Ei ole varaa ostaa kesäksi vaatteita :( Muita?
Nytkin on tosi lämmin ilma ulkona, mulla päällä toppi ja neuletakki. Avaan vaatekaapin ja se on täynnä neuletakkeja ja villapaitoja. Yksi t-paita on viime kesältä, joka on kulahtanut ja jossa on etupuolella peukalon kokoinen reikä.
Joka kesä menee saman kaavan mukaan, aina 4 seinän sisällä, kaupassakin hankala käydä kun miettii mitä viittii laittaa päälle. Toivottavasti ei tule lämpimiä päiviä paljoa.
Olen sairaslomalla selän vuoksi. Oon 24vuotias. Kaippa sitä rahaa ois paremmin jos voisi töissä nyt käydä. Kirpputoreja olen kiertänyt, en löydä paitoja, jotka sopivat päälleni. Ovat joko liian pieniä tai liian isoja.
Huomenna seuraavalle kirppikselle ettimään jos halvalla jotain löytäisi.
Kohtalotovereita?
Kommentit (56)
Täällä on ainakin fb-kirppiksillä/ "annetaan" ryhmissä vaikka mitä tarjolla, oletko kaikki sellaiset käynyt läpi?
Yritän pitää painon vakiona, samat vaatteet menevät vuodesta toiseen
Jos lähelläsi on Tokmanni, siellä myydään todella halpoja perus t-paitoja isojakin kokoja. Ostin isieltä ja maksoi 3 euroa. Ei mennyt pesussa miksikään, vaikka halpa olikin. Värejä oli vaikka mitä, yksivärisiä siis.
Oletko katsonut esim Zalandon ale-tuotteet? Siellähän ei tuke postimaksuja ollenkaan nostamaan hintaa. Alesta saa usein t-paitoja muutamalla eurolla.
Ap, miks et tilaa H&M:ltä vaatteita? Siel on alet menossa! + siel on kivoja vaatteita koosta riippumatta.
Missä sun viime kesän vaatteet on? Et kai sä siinä yhdessä t-paidassa kulkenut koko kesää? Omat vaatteet on 7-2v vanhoja. En aio ostaa uusia tälle kesälle, koska edelliset on kunnossa, miellyttää omaa silmää enkä todellakaan ala juosta trendien perässä. Kyseessä ei sitten ole se, että mulla olisi varaa "panostaa laatuun". Ihan perus h&m, Seppälä ym. rättiä... Ymmärrän kyllä, että joskus ei sitä 9e ole yhteen toppiin laittaa, mutta oletko varma, ettet ole liian nirso? Toivon, että toi lista suosikkiväreistä ei tarkoita sitä, että muut värit ei käy? Ei nimittäin ole ihme, jos ei kirppikseltä löydy ja vielä isossa koossa.
Kuinka paljon sä pystyt rahaa niihin vaatteisiin laittamaan? Koska 1 t-paita on n. 10e uutena ja jo se yksi helpottaa elämää.
Minäkin olen sairauslomalla. Olen lihonut 15 kiloa niin esim. kesähousut ei mahdu jalkaan. Olen kyllä nyt laihduttamassa ja laihtunutkin jo. Muuten en tarvitsikaan vaatteita, paitsi sukkia ja alusvaatteita. Mutta niihinkään ei ole varaa. Ankeaa.
Nettikirpparit, ei voi sanoa, ettei löydy mielestä...
Kuulostaa vähän siltä, että ap:n maku ei täsmää lompakkoon, sori vaan.
Ymmärrän kyllä, ettei tee mieli näyttäytyä 70-luvun solmuvärjätyssä paidassa, mutta kuulostaa, ettet ole oikein ole edes tutkinut valikoimaa.
Monesta paikasta , kuten edellä olevat jo mainitsi, saa nyt uusia vaatteita samaan hintaa kuin kirpparilta.
Jos se sininen paita Tokmannista / hmstä ym. Ei kelpaa vaan pitäis olla vähintään joku Vero Moda, niin kannattaa vrmaan kulkea ilman vaatteita.
Ei mullakaan ole. Ostankin laskulle/tilille ja maksan pois sitten kun on varaa.
Tää voi olla mun anopin kirjoittama (poislukien ikä, selkävaivat jne.) Hän ei ole töissä, ei ole koskaan ollutkaan. Joka kerta tavatessa saan kuulla, miten ei ole varaa edes perusjuttuihin ja kirppikseltä ei löydy mitään. Todellisuudess rahaa ei riitä loppukuusta ruokaan eikä laskuihin, koska vuokran jälkeen anoppi ostaa itselleen ensin hiusvärit. Hänellä ei ole ikinä edes puolta senttiä juurikasvua ja väri vaihtuu usen eli väripaketteja kuluu. Seuraavaksi lautetaan ripset ja kynnet kuntoon kavereilla, jotka tekee pimeesti niitä. Kirppareita kierretään ja aina ostaisi meidän lapsille uudet kengät ym. vaikka on sanottu, että niitä on liikaa. Itselleen ostaa myös vatteita, mutta löytyy kuulemma harvoin. Syy on se, että vain tietyt värit, peräti 3, kelpaa. Lisäksi "köyhän ei ole varaa ostaa sekundaa" , joten hänelle kelpaa vain merkkituotteet. Aina niihin löytyy rahaa, kun tulee stockerin takki 5e ym. Hänellä on siis takkeja niin paljon, ettei naulakkoon mahdu. Ai niin, tupakkaa kuluu 1,5 askia per pvä ja nei ei lopu vaikka ruoka loppus... Kaikki tämä vain ja ainoastaan sossun rahoittamana. Löytyy myös upouusi taulutelkka ja läppäri on 2v vanha.
-
-
Oletko varma ap, ettei sinulla ole sellaista pientä "näyttämisen halua" kuin anopillani eli ihan siistitkin vaatteet jää rekkiin, kun haluaisit oikeasti trendikkäämpiä ja sit ketuttaa? Anoppini ainkin meinaa, että kyllä hyvinvointivaltioss köyhälläkin on oikeus tyylikkäisiin vaatteisiin ja arjen luksukseen...
Kyllä mulle kelpaa Tokmannin, Halpa-Hallin ja vaikka minkä liikkeen vaatteet, ei se siitä ole kiinni :) En koskaan käy missään Seppälässä, Vero Modassa enkä muissakaan ns. merkkiliikkeissä, koska siellä tuppaa olemaan vaatteet kalliita. Ihan marketeista pyrin ostamaan ja kirppareilta.
Ja väreinä käy muukin, kuin noi mainitsemani.
Viime kesänä sen yhden kulahtaneen paidan lisäksi oli toinen paita mutta varmaan oli huonolaatuista, koska se venyi ja alkoi repsottamaan todella nopeasti (käytän sitä nykyään yöpaitana).Eli 2 paitaa taisi viime kesänä olla mulla ja yhdet sortsit.
Kiitos vinkeistä, käyn katsomassa nuo mainitsemanne nettisivut!
AP
Ostin keväällä yhden paitapuseron 5 €, sit mulla on miehen vanha pikeepaita, siskon vanha patapusero ja yksi vaalea kevyt paitapusero. Yhdet shortsit tai miten se pituus pitäisi sanoa, enivei, yhdet lyhytlahkeelliset housut. Minulla ei ole mitään hätää.
Jos teillä on LIDL, käy tsekkaamassa sekin, myös siellä on juuri nyt myynnissä vaatteita.
Ei ole tänäkään vuonna. Vanhoilla mennään.
Laita vaatteita ja tavaroita kirpparille myyntiin. Minä laitoin pari viikkoo sitte ja sain satasen. Loput möin netissä ja vaatteet vaatepaketteina.
Sama juttu! Hävettää mennä aina samoilla vaatteilla. :( Ei ole varaa ostaa mitään uutta.
Itse ostan kaikki vaatteeni joko Tokmannista tai Halpa-Hallista. Näistä kaupoista voi tehdä todella edullisia vaateostoksia ainakin miestenvaatteiden osalta mutta uskoisimpa että naistenvaatteet ovat yhtä edullisia.
m50
En ymmärrä, miksi ihminen, jolla on rahat tiukassa, ei parsi reikiä ennen kuin niistä tulee sormen mentäviä. Itselläni on rahaa ostaa vaatteita, mutta korjaan kyllä pienet repsottavat kohdat heti kun huomaan ne ja jatkan näin vaatteiden käyttöikää.
Ettet vain olisi liian kranttu? Ihan perus t-paidan löytää varmasti halvalla kirpparilta tai halpisliikkeestä. Et ehkä löydä just sellaista paitaa kuin haluaisit, mutta jos se on ehjä, puhdas ja muuten siisti, niin kai siinä sentään kotoa kehtaa poistua?
Ai sori naapurin lapsi