Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä tämä on??? Olen menossa kirurgiaan ja minut on esitelty mt-potilaana

Vierailija
15.02.2022 |

Lekuri oli aloittanut lähetteen "38v. nainen, masennus, paniikkihäiriö todettu..."

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sun sairauksia. Ne luetellaan siinä missä lääkkeetkin. Ei tarvi toisen lääkärin ihmetellä miksi sulla menee lääkelistalla vaikka Lyricaa ja Opamoxia.

Vierailija
2/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoi mitä tiesi sinusta. Valitettavasti se puoli tulee aina esiin. Minä olin menossa kyynärpään operointiin niin lähetteessä luki että " ujo". Sellaiseen huomioon jaksoi lääkäri keskittyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kertoi mitä tiesi sinusta. Valitettavasti se puoli tulee aina esiin. Minä olin menossa kyynärpään operointiin niin lähetteessä luki että " ujo". Sellaiseen huomioon jaksoi lääkäri keskittyä.

😮😱

Vierailija
4/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista että potilas joutuu pelkäämään lääkärien asenteita sen jälkeen kun on joskus voinut henkisesti pahoin. Muuttuuko sitä alempiarvoiseksi heidän silmissään, ja jos niin miten he sen perustelevat. Meillä potilailla vaan on vaikeita elämänkokemuksia, ei se ole oma vika.

Toiseksi: jos on esim. herkkä niin onko lääketieteen mielestä huono ihminen. Pointtihan tässä oli se että saa huonompaa hoitoa jos on mt potilaan leima.

Vierailija
5/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olin teini ja menin kirurgiaan, niin jouduin sieltä jonnekin mt-osastolle. Jos sinulle on tehty sama kuin minulle, niin sinulle voidaan aiheuttaa amnesia lääkkeillä.

Vierailija
6/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli kaivettu vanha masennusdiagnoosi, joka oli laitettu kirurgian osastolla epikriisiin. Pyysin sen poistamista ja se kyllä poistettiin sieltä. Kukaan ei oikeasti halua että mt-diagnooseja laitetaan, kun on fyysistä vaivaa hoidattamassa. Eri asia että pitää huolehtia mt-lääkityksestä osastolla, jos sellainen on.

Vierailija
7/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
8/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ujous ole sairaus vaan normaali luonteenpiirre. Ammattitaidoton lääkäri kyseessä.

Vierailija
9/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kummallista että potilas joutuu pelkäämään lääkärien asenteita sen jälkeen kun on joskus voinut henkisesti pahoin. Muuttuuko sitä alempiarvoiseksi heidän silmissään, ja jos niin miten he sen perustelevat. Meillä potilailla vaan on vaikeita elämänkokemuksia, ei se ole oma vika.

Toiseksi: jos on esim. herkkä niin onko lääketieteen mielestä huono ihminen. Pointtihan tässä oli se että saa huonompaa hoitoa jos on mt potilaan leima.

Ei ole kyse mistään asenteista, vaan hoitoon liittyvistä asioista jotka on oltava hoitohenkilökunnan tiedossa. Se on ihan sama onko se vaiva päänsisäinen vai vaikka poistettu munuainen, se on oltava tiedossa kun hoitoa annetaan. On älyttömän tyhmää loukkaantua tällaisista, kun nämä on hoitohenkilökunnalle vain asioita muiden joukossa.

Vierailija
10/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisesti ilmaistu: "olen menossa kirurgiaan"..

Eli olet menossa leikkaukseen/kirurgiseen toimenpiteeseen?

Vierailija
11/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosi kiva kun en saa itse luoda ensivaikutelmaa vaan näkevät etukäteen !!!!! Ap

Vierailija
12/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden täytyy "määritellä" potilas jotenkin epikriisin alkuun. Esim. Hoikka, asiallinen rouva, taustalla masennusta etc.

Vierailija
13/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse mistään asenteista, vaan hoitoon liittyvistä asioista jotka on oltava hoitohenkilökunnan tiedossa. Se on ihan sama onko se vaiva päänsisäinen vai vaikka poistettu munuainen, se on oltava tiedossa kun hoitoa annetaan. On älyttömän tyhmää loukkaantua tällaisista, kun nämä on hoitohenkilökunnalle vain asioita muiden joukossa.

Öö... Ei ole kyse loukkaantumisesta vaan esim. siitä että ahdistuksesta tai masennuksesta kärsivän ihmisen kivut voidaan jättää hoitamatta koska "psykosomaattista ja narkkarikin se varmaan on."

Vierailija
14/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lukee tiedoissani, että lonkka leikattu. Se sattuu olemaan olennainen asia aina, kun tehdään jotain, mistä voi seurata tulehdus. Enpä ole ajatellut, että asiasta täytyy loukkaantua.

Samalla tavalla masennus tulee merkitä selkeästi, koska potilas saattaa mielenterveyddiagnoosinsa takia olla vaaraksi itselleen.

Ei se masennus katsokaas ole mikään pikkujuttu, se on vakava sairaus, joka ei edes parane koskaan.

Vierailija
15/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla kukaan terve roiku :)

Vierailija
16/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että lääkiksessä on jotain pahasti vialla ainakin traumoihin liittyvässä opetuksessa. Olen joutunut useampaan kertaan sanomaan lääkärille, että jos hän haluaa kaivella traumojani, hän on hyvä ja menee lukemaan sivukaupalla kirjauksia. Se, että hain apua, ei oikeuta sitä, että minun pitää alkaa avata elämäni kipeimpiä asioita aina vain uudestaan. Hain apua siksi, että voin jättää ne asiat taakseni.

Pahimmillaan lääkärien toiminta tekee tyhjäksi koko aiemman terapian.

Vierailija
17/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa tiedossani lukee, että asiallisesti käyttäytyvä ja perussiisti, mutta ylipainoinen, kontaktia välttelevä, hämmentynyt, persoonallisuudestaan erikoisen kuvan antava.

Vierailija
18/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tosi kiva kun en saa itse luoda ensivaikutelmaa vaan näkevät etukäteen !!!!! Ap

Miten niin? Eihän nuo mt-diagnoosit kerro mitään sinusta ihmisenä. T. Samat diagnoosit, mutta ollaan selvästi aivan erilaisia

Vierailija
19/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt potilaita hoidetaan huonommin, heidän fyysisiä oireita ei oteta vakavasti, heidän eliniän odote on 10 v muita lyhyempi. Sille joka väitti että ei vaikuta hoidon laatuun vaan on oleellista tietoa sairaalassa toimenpiteissä. Lääkitys on tietysti tiedettävä, mutta ei kai vanhoja ongelmia tarvitse pitää esillä loppuelämän ajan, koska ne saattaa vaikuttaa hyvin negatiivisesti lääkäreihin ja hoitajiin.

Vierailija
20/98 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti asiat mitä lukee epissä ei pidä paikkaansa..

Jos sanon että "mun käsi on murunut" sielä voi lukea "asiakas penää pääsy leikkaukseen koska kuvittelee että kätensä on murtunut"

näinhän se monella menee....