Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesteroli 5,4- lääkäri suositteli lääkityksen aloittamista!

Vierailija
15.02.2022 |

Verenpaine ok, hieman liikaa on vyötäröllä, ei tupakoi, ei alkoa, liikuntaa useita kertoja viikossa, ikää 54v. Ja suorilta vaan statiineja hakemaan?!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitkä olivat muut arvot? LDL, HDL ja triglyt?

Vierailija
2/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 6 eikä vielä lääkitystä. Hyvä kolesteroli korkea mutta oli huonokin. Hoikka, ei alkoa, ei tupakkaa, liikuntaa keskivertoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla kaikki samat (arvo, ikä).

Ei ole lääkäri ottanut vielä kantaa.

Vierailija
4/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LDL 4,0. Sen perusteella? Noita muita en muista, sanoi mies kyllä nekin. Mutta eikö tosiaan ole muuta ekaksi kuin suoraan lääkitys?

Vierailija
5/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi minulle kerran. Oli jostain syystä arvo tuollainen ja kerran. Sanoin vain, että eiköhän nyt vähän seurata ensin. Sitten seuraavalla kerralla olikin taas minulle sellainen normi-arvo n. 4,8. Ja ne huonot ja hyvät rasvat ihan normaaleissa lukemissa.

Vierailija
6/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LDL 4,0. Sen perusteella? Noita muita en muista, sanoi mies kyllä nekin. Mutta eikö tosiaan ole muuta ekaksi kuin suoraan lääkitys?

Toi on turhan korkea.

Laihduttamalla lähtee. Kokeile ensin sitä.

Vierailija
7/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon melkein seitsemän, en ota statiineja paskoja ovat.

Vierailija
8/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kokeilla jotain alentajaa leivän päälle?

Vierailija
9/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookos nostaa kolesterolia - minulla yleensä aina hyvin alhaiset arvot, mutta kun söin kookosta sisältävää jugurttia, arvot nousivat, laskivat takaisin, kun vaihdoin aamupalaa takaisin. Kannattaa kokeilla ruokavaliomuutosta..

Vierailija
10/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Veden, rypsi- ja palmuöljyn seosta leivälle? Huonoin idea ikinä. Ensin ruokavaliosta leipä pois ja margariinien tilalle oliiviöljyä ja voita.

Vierailija
11/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näissä alentajissa on vaan se huono puoli että alentavat sitten myös sitä hyvää kolesterolia. Jos olisin ap niin ottaisin lääkkeet ja remontoisin ruokavalion, kävisin kontrollissa ja jos korjaantunut niin lopettaisin lääkkeet. Sitten taas kontrolli, että pysyykö ruokavaliolla kunnossa.

Vierailija
12/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookos nostaa kolesterolia - minulla yleensä aina hyvin alhaiset arvot, mutta kun söin kookosta sisältävää jugurttia, arvot nousivat, laskivat takaisin, kun vaihdoin aamupalaa takaisin. Kannattaa kokeilla ruokavaliomuutosta..

Arlan kookosjugurtissa sitä kookosta on 1%, mutta sokeria melkein 10 prosenttia. Että kannattaa kokeilla jättää jugurtti pois ruokavaliosta.

Vierailija
13/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile punariisiä ja/tai berberiiniä ennen kuin aloitat lääkityksen.

Vierailija
14/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on terveellisistä elintavoista huolimatta kolesteroli 6.9. Suvussa on molemmin puolin sydäreihin ja infarkteihin kellistyneitä iso joukko. Norjasssa muuten olisin normaali (viitearvo siellä 7). Jos (kun) saan slaagin niin enpähän jää kitumaan.

Haitallisen kolesterolin oikean haittatason saa Hertta-testillä mutta siihen ei kaikki pääse. Ihminen on myös yksilö ja geenit vaikuttavat eniten. Kolesterolista on tehty bisnes lääketeollisuuden toimesta.

Vierailija
15/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile punariisiä ja/tai berberiiniä ennen kuin aloitat lääkityksen.

Seuraavaksi onkin sitten maksa ongelma. Syökää oikein tarvi näitä humpuuki rohtoja vetää.

Vierailija
16/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin ensin painoa pudottaa ja panostaisin terveelliseen ruokaan. Monilla hoituu jo ihan sillä.

Vierailija
17/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullon melkein seitsemän, en ota statiineja paskoja ovat.

Sama.

Vierailija
18/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arlan kookosjugurtissa sitä kookosta on 1%, mutta sokeria melkein 10 prosenttia. Että kannattaa kokeilla jättää jugurtti pois ruokavaliosta.

Tai sitten syödä ihan oikeaa jugurttia eikä niitä sokerilitkuja.

Vierailija
19/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain alentajastakin jo sellaiset mahakivut, että piti lopettaa käyttö.496

Vierailija
20/62 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroliarvot reagoivat elämäntapojen muutokseen parhaimmillaan jopa parissa viikossa. Itsellä riitti, kun lopetin sokerihiireilyn, lisäsin hyvää rasvaa ja aloitin liikunnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme