Mikä teitä ihmiset riivaa, kun ette usko Jumalaan?
Viisaat ihmiset uskovat, koska tietävät, että on järjetöntä ajatella elämän loppuvan fyysiseen kuolemaan.
Kommentit (65)
Minua varmaan riivaa Saatana. Huuuu, varokaa!!
Mun mielestä uskonnot on jäänne niiltä ajoilta, kun ei vielä tieteen keinoin osattu selittää maailmankaikkeutta. Ymmärrän, että silloin on ollut tarve sepittää näitä tarinoita mutta pidän hölmönä, että joku vielä nykyäänkin niihin uskoo.
Järki, faktat jne. riivaa. On se vaikeaa, vaikka kuinka paljon haluaisin uskoa satuhahmoihin, ei järki anna myöten :D
Jumalattomat, ilman häpyä olevat av-mammat eivät usko Jumalaan.
T: Helluntailailainen
Meitä riivaa hullut uskovaiset hihhulit jumalillaan ja harhoillaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:00"]
Mun mielestä uskonnot on jäänne niiltä ajoilta, kun ei vielä tieteen keinoin osattu selittää maailmankaikkeutta. Ymmärrän, että silloin on ollut tarve sepittää näitä tarinoita mutta pidän hölmönä, että joku vielä nykyäänkin niihin uskoo.
[/quote]
Itse uskon, mutta en minä käytä ainakaan uskontoa maailmankaikkeuden selittämiseen. Eikä moni muukaan uskovainen käytä. Minulle uskonto on ihan eri tason asia, psyykkisen ja hengellisen tason asia, eikä materiaalisen todellisuuden tason selittäjä. Ratkaisut joita lähdin uskonnosta etsimään liittyivät omaan sisäiseen elämääni: ahdistukseen, tyhjyyden tunteeseen, siihen että tein aina vaan samoja pahoja tekoja vaikka pohjimmiltani en halunnut.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:18"]
Viisaat ihmiset uskovat, koska tietävät, että on järjetöntä ajatella elämän loppuvan fyysiseen kuolemaan.
[/quote]
Sinua taitaa enemmän riivata? Kuka?
Ei minua riivaa mikään. Mielestäni nimenomaan viisaat uskovat, että kaikki loppuu kuolemaan. Ruumis maatuu ja palaa takaisin luonnon kiertokulkuun. Sillä tavalla se elämä jatkuukin, että madot saavat ruokaa, ruoho ja kukat kukkivat ja saavat ravinteensa siitä maatuneesta mullasta jne. Ihmismieli kuolee kuitenkin silloin kuin ruumis kuolee.
No saatanahan se. Yritähän tulla manaamaan sitä pois niin se syö sulta pään ja munat.
Uskon,että elämä ei lopu fyysiseen kuolemaan, mutta en usko jumalaan, mitäpä siitä sanot ap ?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:18"]
[/quote]
Mikä teitä uskovaisia riivaa kun kuvittelette kaikkien haluavan elää samoissa harhoissa missä itse elätte?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:30"]Ihmiskunta on keksinyt nimityksiä satuolennoilla jo ammoisista ajoista lähtien. Kaikki selittämättömtä tapahtumat on selitetty jollakin jumalla, koska papisto ja valtaapitäjät ovat siitä jotain hyötyneet. Mikä niistä jumalista on se oikea onko se kenties. Ra, Jahve, Allah, Ukko Ylijumala, Shiva, Buddha, iso kivi/ kalliomuodostelma/vuori. Aurinko, Odin, Zeus, Jupiter jne. [/quote] Aurinko.
[/quote]
Mäkin valitsen auringon, ilman sitä ei ole elämää olleskaan:). Jumala nyt on ihan vaan ihmisten oma keksimä hemmo, kuten muumit tai joulupukkikin.
Ei oo kyllä vielä kertoneet nimiään ne pirut mitkä riivaa. Olisiko itse Saatana kuitenkin? Toivottavasti.
Minua riivaa korkeintaan ap:n kaltaiset, tai oikeastaan ei nekään kauheasti, jos eivät puutu toisten elämään. Live and let others live...
Minua ainakin riivaa teidän uskovaisten suvaitsevaisuus erilailla ajattelevia kohtaan ja muutenkin kristillinen lähimmäisen rakkaus. Eikä se että ihmisruumis kuolee ole mikään lopullinen tila, ihan jokainen atomi jota minulla on pysyy olemassa, osa minusta voi päätyä vaikka ap:n jälkeläisen rakennuspalikaksi joskus tulevaisuudessa. Tai ehkä jonkun atomini ympärille muodostuu kokonainen planeetta uusine elijöineen.
"Sielun" eli tietoisuuden ajattelen olevan jotain sukua pimeälle aineelle, eli sitä ei vain voi vielä mitata laitteilla. Mutta tähän ei luultavasti tule enempää selkoa tässä ruumiissa oloni aikana joten ei siitä tämän enempää.
Viimeistään Tuomiopäivänä ihmiset uskovat, siis ne jotka tässä elämässä eivät uskoneet.
Olisin oikein mielelläni uskovainen mutta en voi. Rationaalisuus estää sokean uskon enkä ole kokenut mitään ihmeilmiöitä. Minä puolestani en voi käsittää, mikä riivaa ihmisiä, jotka uskovat kritiikittä ihan mitä vain.
Saatanahan se ihmisiä riivaa, koska saatana haluaa että kaikki ihmiset joutuisivat helvettiin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:30"]
Viimeistään Tuomiopäivänä ihmiset uskovat, siis ne jotka tässä elämässä eivät uskoneet.
[/quote]Tätä mä en juuri käsitä. Jos jumala on olemassa niin miksi hän on sellainen kusipää, että tekee itsensä näkymättömäksi ja vaatii sokeaa uskoa ilman todisteita? Eihän kukaan järkevä ihminen voi uskoa ilman mitään näyttöä! Sitten vaan tuomiopäivänä ilkutaan, että lälläällää, olisit vaan uskonut! Ei prkl, siis oikeasti.
Saatana se varmaan on sitten, mikä riivaa. Itse uskon mahdollisesti jonkin metafyysisen olemassaoloon, varmoja todisteita oman kokemuksen kautta ei kylläkään ole kuin enneunista, ja nekin suhteellisen epämääräisiä, sattuma-kategoriaan meneviä tapauksia, vaikka omia olivatkin.
Mutta mitä tulee väitettyyn jumalaan, en sano juuta enkä jaata, koska en varmasti mitään asiasta tiedä, mutta itse tykkään kyllä kovasti todisteista. Kristillisen kasvatuksen saaneena en uskalla oikein manata enkä pyytää sen paremmin jumalia kuin saatanaakaan näyttäytymään tai merkkejä antamaan (pelottaa sellaiset, en katso edes kauhuleffoja, liian herkkä psyyke) mutta en ole saanut kunnollisia ja varmoja merkkejä jumalan tai jumalten olemassaolosta.