Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole varaa ostaa kesäksi vaatteita :( Muita?

Vierailija
29.06.2015 |

Nytkin on tosi lämmin ilma ulkona, mulla päällä toppi ja neuletakki. Avaan vaatekaapin ja se on täynnä neuletakkeja ja villapaitoja. Yksi t-paita on viime kesältä, joka on kulahtanut ja jossa on etupuolella peukalon kokoinen reikä. 

Joka kesä menee saman kaavan mukaan, aina 4 seinän sisällä, kaupassakin hankala käydä kun miettii mitä viittii laittaa päälle. Toivottavasti ei tule lämpimiä päiviä paljoa.

Olen sairaslomalla selän vuoksi. Oon 24vuotias. Kaippa sitä rahaa ois paremmin jos voisi töissä nyt käydä. Kirpputoreja olen kiertänyt, en löydä paitoja, jotka sopivat päälleni. Ovat joko liian pieniä tai liian isoja.

Huomenna seuraavalle kirppikselle ettimään jos halvalla jotain löytäisi.

Kohtalotovereita?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä ap selität. Joku t-paita alaennuksesta on 5 e tai vielä vähemmän...huhuh...ai että ei ole koko kesänä laittaa esim 20 e paitoihin, saisit 4!

alapa nyt säästää euro kerrallaan, joka kuukausi euro purkkiin, siitä paitarahaa ensivuodeksi.

Vierailija
42/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan pienentää kirpparilta hankkimiasi paitoja.  T-paitoja saa vitosella.

Laitoin liian pieneen tunikaan kiilan kainaloiden kohdalle, ei huomaa kun on päällipaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ole varaa? Yksinasuvalle täytyy jäädä 480e/kk pakollisten menojen jälkeen.

Poltatko tupakkaa? Tai ootko ottanut ylihintaisia kulutusluottoja joskus?

Vierailija
44/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä ostan nykyään lähes kaikki vaatteet. Siellä näyttää olevan kaupankäynti aika hiljaista nykyään, joten tarjontaa on ja paljon.

Vierailija
45/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennusmyynnit ovat alkaneet. Tänään ostin hennesiltä kesämekon ja hameen, 15 euroa maksoi yhteensä. Ihan ovat sellaista laatua että säästyvät ensi kesäänkin, niin se ei voi olla peruste ostamattomuudelle

Vierailija
46/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffin euron päivät, jos UFF lähellä. Minulla nytkin päällä kaikki eurolla ostettuja. 

Vierailija
47/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:48"]

Olen kyllä löytänyt jostain marketeistakin ihan halvalla paitoja, mutta mikä siinä oikein on, kun ne alkaa hetkessä vatsan kohdalta liehumaan ja näytän sitten siltä niinku olisin raskaana? En halua mitään vartalonmyötäisiä paitojakaan koska on tosiaan 10kg ylipainoa, mutta sellasia sopivan väljiä tuntuu olevan hankala löytää, ettei ole liian "jätesäkki" päällä. 

Onko se sitten niin, että halvalla kun saa niin laatu on sitten heikkoa. Pesenkin kaikki vaatteet aina ohjeiden mukaisesti, ettei siitäkään pitäisi olla kiinni.

Ylipainoisen ihmisen ongelmia :)

AP

[/quote]

Voi olla "typerä" kysymys, mutta käytätkö kuivausrumpua? Entä huuhteluainetta? Ja silitätkö paidat? Kuivausrumpu kuluttaa vaatteita todella paljon, ja huuhteluaine on täysin tarpeetonta. Silittäminen toisaalta "pehmentää" vaatteita, mutta tuo niihin myös ryhtiä. Mielestäni ylipainoisen on myös turha karttaa tyköistuvua paitoja, koska hartialinja, kaula-aukon muoto ja hihojen pituus ovat niissä yleensä huomattavasti imartelevampia kuin löysemmissä paidoissa. Vatsamakkaroita voi piilottaa nätisti laskeutuvalla neuletakilla. T-paita + neuletakki yhdistelmähän toimii myös sitten suuren osaa vuotta Suomessa, keskitalvella voi takin alla käyttää pitkähihaista t-paitaa. Kolmella lyhythihaisella ja kahdella pitkähihaisella t-paidalla, yhdellä puuvillaneule- ja yhdellä villaneuletakilla pärjää jo todella pitkälle, neuletakilla saa kätevästi myös korvattua kesätakin. 

Vierailija
48/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:16"]

Juu, ei ole rahaa. Kirppareilta ei oikein mitään löydä, rumia ja huonoja vaatteita myynnissä.

Mutta pakko niitä on käyttää kun ei muuta ole.

[/quote] just viime viikolla ostin tarjoustalosta mm. Toppeja 2,50 kpl siel on ale ja vuoden vanhoja vaatteita myydään alehinta viel puoliks.. t-paitoja tosin en tällä kertaa ostanut...

Vierailija
49/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä susta tuntuu. Itsellä sama ongelma. Yksinkertaisesti vaikka olisi rahaa tilillä niin tiedän että jos ostan vaatteita niin sitten ei olekaan enää varaa maksaa laskuja ja ostaa ruokaa. Tyydyn siis muutamaan paitaan, toppiin ja housuihin. Kyllä saan katseita kun aina ne samat vaatteet. Nyt kun olen menossa työkokeiluun niin tiedän että kuljen niissä samoissa joka päivä.

Vierailija
50/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:49"]

Elloksen vaatteet ovat pääsääntöisesti todella laaduttomia hintaansa nähden, niitä kannattaa vähävaraisen välttää. Halpiksista esim. hennes paljon laadukkaampi.

[/quote]

Ainakin pikeepaita ja talvitakki olivat hyviä kun viimeksi ostin.

Vierailija
51/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:38"]

Mä olen kokoa l/xl ja löydän melkein kaikki vaatteeni kirpuilta, ja pukeudun kyllä oikeasti tyylikkäästi. Housuja on vaikea löytää, kun on tosi kapea vyötärö suhteessa jättimäiseen ahteriin, ja alusvaatteet myöskin ostan uutena. Tienaan hyvin, mutta entisenä vaatemyyjänä sylettää miten paljon ilmaa uusien vaatteiden hinnoissa on, joten ihan periaatteesta ostan pääsääntöisesti käytettyinä tai teen itse.  

[/quote]

Onko kukaan laskenut vaikka yhden vuoden ajalta paljonko säästää kun ompelee eikä osta yhtään valmisvaatetta?

Vierailija
52/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VINK VINK!
itse ostan esim. Gina Tricot-kaupasta alennusmyynneistä toppeja. 3€/kpl. Alennusmyyntejä kannattaa muutenkin kiertää, bikbokista toppeja 2€/kpl ja h&mstä kanssa paljon halpoja juttuja. Vaatii vaan kärsivällisyyttä kiertää ja sovittaa.
Oon itse kokoa 48 ja löydän kyseisistä kaupoista vaatteita. Topit varsinkin on yleensä isoja jo valmiiksi.
Housut on vähän enemmän ongelma. Nyt tein kesäksi sortsit ratkenneista farkuista. Hameet on jees, niitä saa tehtyä helposti itse jos on ompelukone tai kärsivällisyyttä tikata käsin.
Tsemppiä!

Vierailija
53/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net
tori.fi

Vierailija
54/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuivausrumpua enkä huuhteluaineita. En myöskään silitä vaatteita. Neuletakki + toppi on hyvä yhdistelmä kyllä.

AP

Vierailija
55/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:38"]

Mä olen kokoa l/xl ja löydän melkein kaikki vaatteeni kirpuilta, ja pukeudun kyllä oikeasti tyylikkäästi. Housuja on vaikea löytää, kun on tosi kapea vyötärö suhteessa jättimäiseen ahteriin, ja alusvaatteet myöskin ostan uutena. Tienaan hyvin, mutta entisenä vaatemyyjänä sylettää miten paljon ilmaa uusien vaatteiden hinnoissa on, joten ihan periaatteesta ostan pääsääntöisesti käytettyinä tai teen itse.  

[/quote]

Onko kukaan laskenut vaikka yhden vuoden ajalta paljonko säästää kun ompelee eikä osta yhtään valmisvaatetta?

[/quote]

Ei säästä. Valmisvaatteiden ostaminen on halvempaa. Materiaalit on kalliita.

Vierailija
56/56 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m, cubus jne saa yksivärisiä toppeja 5-6e. Mä ainakin käytän niitä ympäri vuoden pitkähihaisten kanssa.. just ostin lidlistä 5e shortsit, hameeni on parin vuoden takaa ja shortsit myös