Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletko käyttänyt sossurahoja/tyött.tukea johonkin joka raivostuttaisi...

Vierailija
29.06.2015 |

työssäkäyviä veronmaksajia? Mä alotan. Olen ostanut tuilla mm. yli 100 euroa maksavan lompakon ja ulkomaanmatkan. Nämähän eivät ole välttämättömyyksiä, joten töissäkäyvä kansa saattaisi pahastua tuhlauksestani. Laitetaan lisää vettä myllyyn. Kerro syntisen absurdit tuhlauksesi.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:36"]

Ootte varmaan kaikki somaleita kun eiks niille makseta kaikki. 

[/quote]

Somalit saa 2300€/kk/nuppi + tarveharkinnalliset siihen päälle. Näin siis Suomessa, jossa on euroopan parhaat pakolaisavustukset.

Minulla on 44 vuoden työhistoria takana. Nyt olen työtön ja voin vakuuttaa sinulle etten saa lähellekkään tuota yllämainittua perustuloa.

Vierailija
42/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, hieno teoria, mutta kun sossu sakottaa esim. säästämisestä. Jos säästät tilillesi, katsovat sen tuloksi; jos nostat kuukausittain vaikka satasen jemmaan, voit saada selvityspyynnön tuota summaa koskien ja jopa uhkailuja petossyytteestä.

Vierailija
44/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:11"]

41, hieno teoria, mutta kun sossu sakottaa esim. säästämisestä. Jos säästät tilillesi, katsovat sen tuloksi; jos nostat kuukausittain vaikka satasen jemmaan, voit saada selvityspyynnön tuota summaa koskien ja jopa uhkailuja petossyytteestä.

[/quote]

Toimeentulotuesta saa säästää jos pystyy, eikä säästöä saa laskea uudelleen tuloksi toimeentulotukilaskelmassa.

Pitää vain tehdä selvitys jos saa selvityspyynnön, että on säästänyt tilillä olevan rahan toimeentulotuesta.

Vierailija
45/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:11"]

[/quote]

Miten sossu voi tietää päätyykö nostettu raha kulutukseen vai säästöön patjan alle?

Vierailija
46/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella tilasin 100 eurolla lankoja. Virkkaaminen on ainoa harrastus ja yritän myydä töitäni ja silloin kun menevät kaupaksi, niin tietenkin se rahamäärä vähennetään seuraavan kuun tuesta. Tässä kuussa olen myynyt 350e edestä käsitöitäni, eli ensi kuussa ttukea odotettavissa 130e. :) 

Vierailija
47/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sossun tukeen joutuu turvautumaan ovat tulot oikeasti niin pienet, että kituuttaamaan joutuu. Jos joskus "hemmottelee" itseään niin se tietää enemmän kaurapuuropäiviä ja hernekeittoa tulevaisuudessa.

Jokainenhan sen itse päättää, että syökö monipuolisesti vai ostaako välillä vaikka kosmetiikkaa (kuten minä teen) vai käykö joskus kavereiden kanssa leffassa/lasillisella.

Ei niillä tuilla kuuhun mennä ;) ja esim. monet itselleni tärkeät harrastukset olen joutunut lopettamaan. Onneksi lukeminen on ilmaista, kiitos kirjastojen ja lenkillä voin käydä.

Vierailija
48/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:50"]

Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen.  sä et selvästikkään ole ikinä ollut vähillä rahoilla. joku hemmoteltu kermaperse sä et vissiin ymmärrä ettei ne tuet ole niin suuret jos jotain kalliimpaa haluaa pitää säästää monta kuukautta ja silloin sitä rahaa on vaan juuri ja juuri ruokaan. isompi ostos itselleni on vaikka kengät takki ym. 

Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu".

[/quote]

Vierailija
49/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rahoittanut osan ulkomaanmatkasta ja ostanut lottoa 100 eurolla häviten kaiken. Enää en tekisi niin.

Vierailija
50/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 500e puhelimen

Vierailija
51/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:51"]

Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen.  sä et selvästikkään ole ikinä ollut vähillä rahoilla. joku hemmoteltu kermaperse sä et vissiin ymmärrä ettei ne tuet ole niin suuret jos jotain kalliimpaa haluaa pitää säästää monta kuukautta ja silloin sitä rahaa on vaan juuri ja juuri ruokaan. isompi ostos itselleni on vaikka kengät takki ym. 

Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu".

[/quote]

normaalilla ihmisellä on varaa sentäs ostaa vaatteita kengät tarpeeksi ruokaa ym. itse kun saan juuri ja juuri ruokaa ja perus hygienia tuotteet ja pesuaineet mitään esimerkiksi sohvaa sänkyä varten pitäisi säästää ja kauan normaali tulosen on hyvä säästää kun raha riittää muutenkin perus juttuihin mutta entä kun raha riittää juuri ja juuri perus asioihin ja nekin kaikki halvinta mahdollista merkkiä niin siinä on paha miettä jos jätän tuon puurohiutale paketin ostamatta jää mulle säästöön 50 senttiä uutta pyörää varten. 

Vierailija
52/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluja, joita en olisi pakosta tarvinnut, mutta olen halunnut vaihtaa vanhat uusiin. Herkkuja, alkoholia, tupakkaa, taksimatkoja. Tänä kesänä festarilippuja jo 200 euron edestä, tulossa vielä ainakin toiset 200. Lakanoita, rakastan nukkua täydellisen pehmeissä lakanoissa. Törkeän paljon kosmetiikkaa. Merkkivaatteita.

Vierailija
53/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:51"]

[/quote]

normaalilla ihmisellä on varaa sentäs ostaa vaatteita kengät tarpeeksi ruokaa ym. itse kun saan juuri ja juuri ruokaa ja perus hygienia tuotteet ja pesuaineet mitään esimerkiksi sohvaa sänkyä varten pitäisi säästää ja kauan normaali tulosen on hyvä säästää kun raha riittää muutenkin perus juttuihin mutta entä kun raha riittää juuri ja juuri perus asioihin ja nekin kaikki halvinta mahdollista merkkiä niin siinä on paha miettä jos jätän tuon puurohiutale paketin ostamatta jää mulle säästöön 50 senttiä uutta pyörää varten. 
[/quote]
Sulla ei ole varaa edes välimerkkeihin! :o

Vierailija
54/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeita viinaa tupakkia kallita hotelli huoneita herkkuja vaatteita kenkiä risteilyitä merkki laukkuja huonekaluja uuden kännykän tietokoneen telkkarin

Vierailija
55/92 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:05"]Tavoitteenani on ostaa uusi sohva, jossa voin sitten maata mukavemmin päivät pitkät. Se varmasti ärsyttäis veronmaksajia.
[/quote]

Vierailija
56/92 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"]Otin hotellihuoneen yöksi että sain ryypätä hotellissa kavereiden kans. Tarjosin illan kahdelle kaverillenikin.

Tilasin 115 eurolla eastpakin matkalaukun.

Passin hommasin, kun tässä työttömänä on aikaa lomailla.

Ruuat on meillä aina "parempaa tavaraa" - lihaisat makkarat, Presidentti-kahvia (joka keitetään Moccamasterilla), kunnon ruisleipää, kunnon pihviä, savulohta, täysjyväpastaa... Ja ihan oikeaa maitoa, se arkimaitojuoma on ihan hirveää. Melko paljon luomua.

Asuntolainakin otettiin ja maksetaan sitä kelan tuilla... Niilähän ei monen mielestä saisi kerryttää omaisuutta.

Työttömänä on aikaa hommata tietyt tavarat halvalla, siis tehdä hintavertailua.

Työttömyystuet on kyllä musta valtavia... Mä saan 650 euroa kuukaudessa käteen, lapsilisä tulee 200 € ja ukko saa vissiin 1100 € (ansiopäivärahaa). Lisäksi saa olla lasten kanssa kotona eikä tarvi maksaa päivähoitomaksuja. Ei sillä että tykkäisin olla kotona lasten kanssa, ehdottomasti kävisin ennemmin töissä (vaikka rahatilanne ei juuri kohenisikaan) mutta olen asennoitunut siihen että tämä on mahdollisuus antaa lapsille huomiota.
[/quote]

Anna mun nauraa. "Tuet valtavia" sinä 650 ja ukko1100
. Toivottavasti oli kirjoitettu pilke silmäkulmassa. Kyllä köyhää olis noilla tuloilla.

Vierailija
57/92 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sossu maksoi ulosottomaksuja. Sain normitoimeentulotuen, josta maksoin ulosottoon ulosoton maksusuunnitelman mukaisen summan ja kuittia vastaan sossu maksoi mulle tän aina takaisin.

Vierailija
58/92 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:32"]Anna mun nauraa. "Tuet valtavia" sinä 650 ja ukko1100 . Toivottavasti oli kirjoitettu pilke silmäkulmassa. Kyllä köyhää olis noilla tuloilla.[/quote]

Niin siis käteen joka kuukausi, tai joka neljäs viikko. Kuinka paljon sitä rahaa sit pitäisi olla? Musta ne on aivan liian suuret. Vaikka toisaalta ei niitä kai voi pienentääkään kun sit tulee lisää toimeentulotukiasiakkaita. Kai. mutta ihan liikaa rahoitetaan elämää verovaroilla, ennemmin pitäisi opettaa käyttämään rahat oikein. Meilläkin jää rahaa kokoajan säästöön, myös lapsille. Eikä ikinä olla koettu tuota loppukuun kituuttamista, koska osataan hoitaa raha-asiamme. Ei ikinä tehdä ostoksia johon ei oikeasti ole varaa. Joskus aina lasketaan et paljon on rahaa ja mietitään millon tulee seuraavan kerran rahaa. Mutta yleensä todetaan, että rahaa on 120-300 € ja sillä pitää elää 1-2 viikkoa. Et ei tee todellakaan tiukkaa.

Tosin kannattaahan se nyt säästää kun rahaa sataa. Kun lähden opiskelemaan, tuet tippuvat minimaaliseksi. Jota en ymmärrä yhtään.

Vierailija
59/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:50"] Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen.  sä et selvästikkään ole ikinä ollut vähillä rahoilla. joku hemmoteltu kermaperse sä et vissiin ymmärrä ettei ne tuet ole niin suuret jos jotain kalliimpaa haluaa pitää säästää monta kuukautta ja silloin sitä rahaa on vaan juuri ja juuri ruokaan. isompi ostos itselleni on vaikka kengät takki ym.    Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu". [/quote] normaalilla ihmisellä on varaa sentäs ostaa vaatteita kengät tarpeeksi ruokaa ym. itse kun saan juuri ja juuri ruokaa ja perus hygienia tuotteet ja pesuaineet mitään esimerkiksi sohvaa sänkyä varten pitäisi säästää ja kauan normaali tulosen on hyvä säästää kun raha riittää muutenkin perus juttuihin mutta entä kun raha riittää juuri ja juuri perus asioihin ja nekin kaikki halvinta mahdollista merkkiä niin siinä on paha miettä jos jätän tuon puurohiutale paketin ostamatta jää mulle säästöön 50 senttiä uutta pyörää varten.  [/quote] Sulla ei ole varaa edes välimerkkeihin! :o

[/quote] jos ostat uudet silmälasit mulle niin katotaan sitten

Vierailija
60/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan somalimiehelleni