Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä muuta suututtaa köyhien TYÖSSÄKÄYVIEN lapsiperheiden kohtalo?

Vierailija
29.06.2015 |

Luin tota Peteri-keskustelua, ja kyllä keitti niin yli.

Pitää olla kaikki mitö haluaa, eletään muiden armosta ja kiitokseksi uhriudutaan ruikuttaviksi yhteiskunnan "kaltoinkohdelluiksi" marttyyreiksi.

Miksei kukaan puhu ikinä näistä oikeasti ahkerista, työtä tekevistä perheistä jotka ovat kuitenkin köyhiä??

Esim. sairaanhoitajaäiti, jolla kolme lasta. Yksinhuoltaja. Häntä ei kukaan paaoo, voivottele ja kaada tukia niskaan. Silti uskaltaisin väittää, että vastaavassa tilanteessa on kasaantunut yhden aikuisen harteille enemmäb kuin jaksaa kantaa.

Näille pienipalkkaisille lapsiperheille voisi mielestäni antaa merkittäviä verohelpotuksia. Erityisesti, jos olet yh. Ne vähentyneet verorahat vois sitten vaikka napsasta näistä kahden aikuisen kolmiosauna-tuista, missä vaan "kuukkeloidaan" päivittäin monta tuntia.

Niin väärin. Niin helvetin väärin.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:28"]Olet aivan oikeassa, että heilläkin on varmasti tiukkaa, mutta kyllähän heitä jo myös tuetaan. [/quote] Miten?

[/quote]

Eikös esim. päivähoito ole halvempaa yksinhuoltajien lapsille? Ja monessa tuessa on korotus yksinhuoltajille.

[/quote]

Ei. Minä maksan yksinhuoltajana päivähoitomaksuja 380 e kuussa. Päivähoitomaksut perustuvat talouden tuloihin - ei yksinhuoltajuuteen. Tuloni ovat 4300 / kk. Niin mihin tukiin on korotus. Ensinnäkin mitä niitä tukia on? Itse saan tasan lapsilisän, missä on yksinhuoltajakorotus. Etäisä maksaa minimin, koska mulla on korkeammat tulot. 

Ja kyllä tekee joskus rahasta tiukkaa - ajasta puhumattakaan. Mä teen töitä lasten ollessa päiväkodissa ja heidän mentyä nukkumaan. Kun lapset on isällään, teen töitä (niitä mitä en ole ehtinyt tehdä viikolla, koska haluan, ettei lapset ole liian pitkiä päiviä päiväkodissa). Omaa elämää ei ole. En voi jäädä työttömäksi, koska alallani on töitä, enkä haluaisikaan. 

Rahat riittää kunnon ruokaan ja vaatteisiin. Ei juurikaan matkailuun. Mielestäni näin paljon töitä tekevä sen olisi joskus ansainnut. Veroja maksan palkasta reilusti yli tonnin tietysti. 

Toki voisin muuttaa halvemmalle alueelle, mutta en tee sitä lapsilleni. Lapset saavat esimerkin työssäkäynnistä eikä sluibailusta, saavat jatkaa samassa koulussa ja harrastuksissa. He eivät siitä joudu maksamaan, että isä päätti lähteä toisen naisen matkaan. 

[/quote]

On vaikea niellä, ettei sinulla riitä rahat matkusteluun. Meitä 2+3 ja tulot samat kuin sinulla + lapsilisät (mies 4000€/kk , minä 300€/kk) ja ilman toista aikuista meillä kyllä olisi rahaa matkustella aika helpostikin esim. joka toinen vuosi. 
[/quote]

Siitä ei ollut kyse vaan yksinhuoltajan saamista tuista, joita ei ole. Ja yh ei usein saa lapsialennusta, kuin yhdestä lapsesta. Kun ei ole toista aikuista mukana

Vierailija
82/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:12"]Kyllä moni nimenomaan valitsee työttömyyden.
[/quote]Mutta tämän syynä eivät ole suuret sosiaalituet vaan Suomen paska palkkataso. Palkat ovat Suomessa liian pienet, niin pienet että ovat sosiaalitukien tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:28"]Olet aivan oikeassa, että heilläkin on varmasti tiukkaa, mutta kyllähän heitä jo myös tuetaan. [/quote] Miten?

[/quote]

Eikös esim. päivähoito ole halvempaa yksinhuoltajien lapsille? Ja monessa tuessa on korotus yksinhuoltajille.

[/quote]

Ei. Minä maksan yksinhuoltajana päivähoitomaksuja 380 e kuussa. Päivähoitomaksut perustuvat talouden tuloihin - ei yksinhuoltajuuteen. Tuloni ovat 4300 / kk. Niin mihin tukiin on korotus. Ensinnäkin mitä niitä tukia on? Itse saan tasan lapsilisän, missä on yksinhuoltajakorotus. Etäisä maksaa minimin, koska mulla on korkeammat tulot. 

Ja kyllä tekee joskus rahasta tiukkaa - ajasta puhumattakaan. Mä teen töitä lasten ollessa päiväkodissa ja heidän mentyä nukkumaan. Kun lapset on isällään, teen töitä (niitä mitä en ole ehtinyt tehdä viikolla, koska haluan, ettei lapset ole liian pitkiä päiviä päiväkodissa). Omaa elämää ei ole. En voi jäädä työttömäksi, koska alallani on töitä, enkä haluaisikaan. 

Rahat riittää kunnon ruokaan ja vaatteisiin. Ei juurikaan matkailuun. Mielestäni näin paljon töitä tekevä sen olisi joskus ansainnut. Veroja maksan palkasta reilusti yli tonnin tietysti. 

Toki voisin muuttaa halvemmalle alueelle, mutta en tee sitä lapsilleni. Lapset saavat esimerkin työssäkäynnistä eikä sluibailusta, saavat jatkaa samassa koulussa ja harrastuksissa. He eivät siitä joudu maksamaan, että isä päätti lähteä toisen naisen matkaan. 

Vierailija
84/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:32"]

Teen kokopäivätyötä. Palkka nettona 1500€. Miehen tulojen kanssa yhteenlasketut tulot menevät juuri yli korkeimman pv hoitonaksun. Kaksi lasta hoidossa 580€/kk. Ei työterveyshuoltoa. Raskas fyysinen työ. Työn iloa vaan

[/quote]

Argh!!! Vaadin oikeutta teidän perheelle!! Helvetti kun vituttaa tää välistä vetäminen! Toi EI ole oikeutta. Piste. t.ap
[/quote]

Olet onnekas kun sinulla on kuitenkin toinen kuluja jakamassa.
[/quote]kaikki maksetaan puoliksi. Paremmin pärjäisin jos olisinkin yksinhuoltaja......
[/quote]

Millä tavoin? Vuokra, asuminen, sähkö, lapset, vaatteet, harrastukset? Ruokaan kulut
Saisit ehkäpä vähän asumistukea, elarit, jotka eivät korvaa miehen palkkaa ja yh-lisä 50e/lapsi. Ei ole sama asia!

Vierailija
85/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan varmistimen aina kun kuulen työssäkäyvien ruikuttavan olemattomista.

Jos on nii vitun vaikeeta, nii tehdään vaihtokauppa vaikka heti et mä saan niilt duunipaikan ja ne toimeentulotuen perusosan.

Vierailija
86/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:00"]

Tulee aika paha mieli tätä keskustelua seuratessani. Suurin osa ihmisistä on samaa mieltä siitä, että pienimmät palkat eivät riitä lasten elättämiseen. Suurin osa varmasti myös ymmärtää, että köyhimmät tuensaajat ovat vielä huonommassa asemassa. Näen, että tässäkin keskustelussa ongelmat voidaan tiivistää kahteen kohtaan, joihin voidaan vaikuttaa ilman että kumpikaan tästä ryhmästä kärsii

1. Halpojen asuntojen riittävyys

2. Pienimpien palkkojen taso

Muistakaa katsoa puolueiden mielipiteet näistä kahdesta asiasta ja äänestää sen mukaan. Vihakin on mahdollista kääntää vaikuttamiseksi, eikä se aina tarkoita että jonkun täytyy kärsiä tai kurjistua.

[/quote]

Sorry vaan, mutta kyllä köyhät ja yh:n äänestää persuja koska jos ymmärtäisivät omaa parastaan, ei ne ihmiset olisi köyhiä. Persut taas pitää ne köyhänä ja kouluttamattomana, että on sitten niiden lapsistakin katkeraa äänestäjäkuntaa jatkossa. Suuttumus pitää kyllä kanavoida ääniksi, mutta ei nyt herran tähden järjen kautta!
[/quote]

Sivistä itseäsi edes sen verran, että yh voi olla kuka vaan. Itse äänestän vihreitä.

Vierailija
87/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:22"]Lapset ovat yleellisyyshankinta siinä missä kallis urheiluauto tai hoitohevonenkin ovat. Jos sellaisen haluaa, täytyy varautua kustannuksiin. Yhteiskunta voi tulla niissä vastaan tiettyyn rajaan asti, mutta päävastuun tulee olla vanhemmilla itsellään. Kenenkään ei ole pakko hankkia lapsia, ja olisi itse asiassa parempi, jos nykyistä harvempi hankkisi niitä.
[/quote]

Mistä tänne uusia kansalaisia, kun Suomi jo valmiiksi pieni maa? Tietysti voidaan lisätä maahanmuuttoa.

Vierailija
88/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä mennään mitä on annettu... Turha tuhlailu on kyllä jäänyt. Sorry vaan Sipilä ja Stuppi. Ei oo varaa jatkaa kulutusta. Ostan vaan ja ainoastaan tarpeelliset tavarat ja käyn siellä halvassa Lidlissä. Tätä jatketaan niin pitkään kunnes helpotta. Onneksi nuorin menee jo eskariin. Mitään ei siltikään puutu ja lähdetään jopa etelän lomalle. T. Työssä käyvä yh joka tienaa alle sen summan mitä eräs ministeri kummasteli...

Vierailija
89/89 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi yli neljä tonnia tienaava maksaa veroja tonnin. Uuh mä tienaa 2400€ ja maksan veroja 600 :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi