliittymät joilla saa käyttää nettiä rajattomasti ja kotona vielä yksi nopea et saa wlanin. On hyvä smart-tv:llä katsoa sit katsomosta ohjelmia.
Ja taas on monta provoilijaa linjalla.