Maksaako morsian tässä tapauksessa kaasojen puvut??
Ystäväni on menossa naimisiin ja minä sekä toinen ystäväni olemme hänelle kaasoja. Morsian haluaa että puvut ovat molemmilla samanlaiset sekä vaaleanpunaiset. Meistä kumpikin vierastaa ajatusta tuosta väristä. Itse kun en juurikaan käytä muuta kuin tummia värejä. Morsian on ilmeisesti siinä uskossa, että me olemme maksamassa puvut itse. Aloin asiaa miettimään ja minua alkoi turhauttamaan ajatus maksaa 100-200e mekosta, jota en ikinä enää tulisi pistämään päälleni. puhumattakaan sitten siitä ,että tuntisi olonsa hattaraksi jossain pitsiunelmassa koko hääpäivän ajan.
Onko liikaa vaadittu, että morsian tässä tapauksessa maksaisi puvut?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:54"]
Ei ole olemassa mitään sääntöjä, korkeintaan tapoja eli perinteitä. Neuvottelukysymys, siis.
Jos minä joutuisin ostamaan vaaleanpunaisen puvun, varmistaisin, että sen voi värjätä jälkeenpäin. Käytännössä siis teettäisin kotelomekon ja varmistaisin, että ompelulangat ovat värjäytyvää materiaalia eikä mitään erityisiä krumeluureja (esimeriksi niitä pitsejä) ole ommeltu tiukasti kiinni.
[/quote]
Miksi ihmeessä minun pitäisi nähdä noin iso vaiva mekon eteen jota en edes halua? Helpommalla pääsisivät kaikki, jos me kaasot saisimme yhteisymmärryksessä morsiamen kanssa valita kaikkien silmää miellyttävän mekon värin. Silloin tietenkin maksaisimme mekot itse. -AP
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:55"]
Miksi ihmeessä morsian haluaa kaasoille vaaleanpunaiset mekot?
Ettei vaan näytä kauniimmalta kuin morsian
[/quote]
Morsian pitää romanttisesta tyylistä ja väreistä. Häiden teemavärit pyöriikin rustiikissa ja vaaleanpunaisessa. Kyse ei siis ole mistään possun vaaleanpunaisesta, onneksi. -AP
Jos morsian asettaa pukeutumiselle säännöt hän myös kustantaa kaasojen vaatetuksen. Jos ei kustanna niin silloin saa pukeutua oman maun mukaan. Mutta voihan joku yrittää asettaa kustannuksia toisille. Älä hyväksy sitä. Vaikka voihan olla että et sen jälkeen ole kaaso.
Ehkä nyt olisi fiksuinta PUHUA tästä asiasta sen morsiamen kanssa eikä huudella täällä. Huoh!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:26"]
Ehkä nyt olisi fiksuinta PUHUA tästä asiasta sen morsiamen kanssa eikä huudella täällä. Huoh!
[/quote]
Kyllä morsiamen kanssa asiasta keskustellaan tietenkin. Kyseessä on vain melko pihi morsian ja häät on järjestetty niin tiukkaan budjettiin kuin mahdollista. Käytännössä kutsuvieraissa on vain lähimmät sukulaiset sekä muutama ystävä, ettei tule ruokakuluja. Voin vain kuvitella, että mikä bridezilla sieltä hyökkää esiin, kun tulee puhe etteivät kaasot ole valmiita kustantamaan hänen valitsemiaan pukujaan. Morsian siis ilmeisesti kuvittelee että saa valita vapaasti puvut ja kaasot kiltisti maksavat.. -AP
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:54"]
Ei ole olemassa mitään sääntöjä, korkeintaan tapoja eli perinteitä. Neuvottelukysymys, siis.
Jos minä joutuisin ostamaan vaaleanpunaisen puvun, varmistaisin, että sen voi värjätä jälkeenpäin. Käytännössä siis teettäisin kotelomekon ja varmistaisin, että ompelulangat ovat värjäytyvää materiaalia eikä mitään erityisiä krumeluureja (esimeriksi niitä pitsejä) ole ommeltu tiukasti kiinni.
[/quote]
Voisiko alapeukuttaja kertoa, mistä on eri mieltä?