Olen lastenhoitaja perheessä. Haen jatkuvasti toisia töitä.
Perhe ei arvosta minua pätkääkään. Olen piika, alhainen työläinen, jota ei arvosteta pätkääkään. Perheessä on myös siivooja. Isä on uraohjus, enkä näe sitä oikein ikinä. Se ei edes muista nimeäni, vaikka olen perheessä joka päivä. Äiti ei ole lastensa kanssa, vaan käy ystäviensä kanssa kahvilla ja kirjoittaa blogia. On kuitenkin "kotiäiti", eikä ole ansiotyössä.
Heti työhaastattelussa äiti pyysi, että tekisin töitä pimeänä. En suostunut, joten minulle ei tarjottu aluksi tätä työtä. Parin viikon päästä he soittivat uudestaan ja kysyivät, josko sittenkin haluaisin tulla ihan verokortilla töihin. Siivooja tekee töitä pimeästi ja saa rahan käteen (tai itse asiassa yhteen kippoon) joka päivän päätteeksi.
Minulla alkoi tänään kuukauden kesäloma, palaan elokuussa taas töihin. Haen vimmatusti mitä tahansa muuta työtä ja toivon pääseväni tuosta perheestä eroon ja nopeasti.
Sain viime perjantaina "kesälahjan". Äidin käytetyt sukkahousut, nätisti viikattuna ja epämääräisen kasan käyttämättömiä rasvoja ja meikkejä. Koska vietän puolet päivästäni heillä, tiedän, että nuo rasvat ja meikit ovat äidille kelpaamattomia. Lahjaksi saatuja, mutta kaappiin jääneitä. Vihreää ripsiväriä, ällöttävän pinkkiä huulipunaa, oksettavan hajuista käsirasvaa ja kirsikkana kakun päällä ne KÄYTETYT sukkahousut. Satun tietämään, että nekin ovat puolisolta lahjaksi saatu. Kalliit kyllä, mutta äidille liian isot ja siksi kai antaa ne nyt piikaparalle eteenpäin.
Pitäisi kai olla tosi kiitollinen, kun armollisesti sain tosi kalliita meikkejä ja vielä ne sukkahousut. Mutta kun tiedän niiden alkuperän ja syyn, miksi ne annetaan minulle eteenpäin, lähinnä ällöttää.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:52"]
Anna miehen kerran panna sua. Kuvaat kaiken ja sen jälkeen pyydät siltä rahat pois ja alat elämään vapaata elämää.
[/quote]
Yök. Sitä lahmalettiä en tule koskemaan pitkällä tikullakaan.
ap
No nyt alkoi kiinnostaa kuka bloggari?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:59"]
No nyt alkoi kiinnostaa kuka bloggari?
[/quote]
Ehkä linkkaan sitten, kun olen saanut muuta työtä.
ap
Eikö näillä tuntomerkeillä jo joku tunnista blogia: kirjoittajana kotiäiti, lapset 3- ja 5-vuotiaat. Asuvat Helsingissä arvoalueella, varakas perhe eli oletettavasti bloggaajan tyyli ja kulutustottumukset sen mukaiset. Blogissa kuvia lapsista.
Ei niitä blogeja nyt niin paljon ole!
Ei kai tämä ole sama, jonka äiti kirjoitti aloituksen epäsiististä lastenhoitajasta? Ei tiennyt kuinka asian toisi esille hänen kanssaan. Sanoa ei voinut. Siivooja oli valittanut tästä.
Jos se oli totta. Ei kai näitä perheitä ihan kauheasti ole, joissa on siivooja ja lastenhoitaja? Ei minun maailmassani
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:24"]Ei kai tämä ole sama, jonka äiti kirjoitti aloituksen epäsiististä lastenhoitajasta? Ei tiennyt kuinka asian toisi esille hänen kanssaan. Sanoa ei voinut. Siivooja oli valittanut tästä.
Jos se oli totta. Ei kai näitä perheitä ihan kauheasti ole, joissa on siivooja ja lastenhoitaja? Ei minun maailmassani
[/quote]
Aika monessa perheessä oli kun olin nuorempi, meillä kävi "pelkästään" siivooja Ja äiti kävi töissä. Huvittavaa on se että monissa näissä perheissä missä on sekä lastenhoitaja että siivooja on myös kotiäiti. Juoksevat stockalla ja tapahtumissa. T suomenruotsalainen
Ja lapsista tulee sitten samanlaisia tunnekylmiä suorittajia, jotka hankkivat kulissiperheen ja jättävät lapset toisten hoidettavaksi. Tai sitten masentuvat ja alkoholisoituvat.
Lisään vielä, että en todellakaan paheksu lasten päivähoitoa tai lastenhoitajan palkkaamista, mutta miksei voi ikinä viettää aikaa lastensa kanssa? Jos kotiäiti haluaa omaa aikaa, lastenhoitaja voisi käydä vaikka pari kertaa viikossa, mutta ei vissiin kiinnosta joustaa vähääkään lasten takia...
Anna miehen kerran panna sua. Kuvaat kaiken ja sen jälkeen pyydät siltä rahat pois ja alat elämään vapaata elämää.