Tietääkö joku vielä jonkun joka ei käytä kännykkää?
Kattelen tässä Raidia ja noilla on käytössä ensimmäiset kännykät ja muistan itsekin olleeni tuolloin 9-vuotias. Silloin monet vannottivat ettei ikinä hommaa kännykkää. Tuosta ajasta on kuitenkin jo 15 vuotta aikaa, enkä nykyään tiedä yhtään aikuista jolla ei ole kännykkää. Sattuuko joku palstalla tuntee jonkun? :)
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:51"]
Tunnen kaksi tyyppiä, jotka käyttävät kännykkää vain työssä ja vain vastaamiseen (kyseessä on siis työnantajan kännykät ja ne jäävät pöydälle, kun päivä on täys). Heillä ei myöskään ole kotitietokonetta eikä mitään pankki-/luottokortteja. He käyvät pankkikonttorissa nostamassa käteistä ja maksamassa laskut.
Tavallaan kadehdin näitä heppuja.
[/quote]
Mielestäni tyhmyydessä ja ajan tuhlaamisessa ei ole mitään kadehdittavaa.
Tätini, 88 v, muuten hyvin nuorekas ja aktiivinen. Ei kännykkää, ei pankkikorttia, ei tietokonetta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:51"]
Tunnen kaksi tyyppiä, jotka käyttävät kännykkää vain työssä ja vain vastaamiseen (kyseessä on siis työnantajan kännykät ja ne jäävät pöydälle, kun päivä on täys). Heillä ei myöskään ole kotitietokonetta eikä mitään pankki-/luottokortteja. He käyvät pankkikonttorissa nostamassa käteistä ja maksamassa laskut.
[/quote]Varmaan ei ole vesivessaa eikä sähköjäkään kotona ja hevosella ajetaan.
Kännykän käyttöön tulee vielä rajoituksia tulevaisuudessa. Alkaa olemaan niin täynnä ilma sähkömagneettista säteilyä, että mehiläiskannat vähenee koko ajan, joka on ihmiskunnan turma. Neljässä vuodessa viimeistä ihmistä myöten kuolee kaikki, jos mehiläiset kuolee sukupuuttoon.
Itse pärjäisin melko helposti ilman kännykkää.
Kiinnostava kysymys! Mun toinen mummo on 89 ja toinen 86 ja molemmat käyttää kännykkää. Samoin kaikki muutkin vanhukset, jotka tulee nyt mieleen (isotädit, isoeno, naapurin mummo) jne.
Mä en siis tunne ketään, joka ei käyttäisi kännyä. Mut kyllä niitäkin ihmisiä siis vielä on, niin kuin ketjusta voi lukea.
Haluaisin oikeastaan kokeilla eloa ilman kännykkää. Pärjäsinhän ennenkin niin.
Mulla on.lankapuhelin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:55"]
Kännykän käyttöön tulee vielä rajoituksia tulevaisuudessa. Alkaa olemaan niin täynnä ilma sähkömagneettista säteilyä, että mehiläiskannat vähenee koko ajan, joka on ihmiskunnan turma. Neljässä vuodessa viimeistä ihmistä myöten kuolee kaikki, jos mehiläiset kuolee sukupuuttoon.
[/quote]
Einstein siis maininnut, että se on neljä vuotta siitä, kun mehiläiset ovat kuolleet, kun viimeinen ihminenkin kuolee. Mikäli mehiläisten vähenemisen syyksi siis paljastuisi sähkömagneettinen säteily, kuten epäily on.
Mutta onhan kännykkäteknologia toki niin hienoa, että se on ruoantuotantoa tärkeämpää, joten kännyköitä ei voi rajoittaa. Kaikki nykyaikainen "on aina edistystä".
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:55"]
[/quote]
Einstein siis maininnut, että se on neljä vuotta siitä, kun mehiläiset ovat kuolleet, kun viimeinen ihminenkin kuolee. Mikäli mehiläisten vähenemisen syyksi siis paljastuisi sähkömagneettinen säteily, kuten epäily on.
Mutta onhan kännykkäteknologia toki niin hienoa, että se on ruoantuotantoa tärkeämpää, joten kännyköitä ei voi rajoittaa. Kaikki nykyaikainen "on aina edistystä".
[/quote]
Öö, eikös vahvempi kandidaatti mehiläiskantojen pienenemiseen kuitenkin ole neonikotinoidit, tuholaismyrkyt?
Ex anoppi ei käytä mutta osin johtunee siitä että hänellä paha reuma eli ei varmaan onnistuisi käyttö vaikka yrittäisikin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:51"]Tunnen kaksi tyyppiä, jotka käyttävät kännykkää vain työssä ja vain vastaamiseen (kyseessä on siis työnantajan kännykät ja ne jäävät pöydälle, kun päivä on täys). Heillä ei myöskään ole kotitietokonetta eikä mitään pankki-/luottokortteja. He käyvät pankkikonttorissa nostamassa käteistä ja maksamassa laskut.
[/quote]
mielenkiinnosta kysyn, että miks ne tekee niin? mäkin nostan rahaa vain pankistq
15 vuotta sitten ei osattu edes kuvitella, että lankapuhelimet poistetaan käytöstä ja puhelinlangat yksinkertaisesti keritään pois koko maasta. Moni julkinen palvelu vaatii kännykän käyttöä, pitää esim. painella numeroita sen mukaan, minkä palvelun tarkalleen haluaa. Sellainen ei onnistu enää lankapuhelimella.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:55"]
[/quote]
[/quote]
Öööö... Miten mehiläiset vaikuttavat ihmiskuntaan? Pölyttävät kasveja, mutta kyllähän kasvit myös pölyttävät itse itseään ja ristipölyyntyvät tuulen avulla.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:55"] Kännykän käyttöön tulee vielä rajoituksia tulevaisuudessa. Alkaa olemaan niin täynnä ilma sähkömagneettista säteilyä, että mehiläiskannat vähenee koko ajan, joka on ihmiskunnan turma. Neljässä vuodessa viimeistä ihmistä myöten kuolee kaikki, jos mehiläiset kuolee sukupuuttoon. Itse pärjäisin melko helposti ilman kännykkää. [/quote] Einstein siis maininnut, että se on neljä vuotta siitä, kun mehiläiset ovat kuolleet, kun viimeinen ihminenkin kuolee. Mikäli mehiläisten vähenemisen syyksi siis paljastuisi sähkömagneettinen säteily, kuten epäily on. Mutta onhan kännykkäteknologia toki niin hienoa, että se on ruoantuotantoa tärkeämpää, joten kännyköitä ei voi rajoittaa. Kaikki nykyaikainen "on aina edistystä". [/quote] Öö, eikös vahvempi kandidaatti mehiläiskantojen pienenemiseen kuitenkin ole neonikotinoidit, tuholaismyrkyt?
[/quote]
Epäillään kuitenkin myös sähkömagneettista säteilyä:
"Katastrofaalisen pahalle mehiläispopulaatioiden romahtamiselle on löydetty uusi selitys. Intialaisen Chandigarh's Punjab -yliopiston tutkijat uskovat, että matkapuhelinten säteily sekoittaa mehiläisten suunnistusaistit.
Tutkijat päätyivät tuloksiin vertailemalla kahden mehiläispesän tuottavuutta. Toiseen pesään oli asennettu kaksi matkapuhelinta, jotka olivat päällä 15 minuuttia päivässä kolmen kuukauden ajan.Kolmen kuukauden jälkeen tutkijat havaitsivat, että kännyköille varustetun pesän koko oli kutistunut merkittävästi. Kuningatarmehiläisen tuottamien munien määrä oli vähentynyt myös merkittävästi, ja mehiläiset myös lakkasivat tuottamasta hunajaa."
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/93768-mehilaisten-mystinen-joukkotuho-kannykat-ovat-osasyy
Mehiläiset paikantavat, suunnistavat, kommunikoivat ja hankkivat ravintoa luonnon sähkömagnetismia hyväksi käyttäen. Äskettäin uutisoitiin, että mehiläiskato johtuisi viruksesta. Toisaalta todettiin, että tarhoilla on kyseistä viruskantaa esiintynyt jo vuosia. On myös mahdollista, että liiallinen sähkömagneettinen säteily vaikuttaa eläinten immuniteettiin ja lisää virusten, loisten, bakteerien ja parasiittien esiintymistä.
Sähkömagneettiset kentät, mm. langattomat verkot, tutkitusti itsessään vaikuttavat mm. hunajamehiläisiin. Saksassa, Koblenz Landaun yliopiston tutkijat altistivat mehiläisiä langattomalle DECT-puhelimelle ja havaitsivat, että pörriäisten oli yhä vaikeampi löytää takaisin kupuunsa.
http://www.sahkoailmassa.fi/blogi/20-luonnon-saehkoemagnetismi-ja-uusi-teknologia
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:55"] Kännykän käyttöön tulee vielä rajoituksia tulevaisuudessa. Alkaa olemaan niin täynnä ilma sähkömagneettista säteilyä, että mehiläiskannat vähenee koko ajan, joka on ihmiskunnan turma. Neljässä vuodessa viimeistä ihmistä myöten kuolee kaikki, jos mehiläiset kuolee sukupuuttoon. Itse pärjäisin melko helposti ilman kännykkää. [/quote] Einstein siis maininnut, että se on neljä vuotta siitä, kun mehiläiset ovat kuolleet, kun viimeinen ihminenkin kuolee. Mikäli mehiläisten vähenemisen syyksi siis paljastuisi sähkömagneettinen säteily, kuten epäily on. Mutta onhan kännykkäteknologia toki niin hienoa, että se on ruoantuotantoa tärkeämpää, joten kännyköitä ei voi rajoittaa. Kaikki nykyaikainen "on aina edistystä". [/quote] Öööö... Miten mehiläiset vaikuttavat ihmiskuntaan? Pölyttävät kasveja, mutta kyllähän kasvit myös pölyttävät itse itseään ja ristipölyyntyvät tuulen avulla.
[/quote]
Kolmannes kaikesta ruoantuotannosta on riippuvaisia mehiläisten pölytyksestä.
Ja jos oikein ajattelee, mikä on nykyään kyllä harvinaista, myös ihmisille voi tulla ongelmia noiden sähkömagneettisten kenttien ja säteilyiden kanssa. Mutta kun niitä ei näe, ne voi niin helposti unohtaa... Tai eiku mitä mun nyt pitikään sanoa...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:41"]
15 vuotta sitten ei osattu edes kuvitella, että lankapuhelimet poistetaan käytöstä ja puhelinlangat yksinkertaisesti keritään pois koko maasta. Moni julkinen palvelu vaatii kännykän käyttöä, pitää esim. painella numeroita sen mukaan, minkä palvelun tarkalleen haluaa. Sellainen ei onnistu enää lankapuhelimella.
[/quote]
Kyllä se onnistuu. On onnistunut siitä asti. kun näppäinpuhelimet tuli joskus 70 luvulla. Samoja äänikoodeja niissä käytetään, kuin kännyköissäkin.
Joo, mulla on sekä kännykkä että lankapuhelin. On kivampi soittaa lankapuhelimella pitkiä puheluja, kun meillä on kuuluvuuden kanssa kännykkäverkossa vaikeuksia. Äänen laatu on ihan toista luokkaa, eikä pätki. Hätätapauksissa arveluttaa kännykän toimintavarmuus. Tykkään enemmän langasta, kännykkä on mulla kakkospuhelin, jota käytän vain poissa kotoa. Enkä meinaa luopua langasta kuin pakon edessä, vaikka pelkkä kk-maksu on 16 egee.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:51"]Tunnen kaksi tyyppiä, jotka käyttävät kännykkää vain työssä ja vain vastaamiseen (kyseessä on siis työnantajan kännykät ja ne jäävät pöydälle, kun päivä on täys). Heillä ei myöskään ole kotitietokonetta eikä mitään pankki-/luottokortteja. He käyvät pankkikonttorissa nostamassa käteistä ja maksamassa laskut. Tavallaan kadehdin näitä heppuja. [/quote] mielenkiinnosta kysyn, että miks ne tekee niin? mäkin nostan rahaa vain pankistq
[/quote]
En mä sitten tarkemmin kehdannut kysynyt syytä kun ajattelin, että jos siihen on joku uskonnollinen syy, niin saattais tulla kiusallinen tilanne. Ja mitäpä se mulle kuuluu, kukin tavallaan. Pankkikorteista ne sano, että raha käteisenä on oikeaa rahaa, eikä vaan pin-koodi.
Ne on keski-ikäisiä inssejä aika hektisessä duunissa, että kai toi elämäntapa on jotain vastapainoa työlle. Ja saapahan olla vapaalla ihan oikeasti rauhassa.
Mummani, paappani, paapan sisko, naapurini näin esimerkiksi. Kaikki +75v
Setäni 45 ei käytä.