Montako kertaa teidän vauva herää öisin syömään?
Ja missä nukkuu? Meillä vauva 6kk ja herää n. 2 kertaa syömään. Nukkunut aina perhepedissä mutta tästä päivästä lähtien omassa sängyssä (koska konttaa niin paljon).
Kommentit (45)
Meillä vauva n.3kk nukkuu minun (=äidin) vieressä. Menee nukkumaan 22-24, syö yleensä siinä puolenyön maissa. Sitten herää syömään 03 ja 06 suurinpiirtein ja vähän väliä saattaa syödä siinä 07-10 välillä. 10 maissa sitten herää kunnolla. Nyt on alkanut tuo kello kolmen syöminen jäädä välistä, eli hyvin saa äitikin nukkua! Toisinaan saattaa mennä jopa 7 tuntia ilman syömistä, mutta aika harvinaisia ovat kyllä vielä äidin yli 4 tunnin unet. Hyvin tässä kuitenkin jakselee, kun saa aamuisin nukkua pitkään ja öisinkin herään vain tunkemaan tissin vauvan suuhun ja jatkan uniani :D
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:29"]Siis onko teidän vauvat luonnostaan noin hyviä nukkujia vai onko kaikilla unikoulu takana???
Terv. sen heräilevän äiti
[/quote]
Mun esikoinen ei nukkunut vaikka teimme mitä. Alkoi nukkua heräämättä yönsä vasta 6'vuotiaana. Kakkonen taas vaan alkoi nukkua 8h yöt noin 6-kuisena ja 10h 11-kuisena. Kumpaakin imetin alussa "on demand" ja esikoiselle kokeiltiin sit kaikenlaisia kommervenkkejä myöhemmin. Eli samalla alkutyylillä tuli aivan erilaiset nukkujat. Olen kyllä kuullut, että unikoulut toimivat monella, mutta meillä siis ekalla ei toiminut ja tokalla ei tarvittu.
6kk. Ei herää. Nukkuu sivuvaunussa klo 20-6.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:15"]
[/quote]
osaako tulla vaunuista pois?
2 kk. Ei kertaakaan, nukkuu 12 tunnin öitä, omassa huoneessa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:15"]
[/quote]
miten syötät hänet iltaisin et nukkuu niin hyvin? Ja miten saat hänet nukkumaan?
4 kk ja syö yleensä 20, 22, 01, 04, 06, 08. Riippuu sitten Nukkuuko 20-08 vai 24-06, montako syöntiä tulee. Saisi mun mielestä nukkua edes yhden 4 tunnin pätkän.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:15"]
[/quote]
osaako tulla vaunuista pois?
[/quote] On aina ollut hyvin rauhallinen nukkuja, eikä nouse vielä kontalleenkaan. Mahallaan koisii. Sivu on auki vain minuun päin ja pohja alhaalla
10kk herää n. kolme kertaa. Nukkuu vieressä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:15"]
[/quote]
miten syötät hänet iltaisin et nukkuu niin hyvin? Ja miten saat hänet nukkumaan?
[/quote] Syö kaurapuuroa ja rintaa. Kannan puolinukuksissa sänkyynsä ja silitän muutaman kerran selästä.
11 kk. Tässä on ollut moninaisia erilaisia vaiheita, nyt viimeaikoina ei ole oikeastaan syönyt yöllä. Ja oikeastaan hän ei enää varmasti tissiä yöllä kaipaakaan, mutta on niin huono nukahtamaan, että tarvitsee usein imettämistä nukahtaakseen.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:21"]
11 kk. Tässä on ollut moninaisia erilaisia vaiheita, nyt viimeaikoina ei ole oikeastaan syönyt yöllä. Ja oikeastaan hän ei enää varmasti tissiä yöllä kaipaakaan, mutta on niin huono nukahtamaan, että tarvitsee usein imettämistä nukahtaakseen.
[/quote]
Ai niin, nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä, mutta tulee sitten yleensä meidän viereen, kun herää.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:18"]
4 kk ja syö yleensä 20, 22, 01, 04, 06, 08. Riippuu sitten Nukkuuko 20-08 vai 24-06, montako syöntiä tulee. Saisi mun mielestä nukkua edes yhden 4 tunnin pätkän.
[/quote]
jaksamista :D
Ettekö pelkäö että vauvanne konttaa sängystä pois ja tippuu? Meillä on käynyt niin pari kertaa joten pakko opetella omaan sänkyyn.. :/
Voi teitä onnellisia. 6kk ja syö about klo 24, 03, 05, 07 ja 08 ja herää sit ysiltä. Esikoinen jo aiemmin. Syöttövälit pidentyneet viime aikoina parista tunnista tuohon max kolmeen. Olen todella tööt! Nukkuu ekan pätkän omassa pinniksessä sivuvaunussa, ekan syötön jälkeen otan viereen kun en jaksa siirrellä ees taas ja oeln todennut että herää vielä useammin pinniksessä kun pyörii ja pää kolisee pinnoihin (on pinnasuojat). Kiinteet ei maistu ollenkaan :(
5 kk. Nukkuu yleensä putkeen 20.30 - 6. Joinain harvoina öinä saattaa herätä kerran huikalle neljän aikoihin.
eikun korjaus edelliseen, vauvahano nkin jo lhäes 7kk ;)
Siis onko teidän vauvat luonnostaan noin hyviä nukkujia vai onko kaikilla unikoulu takana???
Terv. sen heräilevän äiti
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:28"]5 kk. Nukkuu yleensä putkeen 20.30 - 6. Joinain harvoina öinä saattaa herätä kerran huikalle neljän aikoihin.
[/quote]
Niin, ja nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä.
Meidän vauva on parin päivän päästä kymmenen kuukautta, nukkuu heräämättä noin iltakymmenestä aamukahdeksaan. Pienempänä nukkui kellon ympäri, nyt on alkanut herätä "aikaisemmin". Alkoi nukkua läpi yön kuukauden ikäisenä, heti sen jälkeen, kun jouduin lopettamaan imetyksen ja siirryttiin korvikkeeseen. Silloin harmitti kovasti, mutta enää ei. Olen kiitollinen hyvin nukutuista öistä. Olen jopa ajatellut, etten uskalla tehdä lisää lapsia, koska tällainen tuuri ei voi käydä toista kertaa!