Lopettakaa kreikkalaisten syyttely!
"Kreikka otettiin euroon vaikka se ei ole missään vaiheessa täyttänyt euroon ”pääsylle” asettuja vaatimuksia. Eivät niitä ole täyttäneet myöskään esim. Belgia ja Italia. Kreikan valtion talousluvut olivat väärennettyjä. Väärennettyjä ovat olleet myös Euroopan unionin taloussopimukset, koska niitä on noudatettu vain silloin, kun unionin johtavat maat ovat halunneet.
Euro on ennen muuta poliittinen hanke. Se on EU-liittovaltion ehkäpä tärkein osatekijä. Siksi euroeliitti ei halua päästää Kreikkaa ulos eurosta. Omaan rahaan siirtyvä Kreikka nousisi vähitellen, ehkä nopeastikin jaloilleen. Sellaista esimerkkiä ei euroeliitti suin surminkaan halua. Siksi Kreikan kriisissä nähtäneen vielä uusia kuvioita. "
http://anttipesonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/197556-kreikka-ei-tule-maksamaan-velkojaan
Kommentit (8)
Mua kiinnostaisi erityisesti ketkä oli aikoinaan ottamassa Kreikkaa mukaan, siis ihan nimiä ja kuvia. Ja kuka on vastuussa noista väärennöksistä?
Kriteerinä oli että valtionvelka on max 40% BKT:sta ja Kreikalla tuo luku oli jo noihin aikoihin kaksinkertainen. Ei siis ole ollut mikään rajatapaus.
Huijareitahan ne on. Ihan faktaa ilman syyttelyitä.
Kreikkalaiset viranomaiset väärensivät, EU:n virkamiehet katsoivat läpi sormien.
Minua kiinnostaisi mitä potentiaalia EU näkee Kreikassa? Korruptoitunut pikkumaa täydellisessä vararikossa, uhmakas radikaalivasemmisto johdossa, synkkä tulevaisuus ja kaiken kukkuraksi vielä laittomien maahantulijoiden pahimpia maihinnousukohtia...
Kreikan kansa on viime vuosien aikana monissa perättäisissä parlamenttivaaleissa päättänyt, että velkaannutaan suruttomasti, ettei vain tarvitsisi tehostaa hallintoa eikä veronkantoa eikä yksityistää valtionyhtiöitä eikä leikata kohtuuttomiakaan etuuksia. Ovat aina äänestäneet niitä poliitikkoja ja puolueita, jotka kulloinkin ovat luvanneet eniten velkarahalla kustannettua kivaa ja hyvää jaettavaksi.
Itse ovat siis tiensä valinneet, eikä pitäisi olla yllätys, että se lopulta johti tähän.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:14"]Minua kiinnostaisi mitä potentiaalia EU näkee Kreikassa? Korruptoitunut pikkumaa täydellisessä vararikossa, uhmakas radikaalivasemmisto johdossa, synkkä tulevaisuus ja kaiken kukkuraksi vielä laittomien maahantulijoiden pahimpia maihinnousukohtia...
[/quote]ja rikkaat kiertää veroja ja Putin tukee rahallisesti nykyjohtoa, Euroopan isoin lennosto...
Miten Kreikalla on varaa pitää Euroopan suurinta lennostoa?
Up