Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletko käyttänyt sossurahoja/tyött.tukea johonkin joka raivostuttaisi...

Vierailija
29.06.2015 |

työssäkäyviä veronmaksajia? Mä alotan. Olen ostanut tuilla mm. yli 100 euroa maksavan lompakon ja ulkomaanmatkan. Nämähän eivät ole välttämättömyyksiä, joten töissäkäyvä kansa saattaisi pahastua tuhlauksestani. Laitetaan lisää vettä myllyyn. Kerro syntisen absurdit tuhlauksesi.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:07"]Vitun lusmut menkää töihin!! Pöyristyttävää toimintaa ja verorahojen tuhlaamista. Saatanan loiset!
[/quote]
Mä voin tulla tekeen sun duunit, niin voit siirtyä valtion elätettäväksi vuorostas. Olisko kivaa? :)
Mä oon käyttänyt taksimatkoihin, koulukirjoihin, työkalupakkiin, ravintolaillallisiin, baarireissuihin ja merkkilaukkuihin.

Vierailija
22/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:14"]

Lähdin säästämilläni tuilla lapsen kanssa etelään all inclusive matkalle 4 tähden hotelliin viikoksi.

[/quote]

Tuossa on jo tyyliä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole jokaisen oma asia mihin mitättömät rahansa käyttää, vaikka ne olisivat tukirahoja? Jokaiselle kuuluu minimitoimeentulo ja se on täysin oma menetys, jos käyttää sen typeryyksiin. Ihan villinä veikkauksena arvaisin että köyhät käyttävät rahansa typerämmin ja se on yksi syy miksi ovat köyhiä.

Vierailija
24/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:07"]Vitun lusmut menkää töihin!! Pöyristyttävää toimintaa ja verorahojen tuhlaamista. Saatanan loiset!
[/quote]
Mä olen töissä. Mutta on ajanjakso, jolloin olin vähän aikaa työttömänä, enkä silloin miettinyt miten rahankäyttöni sopii jollekin tuntemattomalle ihmiselle. Olen muutenkin pääasiassa tarkka rahankäyttöä, eikä työttömyys sitä mihinkään muuttanut. Oli silti vain järkevää ostaa esim. parempia vaatteita aleista valmiiksi, kun kerrankin ehti niitä ehti haeskelemaan. Tai käydä perheen kanssa kylpylässä, kun vihdoin sinne ehdittiin: Takana oli monen vuoden niin tiukka työ- ja opiskeluputki, ettei pahemmin oltu ehditty perheen kanssa käymään missään. Koin, että voin itseni palkita menneistä vuosista.

Sitä paitsi, jos oltaisiin eletty tuo vuosi todella pihisti, olisi perheellä jäänyt enemmän rahaa säästöön ( mies siis oli töissä, joten hirveän pienillä tuloilla ei oltu) ja sijoitettavaksi ja siitäkös olisi joku pullistunut, kun työttömänä vaan sijoitellaan rahoja ja tahkotaan osinkotuloja! Ei sovi työttömän mitään tehdä rahoillaan, ei korvauksia eikä aiemmilla säästöillään, jos kuluttaa, se on vääri, jos taas onnistuu säästämään, se vasta väärin onkin.

T.11

Vierailija
25/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaksi kertaa olen tänä kesänä käynyt juomassa hyvin ylihintaisen karpalolonkeron tietyssä baarissa vain siksi, kun sen terassilta on niin kauniit näkymät. Hyi minua työtöntä!

Vierailija
26/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita.

Vierailija
27/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaa ja meikkejä tulee osteltua enemmän kuin olisi varaa. Mutta se sitten pois muusta elämisestä eli kituuttamista arjessa. Oma valinta.

Vierailija
28/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:27"]

Huumeita.

[/quote]

Itse en ole tilannut kuin kannabista sossun rahoilla, mikä toivottavasti raivostuttaa mahdollisimman näitä porvaria palvelevia lampaita. Sitä suurempi syy tilata lisää.

Vierailija
29/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tukeni menee pilveen ja omaaan pössyttelyyn. Saan rahaa samalla muualta vähän, kuitenkin niin että pärjään.

Vierailija
30/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte varmaan kaikki somaleita kun eiks niille makseta kaikki. 

Vierailija
31/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole sossurahoja hakenut (enkä olisi saanutkaan), mutta työttömyyspäivärahoja eli ansiosidonnaista ja myös työmarkkinatukea olen käyttänyt monenlaiseen "turhuuteen" kuten merkkivaatteisiin itselle ja lapsille sekä reissaamiseen ja huvituksiin. En ole koskaan ollut vähävarainen tai köyhä, vaikka työtön olen ollutkin moneen otteeseen. Jotenkin vähän huvittaa se oletus, että jos on työtön, on automaattisesti rahaton. Ainahan asia ei ole lainkaan noin!

Nyt olen taas töissä toki, ja töitä olen kyllä tehnyt monta vuotta elämästäni minäkin.

Vierailija
32/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa se työttömyyskorvauskin on. Ja raha on tarkoitettu liikkumaan.

Meidän vähilläkin rahoilla joku saa töitä.

Vierailija
33/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sellaisen 70 euron joululahjakortin vähävaraisille. Ostin koko rahalla poronlihaa. Kassa tuntui paheksuvan. Voi olla, että se oli omaa kuvitelmaani.

Lapseni oli allerginen melkein kaikille ja poronliha oli ainoa liha joka kävi hänelle. En tosiaankaan itse syönyt lihasta muuta kuin lapsen jämät lautaselta.

Vierailija
34/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän kaikki tuet mitkä saan. Teen hyvin paljon pimenä ja nuo tulot riittävät hyvin. Säästetyt tukirahat käytän sitten vasta jos menee ihan oikeesti huonosti.

Vierailija
35/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkua olen ostanut sossuasiakkaana. En kyllä muista millä rahalla tarkalleen: oliko asumistukea, elatustukea vai toimeentulotukea. Tiedän yhden kahdeksan euron hyvän viinin, yksi pullo viikossa ei ole mielestäni kohtuutonta. Juon sen että jaksaisin TÄTÄ MUN ELÄMÄÄ :D

Vierailija
36/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että holtiton järjetön rahan käyttö liittyy siihen, että kun on kituuttanut loppukuun (tai pidemmän aikaa), niin haluaa protestoida köyhyyttä ja kituuttamista vastaan ja hetkeksi "ottaa vapauden" senttien laskemisesta. Nauttia edes välillä jostain, vaikka tietääkin ettei se kovin järkevää ole.

Vierailija
37/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syömiseen. Käyn aika usein ulkona syömässä, mutta siitähän vain hyötyy kaikki, kun ravintolat pysyvät pystyssä ja raha kiertää.

Vierailija
38/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämiseen, huultentäyttöön, huumeisiin.

Vierailija
39/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:48"]Ryyppäämiseen, huultentäyttöön, huumeisiin.
[/quote]
Niin ja meikkeihin ja vaatteisiin, sekä ravintoloihin.

Vierailija
40/92 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, tässä huomaa hyvin kuinka moni tuilla elävä ei osaa hakea nautintoa (kun puhutaan ostamisesta) ns. "pitkän kaavan" mukaan, vaan tuhlataan ns. "heti mulle nyt" tyyliin. Tuo sama on monella se syy miksei koskaan nousta kupasta ylös --> ei osata ajatella kuin tätä päivää, "äh mulla on tylsää koulussa, en jaksa tänään mennä sinne" ja kappas kohta onkin jo niin paljon jäänyt rästiin että on "helpompi" luovuttaa kokonaan koulu suhteen.

Normaali ihminen osaa ajatella pidemmälle, eli jos nyt jätän tämän baarireissun tai kalliin vaatteen väliin, niin saa sillä säästyneellä myöhemmin enemmän. Esim. jättämällä ns. turhakkeet/kalliit merkkijutut kauppaan saa helposti säästettyä lomareissun verran rahaa, eikä edes koe että "jotain puuttuu".