Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana valtavat pohkeet

Vierailija
15.02.2022 |

Hei,

Kaipailisin nyt ( myös niitä) asiallisia vastauksia

Ongelmani on todella isot pohkeet. Ovat aina olleet isot, painonvaihtelu esim raskauden aikana jonkin verran vaikuttanut.

Pohkeet ovat todella iso ongelma ja valtava pahanmielen aiheuttaja minulle

Onko jollain samanlaista ongelmaa ja oletteko löytäneet ratkaisua jostain tietystä venyttelystä/jumpasta tms?
Alan seuraavaksi selvittää leikkausmahdollisuutta.

Kiitos kaikille!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nilkkurit on nyt ihan viimeiset mitä paksupohkeiset voi jalkaansa laittaa. Ne vasta korostaakin pohkeita![/quote

Nii, valintana usein on joko nilkkurit tai ei mitään sopivia kenkiä. Valinta on siinä aika helppo.

Laihduttaminen ei auta siihen, jos on isot lihakset jaloissa, joten ne jotka kuvittelee niin , niin tietää todella vähän asiasta. Sellaista liikuntamuotoja ei ole mikä pienentäisi pohkeiden kokoa eli urheile ja ole ylpeä lihaksikkaista jaloistasi.

Vierailija
22/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista.

Olen tietoinen että ongelma on vahvasti periytyvä.

En ole siro ja taustalla vahva jalkapalloharrastus joka vaan lisäsi ongelmaa.

Koon lisäksi pohkeiden kireys on ongelma, saan helposti esim suonenvetoja jotka ovat aivan karmeita.

Itselleni kyseessä on ongelma. Se vaikuttaa todella paljon esim kenkiin mitä voin käyttää, nilkkurit jotka kireät nilkasta korostavat vaan pohjetta.

Pidän etupäässä mekkoja ja sukkahousuja, mutta mietin kokoajan miltä pohkeeni näyttävät. Tiukat farkut ja trikoot jäävät pohkeista kiinni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet on murheet, jos jaksaa pohkeiden koosta tehdä suuren numeron. Ihmisen pitäisi ymmärtää olla tyytyväinen ja suorastaan kiitollinen terveydestään. Ole kiitollinen toimivista terveistä pohkeistasi. Asia voisi olla toisinkin. Jos istuisit pyörätuolissa, sinulla olisi silloin laihat pohkeet, koska niissä ei olisi lihaksia yhtään niitä suurentamassa.

Terveys ennen ulkonäköä.

Olet täysin oikeassa eikä tarkoitus ollut narista turhasta.

Ap

Vierailija
24/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on naurettavan ohuet pohkeet ja nilkat. Kuin pikkulapsella. Saan mm. peukalon ja etusormen nilkan ympäri.

Vuosia olen yrittänyt salilla saada massaa pohkeisiin, mutta kananjalkoina ovat pysyneet.

M43

Vierailija
25/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain itselleni kunnollisen ongelman paksuista pohkeista, ennen kuin lakkasin välittämästä. Olen vajaat 180 cm pitkä, roteva ja kaiken lisäksi nuorena olin kestävyysurheilija, jolla piti olla valtavasti voimaa alakropassa. Olen ihan sopusuhtaisen näköinen, mutta kookas.

Olin kolmikymppisenä muutaman vuoden todella alipainoinen, ja silloin löysin Halosen liikkeestä yhdet talvisaappaat, jotka mahtuivat. Kun palasin takaisin anoreksian rajalta, saappaat eivät enää nousseetkaan pohkeeseen asti. Sain lumityöhommiin isältäni nelivitoset lapikkaat, jotka menivät jalkaani kyllä - koska isä oli leikannut niiden saumoista pätkän auki, jotta ne sopisivat hänen omiin jalkoihinsa. Taitaa olla perinnöllinen juttu.

Ap, ole iloinen siitä, että nilkkurit mahtuvat. Minä nimittäin saan sovittaa sadat nilkkurit, ennen kuin löydän yhdet, joiden vetoketju menee kiinni. Nilkkani nimittäin ovat samaa mallia kuin pohkeetkin.

Älä ryhdy leikkelemään kinttujasi. Tarvitset niitä vielä.

Vierailija
26/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, kun saapikkaita on vaikea löytää. Kaikki kiristää pohkeesta. Mulla oli kantapäävaivaa (plantaarifaskiitti), niin lääkäri oli kirjoittanut Omakantaan, että potilaalla erittäin vahvat pohjelihakset ja vaiva voi johtua niiden kireydestä. Että semmottiis.

Vierailija
27/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma! Pohkeet ja kaiken lisäksi nilkkani ovat paksut! Nuorena olin alipainoinen ja paksut pohkeet vain korostuivat. Nyt tilanne on vähän painon myötä tasaantunut, mutta edelleen pohkeet näyttävät rumilta ja paksuilta. En voi käyttää hameita, mekkoja tai saappaita. Kesällä on hirveää miettiä hellevaatteita, jotka eivät paljasta pohkeitani. Näillä mennään!

Vierailija
28/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans. Kumisaappaat vielä menee, mutta hienommat saappaat koskaan ei. Pohkeen ympärys on 40 cm, vrt. nilkka on 19 cm. No ei vaan voi ostaa kovin pitkävartisia kenkiä.

Vierailija
29/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on olleet pohkeet isot ja rumat. Lihas kiinnittyy tosi lähelle nilkkaa. Sisäpuolella näkyy sellainen iso uloke kuin miehillä yleensä. En ole ikinä pitänyt lyhyttä hametta tai shortseja yli 13-vuotiaana. Olen ollut aina xs/s kokoinen ennen kuin olin 35-vuotias. Nyt M-koko, mutta edelleen olen normaalipainoinen.

Vierailija
30/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä minulle

Vierailija
31/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin ja saappaat kiristää paitsi Kuoma crosserit jossa on säädettävä nilkka. Päivittäisen magnesiumtabletin lisäksi magnesiumsuihke iholle, auttaa. Pian on taas kesäkelit. Iloitaan toimivista kehoista, vaatteita on kaikenmallisille.

Vierailija
32/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näyttää olevan pohje 39cm ja nilkka 21cm ympärysmitaltaan ja normaalipainoinen olen.

Inhoan kesää, kun aina pitkä hame päällä tai pitkät housut. Minnekään rannalle en ole suostunut koskaan lähtemään muuten kuin pidän koko ajan tavalliset vaatteet päällä. Nuorena olin tosi alakuloinen välillä, mutta en enää välitä. Olen tottunut elämään näin. Nyt on mahakin kuin kaksi kertaa liian isolla nahalla varustettu raskauksien jäljiltä. Helpompaa, kun on jo kauan sitten tottunut, että vartalo on mitä on ja oppinut miten välttelee ikäviä tilanteita.

Vierailija
33/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pohkeet on kauniit naisella, älä niistä huolestu. Itsellä myös paksut pohkeet. Normaalit pidemmät työsukat kiristyy ylöspäin mentäessä oikeen huolella, vaikka pitäs olla 42-45 kokoa.

Vierailija
34/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyiset kirurgit voi kääntää jalat toisinpäin Eli pohkeet kiinni perseeseen Silloihan tulisi ohuempi puoli alaspäin

Vierailija
35/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ihastui nimenomaan vahvoihin pohkeisiini. 

Vierailija
36/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pohkeet voivat olla lihasta tai sitten lipoedema nimisen sairauden aiheuttamat. Lipoedemassa jalka on epänormaalin paksu nilkkaan asti. Vaiva on yleinen ja perinnöllinen rasva-aineenvaihdunnan sairaus.

Itselläni on molemmat. Pohkeiden ympärysmitta on noin 44cm ja saappaita löydän vain harvoin. Kumisaappaatkin kirraavat pohkeen kohdalta samoin monet housut.  Briteissä on firma (googlaa duoboots), joka myy saappaita kaikenlevyisillä varsilla. Sieltä saatte sopivat saappaat.

Vierailija
37/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pohkeita voi pienentää leikkauksella, jos kyse ei ole liiasta rasvasta? Voiko lihasta pienentää/ poistaa osan vai mitä siinä tehdään?

Vierailija
38/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pohkeita voi pienentää leikkauksella, jos kyse ei ole liiasta rasvasta? Voiko lihasta pienentää/ poistaa osan vai mitä siinä tehdään?

Ei niitä pienennetä, jos kyse on suurista lihaksista. Lipoedemaan ja tavalliseen ihonalaisrasvaan auttaa rasvaimu. Jos lihas on iso, ei laihduttaminen auta. Samoin lipoedemassa rasvakudos ei kunnolla häviä vaikka kuinka laihduttaisi.

Vierailija
39/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä tietoa tuosta lipoedemasta: https://www.hautarzt-gmuend.de/downloads/LipoedemSandhofer.pdf

Vierailija
40/42 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän