Mikä teitä ihmiset riivaa, kun ette usko Jumalaan?
Viisaat ihmiset uskovat, koska tietävät, että on järjetöntä ajatella elämän loppuvan fyysiseen kuolemaan.
Kommentit (65)
Uskon näkymättömään vaaleanpunaiseen yksisarviseen. Et voi todistaa, että sitä ei olisi olemassa tai ettei se olisi vaaleanpunainen, koska sitä ei näe. Se on myöskin jumalatar, koska kukaan ei voi todistaa, ettei se olisi nainen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:19"]
Kyä kai ne on vissiin demonit kun riivaa.
[/quote]
riivaaja riivaa. Itse vanha vihtahousu :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:30"]
Viimeistään Tuomiopäivänä ihmiset uskovat, siis ne jotka tässä elämässä eivät uskoneet.
[/quote]
no, sitä odotellessa.....
jos noin käy ja uskovaiset oletto jo nyt varmoja "voitostanne", niin miksi pidätte meteliä asiastanne ja käännytätte? Odottaisitte sitä tuomiopäiväänne ihan rauhassa, jos kerran me muutkin sitten halutaan teidän leikkiin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:33"]
Viimeistään Tuomiopäivänä ihmiset uskovat, siis ne jotka tässä elämässä eivät uskoneet.
[/quote]Tätä mä en juuri käsitä. Jos jumala on olemassa niin miksi hän on sellainen kusipää, että tekee itsensä näkymättömäksi ja vaatii sokeaa uskoa ilman todisteita? Eihän kukaan järkevä ihminen voi uskoa ilman mitään näyttöä! Sitten vaan tuomiopäivänä ilkutaan, että lälläällää, olisit vaan uskonut! Ei prkl, siis oikeasti.
[/quote] Minäpä uskon harhaoppisesti, että jollei ihminen huomaa Jumalaa elinaikanaan, hän saa tilaisuuden siihen elämän jälkeen, jotta voi tehdä päätöksen.
Yhtä hyvä kysymys olisi, että miksi en usko joulupukkiin tai hammaskeijuun.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:02"]Jumalattomat, ilman häpyä olevat av-mammat eivät usko Jumalaan.
T: Helluntailailainen
[/quote]
Siis puuttuuko avmammoilta häppärit?! Ulommat vai sisemmät?
Ketään ei voi käännyttää. Usko on lahja. Lahjan saa Jumalan sanan kautta, joka löytyy Raamatusta. Nyt elämme armon aikaa, jonka Kristus antoi ristillä kuollessaan ja haudasta ylösnoustuaan. Tuomiopäivänä on myöhäistä lähteä enää leikkiin mukaan. Älä odota liian kauan :)
Taitaa suviseuroilla olla tylsää, kun näitä hihhuli-aloituksia tulee nyt näin paljon :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:00"]
Mun mielestä uskonnot on jäänne niiltä ajoilta, kun ei vielä tieteen keinoin osattu selittää maailmankaikkeutta. Ymmärrän, että silloin on ollut tarve sepittää näitä tarinoita mutta pidän hölmönä, että joku vielä nykyäänkin niihin uskoo.
[/quote]
Tästä olen vakaasti eri mieltä. Ihmisen kuolemanpelko on tunteena niin voimakas, että jopa monilla ateisteilla tulee jonkinlaisia uskonnollisia tuntemuksia, kun oma tai jonkun läheisen kuolema tulee ajankohtaiseksi esim. parantumattoman sairauden takia.
Mä uskon mielummin pääsiäispupuun.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:59"]
Mä uskon mielummin pääsiäispupuun.
[/quote]
Ja minä Playboy-pupuun.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:33"]
[/quote]Tätä mä en juuri käsitä. Jos jumala on olemassa niin miksi hän on sellainen kusipää, että tekee itsensä näkymättömäksi ja vaatii sokeaa uskoa ilman todisteita? Eihän kukaan järkevä ihminen voi uskoa ilman mitään näyttöä! Sitten vaan tuomiopäivänä ilkutaan, että lälläällää, olisit vaan uskonut! Ei prkl, siis oikeasti.
[/quote] Minäpä uskon harhaoppisesti, että jollei ihminen huomaa Jumalaa elinaikanaan, hän saa tilaisuuden siihen elämän jälkeen, jotta voi tehdä päätöksen.
[/quote]
Ei tuo mitään harhaoppista ole. 1. Pietarin kirjeessa Raamatussa sanotaan nimenomaan että ilosanoma julistetaan myös kuolleille:
"Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää. "
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:30"]Viimeistään Tuomiopäivänä ihmiset uskovat, siis ne jotka tässä elämässä eivät uskoneet.
[/quote]
No selitä, milloin se tuomiopäivä oikein on? Aika monta kertaa on jo pitänyt tulla tässä 2000 vuoden aikana ja Raamatun mukaiset ennakkomerkit ovat toteutuneet. Alkaa epäilyttää.
Täällä on mielenkiintoisia näkökulmia. Itse pidän mahdollisena että joku kuolemanjälkeinen henkimaailma on olemassa, mutta varsinaisesta uskonnosta en osaa sanoa vieläkään juuta enkä jaata.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:18"]Viisaat ihmiset uskovat, koska tietävät, että on järjetöntä ajatella elämän loppuvan fyysiseen kuolemaan.
[/quote]
Höpöhöpö. Geenini jatkavat lapsissani ja toivottavasti aikanaan heidän lapsissaan.
Vain lapseton kuolee lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:59"]Mä uskon mielummin pääsiäispupuun.
[/quote]
Puput <3
Onko mitään pupu-uskontoa olemassa? Thaimaassa pupu on jonkun symboli, mutta liittyykö se uskontoon vai kuninkaaseen, sitä en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo
Teoreettinen fysiikka osoittaa ettei kuolemanjälkeistä elämää tai sielua, joka jatkaa elämää, ole. Ei ole olemassa mitään sellaista hiukkasta tai värähtelyä, joka sielun selittäisi ja joka olisi vain ihmisessä eikä esim kivessä.
12:24"]Jos ajatus elämän päättymisestä on kerran järjetön, niin heitäpäs pari linkkiä tieteelliseen tutkimusaineistoon, jossa tuo osoitetaan järjettömäksi.
[/quote]
En ole uskovainen kun ei mitään vastausta pyynnöistä ja kyselyistä huolimatta ole tullut. Sen sijaan pidän mahdollisena sielun (joka on energiaa) säilymisestä..mutta ei tähän jumalaan uskomista tarvita.
Tämä on aivan SELVÄ PROVO...halusit vaan että meitä oikeasti uskovia taas haukutaan ja onnistuit, tottakai. Uskovaisia kun saa ja monen mielestä kuuluukin aina haukkua.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:59"]Mä uskon mielummin pääsiäispupuun. [/quote] Puput <3 Onko mitään pupu-uskontoa olemassa? Thaimaassa pupu on jonkun symboli, mutta liittyykö se uskontoon vai kuninkaaseen, sitä en tiedä.
[/quote]
Voithan sinä keksiä ihan niin kuin kaikki muutkin. Keksi vaikka kärpäs-uskonto tai hyttys-uskosto tai minkä tahansa luonnottoman jumala. Ala palvomaan rahaa on klassikko mutta voit rukoilla vaikka kauppaketjujen jumalia tai ketjujen ja nyörien köysien ja vetoketjujen jumalia. Aivan yhtä totta ne ovat.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:31"]
Saatanahan se ihmisiä riivaa, koska saatana haluaa että kaikki ihmiset joutuisivat helvettiin.
[/quote]
Tervetuloa messiin!