Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuitko jos siippa ei reagoinut ytävänpäivään?

Vierailija
15.02.2022 |

Ihan vaan, loukkaannuitko vai ei haittaa? Omani muisti, että on ystävänpäivä muttei huomioinut sitä mitenkään - ainakaan minun suuntaan. Myönnän, että kirpaisi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomioinut mitenkään, itse olin varautunut pienellä ystävällisellä muistamisella( ruokaa), mutta kun miestä ei kiinnostanut, jätin huomioimatta. Äijä vielä kehtasi aamulla valehdella, ettei muistanut koko päivää. Pull shit, mahdotonta työnsä takia ”unohtaa”!!

Vierailija
22/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska tunnen mieheni ja hänestä kaikki ystävän/isän/kummin/kaimanpäivät ovat hölynpölyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huomioinut mitenkään, itse olin varautunut pienellä ystävällisellä muistamisella( ruokaa), mutta kun miestä ei kiinnostanut, jätin huomioimatta. Äijä vielä kehtasi aamulla valehdella, ettei muistanut koko päivää. Pull shit, mahdotonta työnsä takia ”unohtaa”!!

PULL SHIT :D :D 

Vierailija
24/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista kaupallista toimintaa. Emme huomioi kumpainenkaan.

Vierailija
25/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotimme toisillemme hyvää styylaamisen vuosipäivää, ja sillä hyvä.

Styylaamisen? Olette varmaan 60-vuotiaita vähintään?

Vierailija
26/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu uskontoomme.

Vierailija
27/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas ketjun vastauksista miten epäromanttista, jäyhää ja kankeaa kansaa suomalaiset ovat

Puolisolle voi koska vain osoittaa romanttisuutta, ei siihen tarvita yhtä päivää kalenterissa. Se jos jokin on epäromanttista ja jäyhää,  että vain tiettynä päivänä voi olla romanttinen. :D

Vierailija
28/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun puolisoni on puoliso, ei ystävä. Ko. päivä ei merkitse yhtään mitään puolisoille.

Kyseinen päivä on Valentine's Day eli rakastavaisten juhla ja tätä ei suomessa juhlita. Suomalaiset pitävät tätä jostain syystä Ystävänpäivänä, vaikka ystävät eivät liity kyseiseen päivään mitenkään. Muutenhan päivän nimi olis Friend's Day. :D Mitäpä suomalaiset ei hölmösti kopsaisi muualta.

Posti taisi lanseerata ystävänpäivän Suomeen 1980-luvulla. Sen vuoksi täällä painotus on erilainen, vähemmän romanttinen, vaikka sydämiä käytetäänkin.

Vierailija
29/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu uskontoomme.

Ai muinaisuskoon? Ystävänpäivä perustuu kristinuskoon ja Pyhään Valentinukseen (pyhimys). Suomi on ollut roomalaiskatolinen maa (!) ennen luterilaisuutta.

Vierailija
30/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan loukkaannu. Tuskin mies edes tiesi, että on ystävänpäivä. En itsekään noteraa sitä mitenkään. 

Vierailija
31/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun puolisoni on puoliso, ei ystävä. Ko. päivä ei merkitse yhtään mitään puolisoille.

Kyseinen päivä on Valentine's Day eli rakastavaisten juhla ja tätä ei suomessa juhlita. Suomalaiset pitävät tätä jostain syystä Ystävänpäivänä, vaikka ystävät eivät liity kyseiseen päivään mitenkään. Muutenhan päivän nimi olis Friend's Day. :D Mitäpä suomalaiset ei hölmösti kopsaisi muualta.

Posti taisi lanseerata ystävänpäivän Suomeen 1980-luvulla. Sen vuoksi täällä painotus on erilainen, vähemmän romanttinen, vaikka sydämiä käytetäänkin.

"Ystävänpäivä on mahdollisesti saanut alkunsa antiikin Rooman Lupercalia-juhlasta, jota vietettiin 15. helmikuuta.[2][3] Juhlalla kunnioitettiin Junoa, roomalaista naisten ja avioliiton jumalatarta, sekä Pania, luonnon jumalaa. Nuoret miehet kokoontuivat Palatinus-kukkulalla olevaan luolaan ja uhrasivat vuohia ja koiran. Juhlan jälkeen nuoret miehet kulkivat ympäriinsä vuohennahkoihin pukeutuneina ja läiskivät vastaantulijoita vuohennahkaisilla remmeillä. Sen uskottiin lisäävän hedelmällisyyttä."

Vierailija
32/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen puolisoni jo sen verran hyvin, etten (enää) loukkaannu tuollaisen päivän unohtamisesta/muistamatta jättämisestä.

Vierailija
33/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla toivotettiin hyvät ystävänpäivät ja töiden jälkeen mies oli tuonut kukkia. En odottanut saavani mitään, joten en olisi loukkaantunut. Toki oli iloinen yllätys saada kukkia, ihanaa että mies on noin huomaavainen. 

Kiva, että miehesi toi kukkia. Tuolla toisessa viestissä joku nainen sanoi varustautuneensa jollain ruokajutulla ystävänpäivään, mutta koska mies ei muistanut häntä mitenkään, ei hänkään sitten sitä ruokaa antanut. Minusta on ihan hullua, että miehen pitäisi muistaa ystävänpäivänä, muuten nainen suuttuu, mutta miehille näytää olevan ihan ok, ettei heitä muisteta, vaikka he itse muistavat vaimoaan.

Tuokin suuttunut nainen olisi voinut muistaa miestään sillä ruokajutulla, kun olis en kerran hankkinut, vaikka mies ei muistanutkaan. 

Sama jos sinun miehesi olisi heittänyt kukat  roskiin , koska sinä et ollut muistanut miestä lahjalla :)

Miksi miehiä ei haittaa, ettei heitä muisteta, vaikka he muistavat?

Miksi naiset olettaa, että  heitä pitää muistaa ystävänpäivänä, vaikka he itse eivät miehiään lahjo?

Vierailija
34/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein enää enempää osaa loukaantua mitä reilun puolen vuoden aikana olen loukkaantunut.

Tähän asti olen aina muistanut vaimoa jollakin tavalla toisin päin ei ennenkään ole välttämättä tullut muuta kuin hyvät ystävänpäivän toivotukset minun muistamisien jälkeen. 

Nyt jätin ihan tarkoituksella muistamatta. On nimittäin vaimolla  menojalka vipattanut siihen malliin muiden kanssa, että en oikein enää osaa ystäväksi tai rakastetuksi luokitella.

Lähinnä siedän pitkin hampain yhteisten lainojen ja muiden talousasioiden takia ennen kuin saan ne järjestykseen. Sen jälkeen alkaa lähtölaskenta.

Vierailija
35/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla toivotettiin hyvät ystävänpäivät ja töiden jälkeen mies oli tuonut kukkia. En odottanut saavani mitään, joten en olisi loukkaantunut. Toki oli iloinen yllätys saada kukkia, ihanaa että mies on noin huomaavainen. 

Kiva, että miehesi toi kukkia. Tuolla toisessa viestissä joku nainen sanoi varustautuneensa jollain ruokajutulla ystävänpäivään, mutta koska mies ei muistanut häntä mitenkään, ei hänkään sitten sitä ruokaa antanut. Minusta on ihan hullua, että miehen pitäisi muistaa ystävänpäivänä, muuten nainen suuttuu, mutta miehille näytää olevan ihan ok, ettei heitä muisteta, vaikka he itse muistavat vaimoaan.

Tuokin suuttunut nainen olisi voinut muistaa miestään sillä ruokajutulla, kun olis en kerran hankkinut, vaikka mies ei muistanutkaan. 

Sama jos sinun miehesi olisi heittänyt kukat  roskiin , koska sinä et ollut muistanut miestä lahjalla :)

Miksi miehiä ei haittaa, ettei heitä muisteta, vaikka he muistavat?

Miksi naiset olettaa, että  heitä pitää muistaa ystävänpäivänä, vaikka he itse eivät miehiään lahjo?

Veikkaan, että tuo ruualla miestä muistanut on tähän asti muistanut ystävänpäivän ja tarjonnut jotain miehelle, mutta mies ei ole muistanut millään tavalla. Noinhan se yleensä menee, nainen muistaa yskipuolisesti, mutta jossain vaiheessa raja tulee vastaan.

Vierailija
36/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivä on Pyhän Valentinuksen, rakastavaisten pyhimyksen, kuolinpäivä. 

Lueskelin eilen somesta muiden töhötystä ja kysyin puolisoltani, että olisko meidänkin pitänyt lahjoa toisiamme, se sanoi että ei. Olen varmaan kaksi kertaa ostanut/tehnyt hänelle kortin, ja hän taisi kerran ostaa suklaata mulle. Meillä kyllä rakastetaan joka päivä ilman keinotekoisia juhlimisia.

Vierailija
37/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on asiat huonosti jos tuollaisesta pitää loukkaantua…

Vierailija
38/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo loukkaantui, kun illalla töistä tullessani en tuonut kukkia.

Tuhahteli ja paiskoi ovia.

Vierailija
39/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin minun ehdotuksestani syömässä kun uudessa ravintolassa oli ystävänpäivätarjous kaksi annosta yhden hinnalla. Oli kivaa :). Sain mieheltä myös aamulla kortin, lempismoothieta ja suklaarasian. En loukkaantuisi kuitenkaan jos ei muistaisi, mutta on se kivaa kun toinen on huomaavainen.

Vierailija
40/41 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomioinut eikä joulunakaan. En jaksa suuttua tuollaisesta, muuten menee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi