Hiusten vaalentaminen
Itsellä todella ohut tukka. Millä aineilla olisi hyvä lähteä tummaa tukkaa vaalentaa? Vai kannattaako mennä parturiin?
Kommentit (8)
Olen itse vaalentanut tummanruskeista platinanvaaleiksi siten, että ensin värinpoisto ( vaikka värjäämätön hius niin poistaa pigmenttiä ) esim. Loreal Blonde värinpoisto tai se uuden Lorealin blonde-sarjan vaaleista vaalein platina joka vaalentaa jopa 8 astetta. Sen jälkeen vielä haluttu vaalea sävy päälle esim. blonde-sarjan Helsinki tai Stockholm. Shwarzckopfin vaalennuksista tulee helposti sininen lopputulos/epätasainen, en tiedä miksi. Olen kokenut sen itse ja kerran googlettanut ohjeet sinisyyden poistoon ja lukenut blogeista muiden kokemuksia. Teen itse tyvivaalennuksen vain joka toinen kerta 8 astetta vaalentavalla ja joka toinen kerta isken vain vaalean värin päälle jolloin hius ei kärsi niin paljoa ja tyvikasvu ei näy heti koska kontrasti ei ole niin suuri. Suojaan latvat jos mahdollista joko Erioililla, marshmallow sävyisellä suoravärillä, hoitoaineella tai hiusnaamiolla tyvivaalennuksen aikana. Muutenkin kannattaa usein ennen hiustenpesua kosteuttaa hiukset joko naamiolla tai Erioililla ( kampaajan vinkki ) koska vaalennetun hiuksen suomut ovat auki/ovat reikäisiä ja kosteusvoide, naamiot ja rakentavat shampoot ja hoitoaineet täyttävät nuo reiät ja hius on terveempi ja taipuisampi.
Korjaan vielä, että Shwarzkophin Live-sarjan vaaleat värit värinpoiston jälkeen ovat myös olleet ihan ok, mutta Lorealin Blondissimo-sarjassa on enemmän valikoimaa ja vuosien blondauskokeilujen jälkeen Lorealin värinpoisto on ollut paras. Pääasia että tekee sen värinpoiston ensin koska vaaleat värit eivät vaalenna kuin 4-6 astetta.
Vieläkin korjaus: Blondissimes eikä Blondissimo. Saara Sarvaksen blogissa on paljon tarkkoja vinkkejä.
Jos on rahaa, niin ainakin eka värinpoisto kannattaa tehdä kampaajalla ja pyytää olaplexia värinpoiston sekaan. Tukka pysyy silloin hyvässä kunnossa.
Paras vaihtoehto on se että ostat vaalean peruukin. Värinpoisto/vaalennus vaurioittaa hiuksiasi niin paljon että ohuesta tukasta ei ole kohta enää mitään jäljellä.
Riippuu miten malttamaton olet. Itse olen blondannut kahdesti suht vaikeista lähtökohdista: tummanpunaiset: värinpoisto, raidoitus, värinpoisto, blondit. Noiden välillä oli aina kuukausi tai pari, jotta hiukset eivät menisi aivan purkaksi.
Tällä hetkellä projektina mustasta blondiin. Nyt kaksi raidoitusta tehty, jossain vaiheessa värinpoisto.
Kannattaa tuota raidoitusta todellakin kokeilla! Ei hiukset mene kerralla läheskään yhtä huonoon kuntoon kuin kokopään värinpoistolla.
Niitä peruukkeja saa esim. Lightinthebox -nettikaupasta. Suht halpoja, oikeaa hiusta. Suosittelen.
Jos rahaa riittää, mene kampaajalle. Jos ei, osta kaupasta vaalennusaine, siellä niitä on pitkä rivi. Vinkki: jos hiuksesi ovat pitkät, kääri värinlevityksen jälkeen hiukset kelmuun turbaaniksi, ja laita vaikka vielä pipo päähän, lämpö tehostaa vaikutusta ja latvat eivät näin jää niin oransseiksi/keltaisiksi...