Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ostaa kesäksi vaatteita :( Muita?

Vierailija
29.06.2015 |

Nytkin on tosi lämmin ilma ulkona, mulla päällä toppi ja neuletakki. Avaan vaatekaapin ja se on täynnä neuletakkeja ja villapaitoja. Yksi t-paita on viime kesältä, joka on kulahtanut ja jossa on etupuolella peukalon kokoinen reikä. 

Joka kesä menee saman kaavan mukaan, aina 4 seinän sisällä, kaupassakin hankala käydä kun miettii mitä viittii laittaa päälle. Toivottavasti ei tule lämpimiä päiviä paljoa.

Olen sairaslomalla selän vuoksi. Oon 24vuotias. Kaippa sitä rahaa ois paremmin jos voisi töissä nyt käydä. Kirpputoreja olen kiertänyt, en löydä paitoja, jotka sopivat päälleni. Ovat joko liian pieniä tai liian isoja.

Huomenna seuraavalle kirppikselle ettimään jos halvalla jotain löytäisi.

Kohtalotovereita?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita voi myös tuunata ihan uudelleen: koristella, kuvioida, värjätä, leikellä. Edullisen ison t-paidan voi leikata topiksi ja laittaa vaikka alle toisen värisen paidan. Helmaa voi hapsuttaa, paitaan voi tehdä viiltoja/reikiä, solmia ja letittää, ommella helmiä/nappeja/pitsejä/töyhelöitä. Googlaa lisäideoita hakusanoilla "diy t-shirt redesign"...

Vierailija
2/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi rahaa. Ei kuitenkaan huvita. Ei ole vuoteen huvittanut. Ja ihanan vapauttavaa on. Ainoa suunta on se, että vaatehuoneesta rättejä siirtyy ulos eikä sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole ollut varaa,pitkällä sairaslomalla selän takia,kunnolliset kengät ja jonkinlainen ulkoilutakki mikä vähän pitäisi sadettakin pitäisi hankkia,mutta ei uskalla laittaa rahaa mihinkään mikä ei ole ihan pakollista ja kohta tulee kuitenkin talvi.

Vierailija
4/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokoa l/xl ja löydän melkein kaikki vaatteeni kirpuilta, ja pukeudun kyllä oikeasti tyylikkäästi. Housuja on vaikea löytää, kun on tosi kapea vyötärö suhteessa jättimäiseen ahteriin, ja alusvaatteet myöskin ostan uutena. Tienaan hyvin, mutta entisenä vaatemyyjänä sylettää miten paljon ilmaa uusien vaatteiden hinnoissa on, joten ihan periaatteesta ostan pääsääntöisesti käytettyinä tai teen itse.  

Vierailija
5/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin etsin kirppareilta!

Vierailija
6/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Ehkä joku osaa suositella kirpparia! 

Vierailija
7/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lihava vai miksi ei löydy sopivia paitoja? 

Minä olen lihava ja harvoin löydän sopivaa ja mieluista. En viitsi ostaa halvallakaan sellaista, mistä en tykkää. Täksi kesäksi ostin yhden teepaidan ja olen tosi tyytyväinen, että löysin kivan. Minulla on noin 4-5 teepaitaa joita käytän, joten tilanne on aika hyvä.

Vierailija
8/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole rahaa. Kirppareilta ei oikein mitään löydä, rumia ja huonoja vaatteita myynnissä.

Mutta pakko niitä on käyttää kun ei muuta ole.

Vierailija
9/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä löytänyt jostain marketeistakin ihan halvalla paitoja, mutta mikä siinä oikein on, kun ne alkaa hetkessä vatsan kohdalta liehumaan ja näytän sitten siltä niinku olisin raskaana? En halua mitään vartalonmyötäisiä paitojakaan koska on tosiaan 10kg ylipainoa, mutta sellasia sopivan väljiä tuntuu olevan hankala löytää, ettei ole liian "jätesäkki" päällä. 

Onko se sitten niin, että halvalla kun saa niin laatu on sitten heikkoa. Pesenkin kaikki vaatteet aina ohjeiden mukaisesti, ettei siitäkään pitäisi olla kiinni.

Ylipainoisen ihmisen ongelmia :)

AP

Vierailija
10/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoista porukkaa tässä ketjussa on? Minulla meinaan on ylimääräisiä vaatteita jos jonkin kokoisia. Ne mitä kirppikseltä jäi viimeksi (eilen) yli, lahjoitettiin asunnottomille, mutta aika paljon jäikin.

Vierailija
11/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen olet ja millainen vaatemaku?

Vierailija
12/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elloksen vaatteet ovat pääsääntöisesti todella laaduttomia hintaansa nähden, niitä kannattaa vähävaraisen välttää. Halpiksista esim. hennes paljon laadukkaampi.

Vierailija
13/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kg olen ylipainoinen että kaippa senkin takia on vaikea löytää. Joskus tilasin Ellokselta, kun vielä töissä kävin, mutta aika hirveitä riepuja ja huonolaatuisia tuntuu suurin osa siellä olevan. Kirppareilta sais halvalla, mutta kun ei löydy sopivia tai sitten on kulahtaneita tai hirveen räikeän väirisiä. Kyllähän sellaset kotipaitana menee, mutta etsinkin paitoja, joita voisin käyttää ihmisten ilmoilla.

Asun Ylivieskassa.

Vierailija
14/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, ei ole episkelijana varaa ostaa tänäkään vuonna kesävaatteita eikä mitään muutakaan. Alkaa tosissaan nyppiä tämä köyhäily. Ainakin on motivaatiota valmistua ja päästä nopeasti töihin. Saa myös ihan real life perspektiiviä siihen köyhän elämään. Itse kuitenkin ajattelen ja toivon, että tämä on vain yksi vaihe elämässä ja suunta on ylöspäin. 

Toivottavasti löydät kirpparilta jotain kivoja perusvaatteita. Etkö talvella käytä mitään muuta kuin villapaitoja? Esim pitkät tunikat ovat helppo yhdistää ja muunnella ja sopii talvellakin esim. neuletakin tai villapaidan alla hameena.

Vierailija
15/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokoa käytät, ap?

Vierailija
16/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

XL kokoinen olen. Tykkään esim kietaisupaidoista ja V kaula-aukko mallisista. Väreinä tykkään tummanpunasesta, turkoosista, mustasta. En tykkää kirjavista, räikeistä, värikkäistä (montaa eri väriä paidassa), en raitapaidoista, en pallokuvioisista (näytän tuollasissa entistä lihavemmalta)

Mutta kuten aikaisemmin sanoin, tuollaisetkin paidat menee kotipaitoina mutta jos menen kauppaan tai muualle missä on ihmisiä, niin haluaisin vähän panostaa pukeutumiseen silloin.

AP

Vierailija
17/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, en osaa ap sulle suositella mitään kirpparia, mutta eteläpohjalaisten kannattaa suunnata Lapuan helluntaiseurakunnan kirpparille, siellä on todella paljon valikoimaa!

Vierailija
18/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sellaisia peeusvaatteita hillityin värein. Menevät monessa tilanteessa

Vierailija
19/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi vaatekertaa tällä hetkellä..Oon äitiyslomalla, enkä raaski käyttää rahaa omuin vaatteisiin, lisäksi kauppaan meno tuntuu raskaalta, kun on vielä ylipainoa..Tänään naapurin lapsi kysyi miksi mulla on aina samat vaatteet..

Vierailija
20/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:27"]Mulla on kaksi vaatekertaa tällä hetkellä..Oon äitiyslomalla, enkä raaski käyttää rahaa omuin vaatteisiin, lisäksi kauppaan meno tuntuu raskaalta, kun on vielä ylipainoa..Tänään naapurin lapsi kysyi miksi mulla on aina samat vaatteet..
[/quote]

Kiva naapuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän