Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako morsian tässä tapauksessa kaasojen puvut??

Vierailija
29.06.2015 |

Ystäväni on menossa naimisiin ja minä sekä toinen ystäväni olemme hänelle kaasoja. Morsian haluaa että puvut ovat molemmilla samanlaiset sekä vaaleanpunaiset. Meistä kumpikin vierastaa ajatusta tuosta väristä. Itse kun en juurikaan käytä muuta kuin tummia värejä.  Morsian on ilmeisesti siinä uskossa, että me olemme maksamassa puvut itse. Aloin asiaa miettimään ja minua alkoi turhauttamaan ajatus maksaa 100-200e mekosta, jota en ikinä enää tulisi pistämään päälleni. puhumattakaan sitten siitä ,että tuntisi olonsa hattaraksi jossain pitsiunelmassa koko hääpäivän ajan.

Onko liikaa vaadittu, että morsian tässä tapauksessa maksaisi puvut?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian maksaa jos asettaa vaatimuksia.

Vierailija
2/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:54"]

Ei ole olemassa mitään sääntöjä, korkeintaan tapoja eli perinteitä. Neuvottelukysymys, siis.

Jos minä joutuisin ostamaan vaaleanpunaisen puvun, varmistaisin, että sen voi värjätä jälkeenpäin. Käytännössä siis teettäisin kotelomekon ja varmistaisin, että ompelulangat ovat värjäytyvää materiaalia eikä mitään erityisiä krumeluureja (esimeriksi niitä pitsejä) ole ommeltu tiukasti kiinni.

[/quote]

Miksi ihmeessä minun pitäisi nähdä noin iso vaiva mekon eteen jota en edes halua? Helpommalla pääsisivät kaikki, jos me kaasot saisimme yhteisymmärryksessä morsiamen kanssa valita kaikkien silmää miellyttävän mekon värin. Silloin tietenkin maksaisimme mekot itse. -AP

[/quote]

Minä kirjoitin "jos minä joutuisin ostamaan", siis jos puku olisi pakko hankkia eikä mikään kompromissi olisi mahdollinen. Nyt selvisi alapeukkujen määräkin: silkkaa lukutaidottomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:51"]

Ei ole olemassa mitään sääntöjä, korkeintaan tapoja eli perinteitä. Neuvottelukysymys, siis.

Jos minä joutuisin ostamaan vaaleanpunaisen puvun, varmistaisin, että sen voi värjätä jälkeenpäin. Käytännössä siis teettäisin kotelomekon ja varmistaisin, että ompelulangat ovat värjäytyvää materiaalia eikä mitään erityisiä krumeluureja (esimeriksi niitä pitsejä) ole ommeltu tiukasti kiinni.

[/quote]

Miksi ihmeessä minun pitäisi nähdä noin iso vaiva mekon eteen jota en edes halua? Helpommalla pääsisivät kaikki, jos me kaasot saisimme yhteisymmärryksessä morsiamen kanssa valita kaikkien silmää miellyttävän mekon värin. Silloin tietenkin maksaisimme mekot itse. -AP

[/quote]

Minä kirjoitin "jos minä joutuisin ostamaan", siis jos puku olisi pakko hankkia eikä mikään kompromissi olisi mahdollinen. Nyt selvisi alapeukkujen määräkin: silkkaa lukutaidottomuutta.

[/quote]

Ootko sä joku sätkynukke vai miten olet noin toisten vietävissä? Missään tilanteessa ei ole pakko ostaa mitään vaaleanpunaista mekkoa, jos ei halua. Jos morsian haluaa kaasolle vaaleanpunaisen mekon -> morsian ostaa mekon. Jos morsian ei halua ostaa mekkoa -> kaaso valitsee asunsa itse.

Vierailija
4/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ootko sä joku sätkynukke vai miten olet noin toisten vietävissä? Missään tilanteessa ei ole pakko ostaa mitään vaaleanpunaista mekkoa, jos ei halua. Jos morsian haluaa kaasolle vaaleanpunaisen mekon -> morsian ostaa mekon. Jos morsian ei halua ostaa mekkoa -> kaaso valitsee asunsa itse.

[/quote]

Jos ystäväni mielenrauha ja häiden värisuunnitelma olisi kiinni minun pukuni väristä, saattaisin hyvinkin etsiä kompromissin. Tuossa tapauksessa ompelisin itselleni kivan asun, jonka rakenteen ja materiaalit tunnen ja voin siis helposti värjätä jälkeenpäin. Olen ommellut muun muassa useita hääpukuja, joten yksi omien mittojen mukaan tehty mekko ei ole iso vaiva. Toisin on tietysti niillä, jotka eivät osaa. Ja niillä, joiden mielestä morsian maksaa just sen puvun, jonka kaaso tahtoo, tai sitten ei ollenkaan. Sööttiä kitinää.

Vierailija
5/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Et voi puhua yhdestä mittojen mukaan tehdystä puvusta, kun kyse oli kummankin kaason samanlaisesta puvusta. Ihan sama vaikka osaisit tehdä itsellesi rokokoo-ajan puvustuksen, jos se toinen ei osaa, etkä aio tehdä kahta. 

Lukutaidottomuutta sinullakin.

Vierailija
6/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:14"]

24: Et voi puhua yhdestä mittojen mukaan tehdystä puvusta, kun kyse oli kummankin kaason samanlaisesta puvusta. Ihan sama vaikka osaisit tehdä itsellesi rokokoo-ajan puvustuksen, jos se toinen ei osaa, etkä aio tehdä kahta. 

Lukutaidottomuutta sinullakin.

[/quote]

Ensimmäisessä kirjoituksessani puhuinkin teettämisestä. Ei se maksa sen enempää kuin keskivertovaatekaupassakaan, kun malli pysyy elegantin yksinkertaisena. Ja kahdelle eri kropalle saa samanmallisen, mutta paljon paremmin istuvan puvun kuin vaateliikkeestä.

Te osaatte tehdä pienestä asiasta hirveän ongelman. Melkein toivoisin, että omissa häissänne joudutte katselemaan räikeää kaaso- ja morsiusneitojoukkoa, jolla on mottona "me maksettiin nää itse, me saadaan olla sinun hääkuvissasi ihan missä rievuissa halutaan, ja mehän halutaan".

Vierailija
7/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta outoa kyllä, olen ulkomailla huomannut että joskus kutsussa (on kyse sitten häistä tai mistä tahansa isommista pippaloista) sanellaan väri, johon toivotaan (nais)vieraiden pukeutuvan. Tyyliin "juhliemme teemavärit ovat persikka ja pistaasinvihreä". Tai jopa ihan suoraan, "pukeuduthan nudenväriseen cocktail-mekkoon".

Tätä se nykypäivän Instagram-sukupolvi teettää :D Jopa vieraiden pitää sopia sisustukseen, jotta kuvista tulee tarpeeksi kivoja jaettavaksi somessa.

Vierailija
8/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö on se, että jos kaasoilta/bestmanilta vaaditaan tiettyä pukeutumista, hääpari maksaa.

Vierailija
9/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan myydä mekkosi

Vierailija
10/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian haluaa esittää toiveita / määrätä puvusta, hän maksaa. Meillä tosin oli tilanne, että kaasolla oli myöhemmin tilaisuus, johon joutui mekon ostamaan joka tapauksessa. Hän kysyi minulta väritoivetta ja katseli sillä silmällä mekkoja. Löytyi sopivan värinen ja muuten sopiva mekko, jonka kaaso itse maksoi. Tosin toivomani väri on yksi hänenkin suosikeistaan. En morsiamena maksanut mekkoa, koska en missään vaiheessa olettanut kaason pukeutuvaan tietyllä tavalla vaan hän valitsi itse haluavansa pukeutua tiettyyn väriin. (Ja mekko tuli myöhempään käyttöön)

Vierailija
11/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, se joka valitsee puvun, maksaa.

Vierailija
12/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset saattaa muuttua kun sanot että lähdetään ostamaan puku sinulle ja pidät itsestäänselvyytensä että maksaja on morsian.

Sanot että olet katsonut pukuja ja maksaa XXX €.

Toki puku juhlan jälkeen jää morsiamelle. Kysyt vaikka että myykö puvut häiden jälkeen vai mitä aikoo niille tehdä.

Vierailija
13/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:50"]Voithan myydä mekkosi
[/quote]
Ei siitä saa läheskään omiaan pois, kun käytetyistä vaatteista on ylitarjontaa. Eikä lähtökohtaisesti ole ok, että kaaso joutuu maksamaan morsiamen valitseman mekon, jota ei itsehalua ja joutuu vielä jännäämään, kuinka paljon tulee takkiin myytäessä...

Vierailija
14/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä morsian haluaa kaasoille vaaleanpunaiset mekot?

Ettei vaan näytä kauniimmalta kuin morsian

Vierailija
16/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa mekko jostakin? :) Eikös se ole aika edullista.

Vierailija
17/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:50"]Voithan myydä mekkosi
[/quote] Noista nyt ei montaa kymppiä saa myydessä ja pitäis pesettää ensin, ainakin jos on pitkä puku. Morsian maksaa jos määrää tietyn puvun tai tietyn värin.

Vierailija
18/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa oikeasti naisia, jotka haluavat kaasoille vaaleanpunaiset mekot, ja vieläpä hörhelöiset?

Vierailija
19/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tai värjää se mekko.

Vierailija
20/26 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Ap kirjoitti, että molemmille samanlaiset. Ei taida löytyä sellaisia helposti ja halvalla vuokrattuina. Ehkä kyseessä oli veilä morsiamen valitsema malli.

Jotenkin kyllä epäilen aloitusta muutenkin.

12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän