oletko käyttänyt sossurahoja/tyött.tukea johonkin joka raivostuttaisi...
työssäkäyviä veronmaksajia? Mä alotan. Olen ostanut tuilla mm. yli 100 euroa maksavan lompakon ja ulkomaanmatkan. Nämähän eivät ole välttämättömyyksiä, joten töissäkäyvä kansa saattaisi pahastua tuhlauksestani. Laitetaan lisää vettä myllyyn. Kerro syntisen absurdit tuhlauksesi.
Kommentit (92)
auton ja asunnon afrikkalaiselle maahanmuuttaja miehelleni
No mulla meni pari vuotta valehtelematta kaikki tuet alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin mitä nyt bussimatkoihin vähän, yleensä mua kuskas isi. Vaatteet, meikit yms hygieniajutut ja ruoat varastettiin kaupasta. Jos olin kämpillä porukat ja yks tuttu toi mulle ruokaa joskavereilla niin söin niiden kanssa niiden ruokia. Nyt oon parin vuoden jälkeen ihan kunnollinen absolutisti kotiäiti jolla tuet menee viimeistä senttiä myöten (melkein) ruokakauppaan. Ai niin ostin kalliit tissiliivit, kalliin hajuveden, meikkejä ja hiustuotteita viime viikolla
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:50"]
Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen. sä et selvästikkään ole ikinä ollut vähillä rahoilla. joku hemmoteltu kermaperse sä et vissiin ymmärrä ettei ne tuet ole niin suuret jos jotain kalliimpaa haluaa pitää säästää monta kuukautta ja silloin sitä rahaa on vaan juuri ja juuri ruokaan. isompi ostos itselleni on vaikka kengät takki ym.
Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu".
[/quote]
normaalilla ihmisellä on varaa sentäs ostaa vaatteita kengät tarpeeksi ruokaa ym. itse kun saan juuri ja juuri ruokaa ja perus hygienia tuotteet ja pesuaineet mitään esimerkiksi sohvaa sänkyä varten pitäisi säästää ja kauan normaali tulosen on hyvä säästää kun raha riittää muutenkin perus juttuihin mutta entä kun raha riittää juuri ja juuri perus asioihin ja nekin kaikki halvinta mahdollista merkkiä niin siinä on paha miettä jos jätän tuon puurohiutale paketin ostamatta jää mulle säästöön 50 senttiä uutta pyörää varten.
[/quote]
Sulla ei ole varaa edes välimerkkeihin! :o
[/quote]
Ne on kalliita nykypäivänä!
kävin hieronnassa ja kylpylässä ja ostin kunnon juoksukengät lenkkejä varten meni jo melkein jalat 20 vuotta vanhoilla rikkinäisillä kengillä juostessa
ostin kalliimpaa jogurttia enkä sitä halvinta
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:17"]
muuten parempaan asuntoon
[/quote] siis muutin
uuden kunnon talvi takin ja kengät kerrankin täysin uutena eikä aina käytettyä <3
Huumeita, merkkivaatteita, sängyn, rotukissan, hiustenpidennykset matkoja, huonekaluja, alkoholia jne.
Mulla on kyky löytää halvalla laatukamaa.
Sänky olis oikeesti maksanut 2000e, mutta oli mallikappale ja pari kolhua saanut, maksoin siitä 600e.
säästin rahaa opiskeluita varten....
No voi hemmetti, mä laitan kaikki ansiopäivärahat tavalliseen elämiseen, terveelliseen ruokaan, liikuntaharrastuksiin, terveyteni hoitamiseen ja opiskeluun. Tyhmää, tiedän.
Pitäisi vaan antaa terveyteni rapistua ja lopettaa opinnot, ja sitten voisin vaan maata vammaisena sohvalla mitään tekemättä. Sehän on nykyään se mitä työttömältä/vammaiselta odotetaan.
maksoin kurdi miehen kulut hänen muuttaessaan tänne
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:22"]
No voi hemmetti, mä laitan kaikki ansiopäivärahat tavalliseen elämiseen, terveelliseen ruokaan, liikuntaharrastuksiin, terveyteni hoitamiseen ja opiskeluun. Tyhmää, tiedän.
Pitäisi vaan antaa terveyteni rapistua ja lopettaa opinnot, ja sitten voisin vaan maata vammaisena sohvalla mitään tekemättä. Sehän on nykyään se mitä työttömältä/vammaiselta odotetaan.
[/quote] sama täällä raha menee juuri noihin samoihin :)
Äkkilähdöt maksoi 300e sis hotellin ja aamiaisen. Aina löysin seuraa joka maksoi ravintolasyömiset.
Merkkivaatteet yleensä -70% alesta, osaan ommella. Moni ihmetellyt mun hyvin istuvia asuja. En ikinä joisi ylihintaisia juomia ja matkustaisi taksilla. Syön kasvispainotteisia ruokia, kaali on lemppariainesosa. Ruokaan menee max 200e kk. Kerään marjat ja sienet talteen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:50"]Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen.
Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu".
[/quote]
Helppoa olla ostamatta jos tietää, että voi oikeasti melkein milloin tahansa ostaa. Jos köyhä joskus saa jostakin vaikka 100e "ylimääräistä", niin arvaa kuinka vaikea sitä on säästää, kun olisi joskus oikeasti kiva saada jotain uuttakin ja ehkä tarpeellista, mutta ei aivan välttämättömäntä.
oman auton vaikka halpa ja vanha olikin
Baarissa en joisi ylihintaisia juomia piti sanoa :D
Osaan melko hyvin espanjaa, joten olen ollut tulkkina parille tutulle, ja saanut lentoliput halpayhtiöllä max 200e menopaluu.
ylimääräistä ruokaa esim. suklaata jota en pakosti olisi tarvinnut ja leipomis aineita kun leivoin kaverille yllätys synttäri kakun, oli mun ruoka rahoista pois ne rahat :(