Ärsyttää oharit tekevä "kaveri"!!!
Asia on niin että hän pyysi minua vuosia sitten tekemään pankkiin tallelokeron missä hän voi säilyttää arvojuttujaa. tein sen ja hän maksaa lokeron vuokran.
Mutta jos hän haluaa hakea lokerosta jotain tai viedä sinne jotain niin minun pitää mennä mukaan sillä se on minun nimissäni vaikka sisältö onkin hänen.
Silloin tällöin hän haluaa käydä siellä mutta ei joka kuukausi . Nyt perjantaina hän laittoi whatsapissa viestin että voitko tulla maanantaina klo 10 pankkiin, hänellä olisi asiaa sinne.Minulla oli oikeastaan toinen meno mutta ajattelin että voinhan hoitaa sen pankin jälkeen jos olen oikein nopea.
Suostuin siis ja sanoin että sopii se.
Maanantaina eli tänään klo 9:38 tulee whatsap viesti "Moi, en tule tänään, tuli muuta hommaa." Näin viestin klo 9:49.
Ärsyttää. Kirjoitin vain että "ok".
Hänhän se minua tarvitsee, en minä häntä! Tekisi mieli esittää nyt vaikeasti tavoitetta vaa sillä tämä ei ole eka kerta! Minä odotan ja odotan ja järjestän aika ja laitan itseni valmiiksi ja sitten hän ei yhtäkkiä ehdikään juuri silloin. Parin päivän päästä anelee taas uutta aikaa.
Nyt taidan sanoa että enpä ehdikään.
Mitä te sanoisitte?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:10"]
Oletko törmännyt ilmiöön yhteisövaino
Sitä harrastavat samantyyppiset ihmiset, jotka tekevät palkasta tai ilman trolleja nettiin, siis sosiopaatit.
Eristäminen ja vihjailurikollisuus
- mustamaalaus ilkeillä, perättömillä ja valheellisilla jutuilla
- maineen tuhoaminen
- fantasia-hahmon luominen uhrista
- keskustelu uhrista tarkoituksellissa muodossa ulkopuolisten kuulleen/nähden huhumyllyn käynnistämiseksi / epäluulojen herättämiseksi
- mielipideohjaus uhria vastaan
- tekosyillä vainoaminen
- vainon levittäminen asuinympäristöön, työyhteisöön ja harrastuksiin
- häpäisyrikollisuus, mm. julkinen häpäisy ja häpäisyrangaistus
Uhrin stalkkaaminen
- uhrin elämän tarkkailu
- seurailu
- tarkkailluksi tulemisen tunteen kasvattaminen uhrissa
- kotirauhan rikkominen
- häirintä
- "puskaradio" ja "mustalista" -tyyppinen ajattelumalli
- vainon levittäminen sinne missä uhri liikkuu ja vaikuttaa
- vakoilu, tiedonhankinta ja juoruilun ylläpitäminen
Provokaatiot
- tarkkailun tunteen aiheuttaminen uhrille, epäluuloisuuden kasvattaminen ja ajojahdin tunteen järjestäminen
- katuteatterit
- skitsofreniaan sopivien harhojen rakentelu erilaisia tilanteita luomalla
- puhuminen uhrista tämän kuullen niin, että uhri joutuu epäilemään koskeeko puheet häntä ja miksi puhutaan
- yksityiskohtaisen tiedon käyttäminen uhrin kuullen joko pilkallisesti, mitä hänestä muka luullaan, tai tarkoituksellisesti niin, että uhrille tulee kiusatuksi tulemisen tunne tai tarkkailluksi tulemisen tunne, esim. uhri jää miettimään, miksi joku puhuu, tietää tai luulee sellaista
- yritetään saada uhri reagoimaan, esim. esittämään syytöksiä provokaatioiden jälkeen, jolloin voidaan syyttää harhaiseksi, reagoimaan väkivallalla, jolloin voidaan saada uhrille rikosrekisteri tai selvittelemään provokaatioihin osallistuneita, jolloin voidaan syyttää uhria vainosta
-perättömien juttujen kertominen uhrille, jolloin tämän puhuessa eteenpäin, voidaan syyttää kiusaamisesta, kunnianloukkauksesta tai vainoamisesta
Kovemman asteen vaino
- esiintyminen uhrina
- valeprofiilit
- lavastukset
- viranomaisena esiintyminen / virka-aseman väärinkäyttö uhrin häpäisemiseksi tai tietojen hankkimiseksi
- terveystietojen hankkiminen, levittely ja vääristely
- mustamaalaaminen rikolliseksi
- perättömien tietojen tallentaminen viranomaisjärjestelmiin
- rikosten ja vainon uhriksi joutuneen tarkkailu ja uskottavuuden tuhoaminen
Fyysinen tuhoaminen
- huumeet
- kemiallinen vaikuttaminen
- elektroninen häirintä
- mikroaallotus
- väkivallan käyttö
[/quote]
Skitsofrenia on hemmetinmoinen tauti.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:13"]
Ainoa selitys lienee, että ap: n kaveri haluaa säilyttää jotain omaisuutta piilossa mieheltään.. sinuna ap puhuisin sioraan kaverisi kanssa ja tekisin selkeät pelisäännöt.
[/quote]
Alles gut, Kirsi? :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:27"]
kuka on Kirsi?
[/quote]
Nokkela stalkkeri. Ei tarpeeksi kuitenkaan :/
Lokeron vakuutussopimus päättyy vasta kesällä 2016 :( Siihen asti "kaveri" on.maksanut lokeron vakuutuksesta. Lokeron itsestään voisin sulkea kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Mutta en vakuutusta :/
Ap
Lopeta lokero ja kaveri saa maksaa turhaan olemattoman lokeron vakuutuksesta.
En keksi yhtään järjellistä laillista syytä miksi kaverisi ei saisi omaa lokeroa. Kerro nyt meillekin mikä tämä omasta mielestäsi pätevä syy on niin me voidaan vähän valaista sua.
Kävin lukemassa oharityypin viestin. Siinä luki "Moi olen tulossa huomenna Lahteen. Monelta tulen?"
Kirjoitin asiallisesti mutta kylmästi" En ole tänään kotona kuin vasta tosi myöhään."
Tallelokerolle voi mennä ainoastaan pankin aukioloaikana. Ja "tosi myöhään" se on kiinni.
Luulen että oharityyppi suuttuu :D
Ap
hyvä. pysy lujana. sinä sanelet säännöt, ei oharityyppi. se on varmasti ihmeissään kun et olekaan heti käytettävissä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:18"]Nyt "kaverilta" tuli whatsapp-viesti. En ole lukenut sitä mutta tuli ilmoitus että viesti on tullut ja vilkaisin ja näin että on tältä kaverilta ja se alkoi: "Moi, olen tulossa huomenna Lahteen...." eli on tulossa tännepäin. En klikannut viestiä auki sillä muuten se näkee että olen nähnyt viestin ja odottaa vastausta.
En aio olla huomenna sen käytettävissä. En aio. Ärsyttää niin. Siitä ei kuulu koskaan muuten mitään. Vain jos se haluaa apuani. Ja sitten tekee ohareita. Mitä mä sanon sille?
Ajattelin jos klikkaan sen whatsapin aamulla vasta auki, joskus 10 aikaan esim? Ehkä se haluaisi nähdä jo klo 9 tms. Olen menossa huomenna kaupoille että on ohjelmaakin.
Sanokaa mitä kirjoitan sille! Ja uskallanko avata tuon viestin tänään vai vasta huomenna?
Ap
[/quote]
Ihan btw. Tämä ei liity ongelmaasi MILLÄÄN tavalla, mutta kyllä tyhmäkin näkee milloin olet ollut paikalla whatupissa. Vaikka et ole lukenut hänen viestiään ja avannut niin hän näkee että olet kuitenkin viestin lähettämisen jälkeen käynyt whatsupissa. Moni tuskin saa kymmenittäin whatsupissa viestejä niin ei hirveän tyhmä tarvitse olla arvatakseen että ko. hlö on nähnyt saaneensa viestin, mutta ei ole avannut koska luulee olevansa ovela ja ajattelee vastapuolen luulevan että viestiä ei ole huomattu. Kyllä kaikki ne huomaa.
Ei se näy jos vain vilkaisee ilmoitusta että tuli whatsapp viesti. jos ei klikkaa whatsappia auki niin ei näy.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:47"]
Katso aamulla se viesti ja kirjoita että "Sorry tänään ei käy, joku toinen kerta sitten!"
Kirjoita noin vaikka sinulla olisikin aikaa. Hänen pitää saada maistaa omaa lääkettään.
[/quote] jep, äläkä sorru selittelemään yhtään mitään ja uteluihin vastaa vain että "palataan myöhemmin"
Oletko 13v, vai mistä tuollainen ihmeellinen "yhyy se laitto mulle viestin mitä teen äää no mäpäs oon sille tyly" -pelleily? Sanot nyt helvetti suoraan, että itseasiassa voit tulla hakemaan kaikki kamasi ja lokerolla ravaaminen loppuu nyt.
Ja edelleen odotamme oikeaa syytä sille, ettei kaveri voi avata omaa?
Poliisi voi kytätä sun ip:n tätä kautta ja pian jäätte kaverisi kanssa kiinni.
Kannattaako kaveria auttaa rikollisessa toiminnassa?
Mikä tuo Kirsi-juttu oli? Menikö minulta jotain ohi?
Minä en jaksa enää vastaavaa kaveriani, joka on perunut nyt neljä tai viisi tapaamista putkeen. Lähettelee viestejä että enhän ole suuttunut hänelle jne. ja "mulla on ikävä sua". Niin varmaan joo, kun ei viitsitä edes yhteen tapaamiseen lähelle kotoaan tulla...
Nyt "kaverilta" tuli whatsapp-viesti. En ole lukenut sitä mutta tuli ilmoitus että viesti on tullut ja vilkaisin ja näin että on tältä kaverilta ja se alkoi: "Moi, olen tulossa huomenna Lahteen...." eli on tulossa tännepäin. En klikannut viestiä auki sillä muuten se näkee että olen nähnyt viestin ja odottaa vastausta.
En aio olla huomenna sen käytettävissä. En aio. Ärsyttää niin. Siitä ei kuulu koskaan muuten mitään. Vain jos se haluaa apuani. Ja sitten tekee ohareita. Mitä mä sanon sille?
Ajattelin jos klikkaan sen whatsapin aamulla vasta auki, joskus 10 aikaan esim? Ehkä se haluaisi nähdä jo klo 9 tms. Olen menossa huomenna kaupoille että on ohjelmaakin.
Sanokaa mitä kirjoitan sille! Ja uskallanko avata tuon viestin tänään vai vasta huomenna?
Ap
Katso aamulla se viesti ja kirjoita että "Sorry tänään ei käy, joku toinen kerta sitten!"
Kirjoita noin vaikka sinulla olisikin aikaa. Hänen pitää saada maistaa omaa lääkettään.
Ainoa selitys lienee, että ap: n kaveri haluaa säilyttää jotain omaisuutta piilossa mieheltään..
sinuna ap puhuisin sioraan kaverisi kanssa ja tekisin selkeät pelisäännöt.